Kocourkov?

Datum: 8. červenec 2007, 18:26
Autor: Kujon
Rubrika: Náš region
Jednosměrné ulice v Chotěboři je téma, které by dost možná vydalo na menší publikaci. Na jedné straně je zde chvályhodná snaha vedení města, které chce ušetřit na nákladech při odklízení sněhu, na druhé zase fakta, která tuto snahu prakticky mažou. Ale tímto bych se ve svém článku zabývat nechtěl. Chtěl jsem pouze poukázat na poslední „výplod“ tvorby místních radničních úředníků.

Jedná se konkrétně o jednosměrku vedoucí z ulice Dlouhá na křižovatku ulic Hradební a Parková. Tato jednosměrka měří dle internetové mapy na serveru www.mapy.cz „celých“ 40m. V podstatě je jednosměrná pouze krátká „spojovačka“ výše uvedených ulic. Vše je dobře vidět na přiložených fotografiích a mapce. Na ní je jednosměrka „okótována“ modrou barvou. Co tento radniční počin v praxi znamená? Znamená to, že když bydlíte kupříkladu v jednom z domů v ulici Hradební, tak na to, abyste se dostali od svého domu na křižovatku s ulicí Dlouhá, potřebujete nyní objet celý blok tak jak jsem v mapce naznačil růžovou šipkou. Až donedávna tomu bylo tak jak ukazuje šipka červená.

Osobně to pokládám za mírně řečeno velice hloupé řešení, nevidím jediný rozumný důvod pro jednosměrnost uvedené komunikace. Náklady na údžbu takovéto komunikace v zimním období, ať už jednosměrné, nebo obousměrné varianty, budou určitě obdobné, neboť při opravdu kruté zimě není 100% prohrnuta žádná komunikace a mnohdy vzniká pouze jediný pruh ve kterém se musí protijednoucí auta vyhýbat. Nehledě na to, že ulice Hradební je od konce jednosměrky dolů z kopce, což působilo místním v zimním období problémy. Museli se se svými auty rozjet, aby zasněžený kopec vůbec zdolali. A nyní? Nyní se rozjedou také, ale budou muset odbočit dle přikázaného směru jízdy do ulice Parková, na jejímž konci (křižovatka s ulicí Zámecká) už možná takové štěstí mít nebudou.

Zůstává tedy otázka, co příslušné oddělení Chotěbořské radnice vedlo k takovémuto kroku. Obyvatelé popisované části Chotěboře mluví o nedostatku práce, bohapustých výmyslech a dalších věcech, které se díky vulgaritě nedají publikovat. Začali také sepisovat petici o odstranění tohoto „chytrého“ omezení. Na to jak dopadnou si budeme muset počkat, ale do té doby se minimálně oni budou cítit opravdu jako v Kocourkově.
x x x x

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 8.07.07 20:06
Autor: Milan
Titulek:
To jsem zvědavej, jestli tohle s někým pohne.
odpovědět | #2 | 8.07.07 20:53
Autor: mp
Titulek: k smíchu
naprostý souhlas s kujonem! a navíc, zabýval se někdo otázkou, kde se budou otáčet v zimě auta, která vjedou do ulice Parková? pokud bude zima bohatá, chci vidět třeba řidiče dodávky, jak se bude otáčet někde tak, aby neporušil předpisy nebo nezajížděl někomu na pozemek! každopádně tu bude šou, jako vždy v našem kocourkově!
odpovědět | #3 | 8.07.07 21:23
Autor: Čejda
Titulek:
Může mi někdo vysvětlit, jestli má někdo z úředníku co tyhle věci vymýšlí něco v hlavě? Nebo jim slouží pouze na to, aby jim nepršelo do krku! To je zase jeden z opravdu "skvělých" zlepšováků v našem městě, to sem zvědavej jak to dopadne...
odpovědět | #4 | 8.07.07 21:57
Autor: Milan Linhart
Titulek: Fakta
Jednosměrku úřady navrhly pro zvýšení bezpečnosti a usnadnění dopravy tělesně postižených dětí - klientů přilehlé základní školy. V těchto místech je rodiče vysazují z aut a po chodníku dopravují do školy.
odpovědět | #5 | 8.07.07 20:23
Autor: mp
Titulek: to si děláte legraci?
pokud vím a vidím, tak do školy je vjezd jak krá..!jak jinak by se vyváželi kontejnery atd co jsou uvnitř?nebylo by levnější a hlavně logičtější umožnit těm rodičů atd vjezd dovnitř? asi ne, protože to by si firma dodávající dopravní značení nic nevydělala a měští srážníci by něměli asi co dělat opět, že?!ale má to i jedno pozitivum, při hlídání přestupků v této ulici alespon dostanou místní snědí občané strach, že ten humbuk je kvuli nim:-) jsem ale zvědav, zda budou také pokutováni, protože touto ulicí jezdí stále především nakole sem a tam a narozdíl od jiných spoluobčanů beztrestně. byl jsem svědkem toho, že cca16tiletý kluk byl drsně kárán a dva snědí kluci na jednom kole si to kolem s úsměvem profrčeli!:-)ale to je holt kocourkov!zachvíli budou místní radní chytat světlo do pytlů, abychom nemuseli vnoci svítit :-D
odpovědět | #6 | 8.07.07 23:00
Autor: jj
Titulek: Re:to si děláte legraci?
aby se jim to pytlovany svetlo nezkazilo :-D chtelo by to urednika, co bude dohlizet na expiraci :-D
odpovědět | #7 | 9.07.07 06:26
Autor: ch
Titulek:
Pane Linhart. Spravne jste to napsal,ze po chodniku je dopravuji do skoly. Tak proc nejezdit po silnici??????
odpovědět | #8 | 9.07.07 07:25
Autor: Jirka Císař
Titulek: To už je chotěbořský axiom
že chotěbořské "úřady" mají patent na rozum Nezažil jsem jediný případ, kdy by úředník přiznal, že vymyslel blbost a snažil se jí napravit. Stát se chotěbořským úředníkem znamená totiž zároveň stát se neomylným. Budu velice rád, když mě v této věci někdo obviní ze lži.
odpovědět | #9 | 9.07.07 09:25
Autor: BoBo
Titulek: Zamecka a STOPka
To ze byla dana Stopka na vyjezdu z ulice zamecka je dalsi pikatnost se tesim na to az budou traktory a podobne vozidla ktery jezdej na cisticku a spatky v zime vyjizdet to sem fakt zjedavej a musim rict ze kolikrat tam je neprujezdno ani v osobnim aute a natoze v tom traktoru takze panove todle ste fakt vymysleli na jednicku:D
odpovědět | #10 | 9.07.07 10:27
Autor: kava
Titulek: Re:Zamecka a STOPka
Doufám,že přijdeš BoBo dneska v 15:00 do budovy zvláštní školy. Bude tam i sám pan starosta,tak jste zváni i Vy,kteří s tímto nesouhlasíte. Doufám,že si pání "úředníci" odnesou z tohoto případu,alespoň krapet selského rozumu:)
odpovědět | #11 | 9.07.07 10:59
Autor: Milan
Titulek: Re:Re:Zamecka a STOPka
Pochybuju silně!!!
odpovědět | #12 | 9.07.07 15:15
Autor: kujon
Titulek: Re:Fakta
Docela by mne zajímalo, pane Linharte, jaký je rozdíl mezi tím jestli rodiče děti vysazují u školy v jednosměrce, nebo obousměrné ulici. Když to vezmu logicky, tak ke škole přijedou z kopce a zaparkují tedy na protější straně komunikace. Poté asi (nikdy sem toho nebyl svědkem) vezmou dítě za ruku (vyndají kol. křeslo) a přejdou přes silnici do školy. Musí to dělat tímto způsobem, protože kdyby se dole v ulici Hradební otočili a chtěli zastavit u druhého chodníku tak nemohou, protože by právě porušili zákon a vjeli do jednosměrky!

Takže celkově tady jde o to aby při zastavení vozidla u krajnice a pochodu asi 10m od auta nejelo proti žádné auto, které by vás mohlo ohrozit.

A proto by mne zajímalo - jaká je frekvence jezdících aut v ranních hodinách kdy jedou děti do školy? Kolik dětí takto rodiče přiváží? Větší bezpečnost dětí kvůli možnému ohrožení projíždějícím autem? Víte jak rychle se do toho kopce jezdí? Já Vám to povím - na 2 rychlostní stupeň, max. 40km/h, tak jaképak ohrožení.

A tímto způsobem přemýšlí celá Chotěbořská radnice - udělat co největší hovadinu (nebo v lepším případě pouze věc co nikdo nepotřebuje) za co nejvíc peněz a aby na následky doplatilo co nejvíce lidí. Pokudmožno ještě pod záminkou nějaká bohulibé činnosti - kupříkladu příjezd postižených dětí do školy.

Rád bych věděl kdo konkrétně toto navrhl, abych si svůj obrázek, který jsem si o tomto udělal, mohl přiřadit ke konkrétní osobě.
odpovědět | #13 | 9.07.07 17:48
Autor: Čejda
Titulek: Re:Re:Fakta
Kujonku myslím, že tam je frenvence dopravy asi tak jako když místo školy jezdí sem a tam snědí spoluobčané nahoru a dolu... jinak kromě prázdnin a víkendů tam je tak 1 auto do hodiny? Když ovšem odpočítám většinu obyvatel, kteří jezdí na 6hod do práce a studenty (druhá většina), kteří jsou přes týden odjetí na kolejích a privátech. Takže suma sumárum se v té oblasti co se týká dopravy děje opravdu téměř .......... nic! Proto tedy opravdu nechápu smysl jednosměrky. Podle toho co se tu psalo, nebylo by spíš, když už ne vjezd do areálu školy, mít možnost projet spodní ulici a zastavit spíše v kopci, u krajnice vedle pozemku školy a jít hnedod auta dovnitř??? Toť otázka pro radnici...
odpovědět | #14 | 9.07.07 20:15
Autor: kujon
Titulek:
Já si to myslel :-)
odpovědět | #15 | 9.07.07 21:38
Autor: trest
Titulek: Re:
co jste si zvolili to máte!Bandu bolševiků,černoprdelníků a prospěchářů všeho druhu,tak "amen" s Chotěboří,protože tímhle tempem se tady budou mít nejlépe "spoluobčané" tmavší pleti.
odpovědět | #16 | 9.07.07 21:48
Autor: Milan linhart
Titulek: Re:Re:Fakta
Pokud si dobře vzpomínám, podnětem byla žádost rodičů dojíždějících dětí. V jednosměrce mohou zastavit na obou stranách ulice dle potřeby. A jezdí kolem nich méně aut. Snad to byl problém hlavně v zimě, kdy je ulice zúžená od sněhu. Když otevřete dveře auta do silnice a vyndáváte vozíčkáře, chvíli to trvá a zabíráte podstatnou část vozovky. Pokud se ještě kolem pohybují auta v obou směrech, může to být i nebezpečné. Proto dopravní inspektorát s odborem dopravy navrhly jednosměrku jako vhodné řešení a rada ji schválila. Jak probíhají příjezdy a odjezdy dětí v praxi, jsem neviděl, nemohu posoudit. Rada měla jen zprostředkovanou informaci od zástupců školy.
odpovědět | #17 | 9.07.07 22:14
Autor: Petra
Titulek: Re:Fakta
Když čtu Váš příspěvek, tak mě napadá: Kdy a kdo navrhne pro větší bezpečnost opravu nebo spíš vybudování chodníku před stacionářem a jeslemi až nahoru k mateřské školce v ulici Na chmelnici. Vodila jsem tamtudy dítě do jesliček a když pršelo a bylo bláto, tak jsme si mohli vybrat jestli jít tím blátem nebo sejít na silnici a nechat se nahodit právě projíždějícím autem a když bylo v zimě plno sněhu, tak nám nic jiného než cesta po silnici nezbývalo a když byla na silnici uježděná vrstva sněhu a kolem nás se snažily projet neúplně perfektně ovladatelná auta tak ta cesta nebyla zrovna příjemná. A uznejte sám, že pokud jsme šli opravdu jen do branky kde sídlí jesličky, tak přecházet na protější chodník nemělo smysl.
odpovědět | #18 | 9.07.07 22:36
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Fakta
Je to jeden z mnoha chodníků (a celých ulic), které se každoročně zařazují do návrhu rozpočtu a pak z něho zase vypadávají pro nedostatek peněz. Na sestavování a schvalování rozpočtu se podílí několik desítek lidí a každý má jiný názor, co v rozpočtu ponechat a co škrtnout. Tím spíš, že každý rok je nutné škrtnout zhruba 75% oprávněných požadavků. Výsledkem působení mnoha protichůdných sil, chcete-li zájmů, pak je, že něco málo se v rozpočtu udrží a všechno ostatní z něj vypadne. Tak se to opakuje již nejméně 17 a více let, přestože se několikrát vyměnilo zastupitelstvo, vedení města, spousta úředníků, dokonce i režim. Peněz na potřebné věci je však v Chotěboři stále málo, ať je zrovna u kormidla Petr nebo Pavel. Za této situace by bylo věštěním z křišťálové koule, kdy se konečně dostane i na tento či na jiný chodník, protože bitva o rozpočet propuká každý podzim nanovo.
odpovědět | #19 | 9.07.07 22:57
Autor: Pavla
Titulek: Re:Re:Re:Fakta
A co za obrovskou sílu tedy způsobilo, že byla prosazena oprava dvou kousků protějších chodníků, které dle mého názoru tak nutně opravu nepotřebovaly.
odpovědět | #20 | 10.07.07 00:12
Autor: Pavel Marek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Fakta
A můžete pane Linhart prosím nastínit, kolik takové dopravní značení zhruba stojí? Podle mého názoru jsou to totiž vyhozené peníze, protože toto řešení pouze komplikuje průjezdy ulicí a nahrává policii k dalšímu snadnému výdělku především v zimě, kdy se situace zkomplikuje ještě více. A také by mě zajímalo, zda dle již zmíněného názoru, nebylo jednodušší zpřístupnit rodičům bránu k vjezdu do areálu školy, případně vjezd upravit?! Pokud tam ten prostor je, jako že být musí hlavně z hlediska bezbariérového vjezdu do budovy, tak nechápu, co kdo vyřešil další komplikací průjezdnosti ulicí. Není pro každého návštěvníka školy nejbezpečnější vystoupit v areálu školy, mít kradší cestu, větší pohodlí, čas vystoupit a bez strachu o provoz apod.? Jak se to sakra říká: dvakrát měř, jednou řež! ???
odpovědět | #21 | 10.07.07 15:00
Autor: Špidla
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Fakta
To jsou poměrně jednoduché počty - když zničíš dopravní značku, tak ti dají k úhradě 15 tisíc, tady jsou minimálně značky 4 (jednosměrka, zákaz vjezdu do jednosměrky, přikázaný směr jízdy a zákaz odbočení - viz foto), takže bratru nějakých 60 tisíc. K tomu si připočítej čas a mzdu úředníků, kteří tuhle duchaplnost vymysleli, dalších, kteří to schválili, příslušný počet papírů a razítek a máš výsledek.
odpovědět | #22 | 10.07.07 21:41
Autor: Pavel Marek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Fakta
Tak to jde:-) A přitom jsem dnes koukal, že by stačilo otevřít bránu pro vjezd, maximálně upravit kousek trávníku a problém by byl vyřešen! Bez problémů, bez značek, bez omezení a hlavně bez nákladů, protože by to byla práce pro správce objektu na pár minut!
odpovědět | #23 | 11.07.07 05:57
Autor: kava
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Fakta
Ja ti to reknu,kolik to stoji. 6-7tisic jedna znacka. Takze i s ulici zamecka je to 7znacek(pocitam i ceduli s varovanim o zmene dopravniho znaceni),ale uz ne namalovany pruh na silnici s napisem STOP,takze to je cca 49 tisic a kde je prace a atd? Projednani bude 25.7. a mel by byt navrh vratit vse do puvodniho stavu a nebo tam dat omezeni rychlosti a v nejhorsim jeste retarder.
odpovědět | #24 | 11.07.07 23:46
Autor: Martina
Titulek: Něveřím vlastním očím
Jestli jednosměrka v Hradební někoho vytočila, chápu..ale město pro to má alespoň nějaké vysvětlení. Může mi však někdo nějakými rozumnými argumenty vysvětlit NOVOU (OBRACENOU) jednosměrku v ulici JÍLOVÁ???

Prý si obyvatelé stěžovali na jednosměrku, proto udělalo město zásadní krok - ulici udělalo jednosměrnou z druhé strany...Ptám se naprosto vážně (ačkoliv tento zážitek mě psychicky velmi poznamenal): JE TOHLE NORMÁLNÍ???
odpovědět | #25 | 12.07.07 08:34
Autor: Agent
Titulek:
Copak otevřít bránu do areálu ZŠ by šlo, ale nechápu proč projektant, který to projektoval nepočítal s tím, že tam bude určitě potřeba vjezd pro vozidla, kteří převáží postižené děti.Tohle by mě vážně zajímalo, proč už dávno nikdo nic nevymyslel, když vedle školy směrem k městu je plac jak kráva a téměř k ničemu, proč se tam neudělalo menší parkovišťátko zárověň se stavbou školy?!?!
odpovědět | #26 | 25.07.07 09:51
Autor: Charlie
Titulek: Re:Něveřím vlastním očím
S tímto názorem plně souhlasím, protože otočení jednosměrky mi dosud není jasné. Jen jsme si tu zvykli na jeden směr, už je tu zase změna, naprosto nelogická, a pokud chceme při výjezdu z ulice jet téměř kamkoli, musíme objíždět přes ulici Hliněná, která je ve velmi špatném stavu. Tady se zřejmě někdo zamyslel,že?
odpovědět | #27 | 30.07.07 21:43
Autor: Mac
Titulek:
Minulé léto si stěžovali obyvatelé čtvrti Na Cihelně, letos si stěžují obyvatelé z druhého konce Chotěboře. Jsem zvědavá, kdo si bude stěžovat příší rok. Třeba nám za pár let zauzlují jednosměrkami celou Chotěboř.
odpovědět | #28 | 31.07.07 08:47
Autor: Pepík
Titulek: Re:
Já chci jednosměrky !! Sepíšu petici a vyvolám aférku...
7.08.07 10:09
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #30 | 7.08.07 19:21
Autor: Kamila Jir.
Titulek: město děkujem
děkujeme radě města Chotěboř za zrušení jednosměrky v naší ulici.Doufam že město již nic podobného nenapadne.děkujem


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v dubnu
31.03. 22:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc duben. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v březnu
7.03. 09:37 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc březen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v únoru
1.02. 09:44 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc únor. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v prosinci
3.12. 22:09 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc prosinec. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v listopadu
5.11. 22:20 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
29.02.24 08:45 Dobrá společnost
6.03.24 21:53 Jaroslav Ludvík
3.04.24 21:01 Jaroslav Ludvík
17.03.24 18:32 Jaroslav Ludvík
25.03.24 07:37 Ondřej Pravda
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
2022-01-26 14:19:34 Josef Karlík
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky