Mýty, nebo fakta? Co se říká o pivu

Datum: 24. květen 2009, 09:46
Autor: Pivovar Chotěboř
Rubrika: Náš region
K pivu se váže celá řada mýtů. Prý odvodňuje, protože je to přeci alkoholický nápoj. Říká se také, že čím více má pivo bublinek, tím je lepší. A existují mnohé další mýty. Jak je to ale doopravdy, to ví nejlépe ten, kdo pivo vaří. Pivní mýty vyvrací sládek chotěbořského pivovaru Oldřich Záruba.

Je to tedy vážně fakt, že čím víc bublinek pivo má, tím lépe?
Lidem se to vizuálně líbit může, ale pokud CO2 uniká, je v pivu špatně vázán a nasvědčuje to tomu, že takové pivo je uměle dosycováno při filtraci a je kvašené v cylindrokonických, tedy stojatých tancích, a to většinou jednofázovým kvašením. Takto dosycená piva při vypití pivaře nafukují a vyvolávají pocit plnosti. Piva vyrobená klasickou technologií takové nepříjemné pocity nezpůsobují.

K dalšímu mýtu. Odvodňuje pivo?
Rozhodně ne. Je to samozřejmě naopak, pivo lidskému tělu doplňuje tekutiny, které jsou pro život potřebné, protože obsahuje 92 % vody.

Říká se také: alkohol, metla lidstva. Platí to i o pivu?
Podle odborníků je pivo zdraví prospěšné. Doporučené množství jsou dva půllitry piva denně u mužů, u žen pak dvě třetinky denně. Kromě již zmiňovaných 92 % vody obsahuje pivo také celou řadu vitamínů a minerálních látek prospěšných lidskému organismu.

Mohou hospodští pivo zkazit?
Na kvalitu čepovaného piva má vliv několik faktorů. Hospodští ho mohou „zkazit“ špatným skladováním (ideální skladovací teplota je kolem 10 stupňů Celsia) nebo např. špatným složením tzv. hnacího plynu, který ovlivňuje chuť a kvalitu piva. Nejvhodnějším hnacím plynem je dusík a oxid uhličitý v poměru 7:3 nebo 6:4, při použití samotného CO2 může dojít k přesycování čepovaného piva, když se pivo tlačí vzduchem, okysličuje se a zvětrává, vzduch obsahuje velké množství škodlivých mikroorganismů, které pivo znehodnocují.
Na kvalitu piva má ale v neposlední řadě vliv i to, do čeho a v jaké teplotě ho načepujeme. Pivo by mělo mít 6 až 8 stupňů. Sklenice by měla být vychlazená a správně umytá. Neměla by být umyta v obyčejném saponátu, protože ten znehodnocuje pivní pěnu. Navíc hospodští by každý den po skončení čepování měli celé vedení včetně naražeče a výčepního kohoutu propláchnout vodou. Sanitaci pivních cest je třeba provádět jednou týdně. Pokud bude pivo takto ošetřováno, bude zákazník spokojen.

Tloustne se po pivu a rostou po něm prsa?
Po samotném pivu se podle mého netloustne, pivo však podporuje chuť k jídlu, a když se člověk přejídá a nepohybuje se, tak tloustne. Mýtus o růstu prsou v souvislosti s pitím piva (a to zejména černého) je velmi hezký, tradiční a oblíbený, já ho určitě vyvracet nechci.

Ničí pivo filtrace a pasterizace? A jak to bude v Chotěboři?
Filtrací se pivo chuťově příliš nemění (nefiltrovaná piva jsou však hutnější), filtrací se prodlužuje trvanlivost. Na trh budeme dávat sudové pivo filtrované i nefiltrované. Pasterizace je jednou z metod konzervace potravin. Podstatou pasterizace je krátkodobé zvýšení teploty, které způsobí zničení mikroorganismů. Na rozdíl od převaření výrazněji nemění kvalitu potraviny. Při dlouhém skladování se mění chuť piva, pivo dostává ovocnou pasterační příchuť. Chotěbořské pivo pasterované nebude, na trh budeme dodávat pivo ošetřené jen filtrací.

Tisková zpráva Pivovaru Chotěboř.

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 24.05.09 12:41
Autor: Oksa
Titulek: Hezké..
teď mám ve všem jasno teda :) Ale že pivo neodvodňuje, tomu se mi věřit nechce :)
odpovědět | #2 | 24.05.09 22:01
Autor: Russo
Titulek: Reklama kvalitu nezaručí.
Už dóóóóóst...s tou reklamní masáží to přeháníte.Dobře v Chotěbořské rezervaci ví všichni i nemluvňata, že se tu bude vařit pivo.Každý posoudí jeho kvalitu sám, až ho ochutná.Do té doby prosím už žádné pivo...
odpovědět | #3 | 24.05.09 23:25
Autor: Radek
Titulek: Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Stačí to pouze jen nečíst, že....
odpovědět | #4 | 25.05.09 17:00
Autor: Russo
Titulek: Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Já to nečetl...jen titulek.Letmým pohledem na článek(podle titulků) je jasné, že to je článek úplně zbytečný a účelový jen jako reklama.Nebo tobě něco dal do života?To nemění nic na věci, že tím neustálým vychvalováním jen otravují.Nikdo neví jestli to bude k pití, ale chvály je až až.
odpovědět | #5 | 26.05.09 00:35
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Já to také nečetl milý pane. Vám je jasné, že je to článek zbytečný, ale nepřipadá vám zbytečné to zbytečně komentovat. Samozřejmě, že je to reklama. Už jste někdy viděl milou, vlídnou, nevnucující se reklamu, pane? Pokud vás otravuje, je to jen vaše chyba, že se otravovat necháte. Vy jste zřejmě ten, který čučí na všechny reklamy na Nově, ale přitom na ně neustále nadává, že?
odpovědět | #6 | 26.05.09 07:12
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Tohle ale asi není reklama. Kdyby to byla reklama, tak by byla v banneru nebo vpravo v sekci "Textová reklama". Vzhledem k tomu, že je to zařazeno jako článek tak to musí být toto (cituji ze sekce "Inzerujte" tohoto webu): "PODPORUJEME

Pokud se Váš projekt či firma zabývá nějakou neziskovou či společensky prospěšnou činností nebude problem se s naší redakcí dohodnout na zvýhodněné či bezplatné inzerci. "

Zdá se, že provozovat pivovar je společensky prospěšná činnost :)
odpovědět | #7 | 26.05.09 13:44
Autor: Martin
Titulek: -
No a vy se divite,kdyz se tady potom objevi neco co neni uplne v prizni s pivovarem. Reklama ci ne, to uz je fuk, reklama by ale mela byt stridma a rozhodne nejaka by myt mela. Nevim ale proc by me mela reklama otravovat, po shlednuti si myslim sve. Koneckoncu je mozna slovo reklama od slova klamati. Rozhodne me ale otravuji neustale clanky tohoto charakteru, kdyz pivo neni jeste na svete.
K clanku snad jen, ze by melo byt uvedeno,ze piva jsou dosycovana pri filtraci, "nebo" je kvasene v CK tancích. Všechny piva totiz nejsou delana v CK tancich, presto obsahuji prilis CO2.Coz muze mit na svedomi i hospodsky,pokud syti pomoci CO2.
Pivo mozna neodvodnuje v momente, kdy ho pijeme. V momente, kdy ale telo zacina po poslednim pulitru nejvice pracovat na odbourani alkoholu. Mozna se zde vychazi z rceni,ze pivo neni alkohol. Alkohol ale rozhodne odvodnuje. A pak dejte si vecer osm - deset piv a rano si potom povime,zda pivo odvodnuje.
Pivo v male mire je rozhodne zdrave,ovsem vzhledem k tomu, ze cesky prumer je 160 litru piva na hlavu rocne by tento prumer rozhodne vzrostl,kdyby kazdy dospely muz a zena vypili urcene mnozstvi,protoze ne kazdy dospely pije pivo. Rceni "alkohol metla lidstva" je spise nez ke zdravi ale urceno k pusobeni na lidsky charakter. Ma na mysli problemy vznikle ve vztazich a podobne, pri pravidelne konzumaci alkoholu.
Pivo se pasteruje kvuli trvanlivosti, nepasterovane pivo je urcene k rychle konzumaci,obzvlaste po otevreni ci narazeni. Silnou filtraci lze ovsem trvanlivost zvysit. Nefiltrovane a nepasterovane pivo se rychle kazi a to i v lahvich a KEGach.
Hlavne aby vse bylo tak jak se pise. V jednom z clanku je uveden odkaz na stranky pivovaru, kde je spousta zajimavych veci. Napriklad uvadi jako surovinu "pramenitou vodu z Ceskomoravske vrchoviny", to by potom v pivovare meli mit vrt, nebo vodu dovazet, coz by bylo nakladne. U kazdeho pivovaru musi byt nedaleko vodni zdroj.
Dale barvite popisuji charakter piva,ktere se znaci chlebnatosti a zlatavou barvou. Sladek by mel urcite vedet, jake pivo po uvareni bude, ale s jakou jistotou? Je podle me odvazne psat o chutovych a vzhledovych vlastnostech piva pred uvedenim na trh.
Stejne tak se nechce verit vyrobni teplote, 10,5 stupne u kadi, ktere jsou ve stejnem objektu, jako varna a staceci linky, ktere pri sve praci vydavaji nadmerne teplo. V teto mistnosti pak musi byt klimatizace jako blazen. Lezacke tanky budou mit dokonce teplotu 2 stupnu. Dva stupne ma ledova voda, kterou ale takovy tank na 2 stupne neochladite, musi se pouzit pridavny chladici plyn. Pokud v pivovare neni opravdu studeny sklep.
A vzhledem ke garantovane dobe vareni piva poctivou technologii doufam, ze se jiz vari. Kdyz podle vseho na FF ma byt pivo jiz k zakoupeni. 10-13 dni na uvareni mladiny, kolem 40 dni na zrani dvanactky. Minuly tyden pry bylo videt skrz sklenenou stenu, ze zarizeni za ni je jeste prikryte folii. 22.kvetna - 1.cervenec,neni tezke si to spocitat. Tak tezko rict. Neplanuje pivovar nejakou moznost exkurze? Docela bych se rad do naseho pivovaru podival.
No uvidime,jake to nase pivo bude,doufam,ze dobre jak se veri, jsem na nej zvedavy.
odpovědět | #8 | 26.05.09 14:26
Autor: Russo
Titulek: Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Radku dej se na politiku!Tam by se ta tvoje demagogie hodila. Ještě jednou pro ty co mají pomalejší myšlení jako ty.Nemám rád reklamu, obzvláště klamavou a protože je všudypřítomná a v případě pivovaru už hodně vlezlá, tak ač se jí vyhýbám nejde jí zcela utéct.Klamavá proto, že zatím nemáme možnost posoudit jaké to pivo vlastně je.Co vím nikdy jsem si nekoupil nic díky reklamě, když jdu do obchodu jdu tam pro určirou věc kterou potřebuju a ne proto že někde je AKCE apod.Takže ještě jednou právě proto, že reklama na Chotěbořské pivo už překračuje všechny meze slušnosti proto se proti ní ozívám a říkám" Nechte samotné zákazníky rozhodnout jestli se jedná o dobrý nebo špatný výrobek" to je podle mého ta nejlepší reklama a né neustálé vychvalování, vlastně ničeho...Když pokecám se známým a on mi řekne"Včera jsem pil to nové pivo a je supr" nemusí být nikde reklama a já, až půjdu na pivo (nebo koupit) tak ho zkusím..., ale né díky reklamní masáži Chotěbořského pivovaru!
odpovědět | #9 | 27.05.09 10:17
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Pokud je názor nečíst to co mě nezajímá demagogie, pak je jasné, že diskuse s vámi je zcela nemožná. Při své naivní namyšlenosti, kdy nám vysvětlujete, že k nákupu nepotřebujete reklamu (jak moudré) a tvrdíte, že reklama na CH pivo překračuje všechny meze slušnosti. Ptám se vás tedy: Kde je v reklamě mez slušnosti a čím ji pivovar překročil? Ch pivovar někdy někde řekl, že jejich pivo je nejlepší? Mohu dostat odkaz?
Možná je to jen o tom, že trumbelín jako vy prostě jen neví, že k výdělku je potřeba reklama. Pokud by zisk např. pivovaru závisel jen na tom, že kámoš řekne kámošovi, že "to pivo je supr", asi by daleko nedošli? Ale tím se netrapte, holt jsou věci, které nikdy nepochopíte a můžete si klidně žít v domnění, že reklama je vlastně zbytečná věc. Stačí mít pár kámošů. :-)
Jo a mimochodem, blahopřeji k bohorovnému soudružskému tykání.
odpovědět | #10 | 27.05.09 16:49
Autor: Russo
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Radku:četl jsem vaše příspěvky od všech článků co se týkají Chotěbořského pivovaru a že jich tu je.Vaše reakce a napadání diskutujících, kteří vyjádří sebemenší pochybnost o tomto pivu jsou urážlivé a hrubé.To snad musí být sládek váš otec, nebo příbuzný.Jinak se fanatismus s jakým se pouštíte do diskutujících nedá vysvětlit!Znovu musím opakovat reklama, která vychvaluje něco co ještě nevzniklo a nikdo neví jaké bude mít výrobek vlastnosti a u nového piva se MUSÍ počítat s vývojem chuti a jiných vlastností je KLAMAVÁ, protože v tuto chvíli ten výrobek tyto vlastnosti NEMÁ.Takže vám milý Radku přeji aby se váš psychický stav zlepšil.
odpovědět | #11 | 27.05.09 17:28
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Zkuste milý Russo vypotit alespoň jeden jediný pádný argument, kterým byste svá tvrzení o mne a o pivovaru potvrdil. A zároveň k tomu prosím přidejte odpovědi na otázky, které jsem vám položil v mém minulém příspěvku. Přeci nechcete, abyste tu vypadal jak bezduchý plácal, který své názory neumím obhájit. Děkuji.
odpovědět | #12 | 27.05.09 21:52
Autor: Russo
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Pro vaše jednoduché myšlení musím použít vysvětlení tkz.polopatě.To s jakou vervou, zaníceností, zlostí a neustálých urážek přispěvatelů se zapojujete do diskuzí, jsem se zamyslel jaké asi důvody vás k tomu vedou.Nebylo to tvrzení, bylo to zamyšlení jaké vás k tomu vedou důvody!Stačí?Na co bych ještě měl odpovědět?Že reklama, kterou neustále pivovar vyplachuje lidem mozky(ve vašem případě to vypadá, že jsou 100% úspěšní)je klamavá jsem už psal.Co mám dokazovat?Reklamují něco co neexistuje!A nevi jaké to bude mít vlastnosti! I v jiných článcích jsou slušné názory proti neustálému vychvalování piva, oproti tomu vaše reakce jsou zlostné a urážející.Tím končím diskuzi s vámi protože jak jsem psal výše s fanatismem nejde diskutovat.Vy jste nikdy také nepoužil argumenty, jen styl já, já nic než já.Končím...
odpovědět | #13 | 28.05.09 11:04
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Milý Russo, říci o někom, že má zlostné a urážející příspěvky je jedna věc. Druhá věc je podat důkaz. Neustále urážím přispěvatele? A KDE? Pokud je to NEUSTÁLE, jistě to pro vás nebude problém. Citujte mne prosím. Vy moc dobře chápete co vám říkám, ale nechcete si připustit, že jste tu ze sebe udělal pitomce a tvrdíte, že nevíte na co chci odpovědět. Takže se vás jako malé dítě ptám znovu - kde je mez slušnosti v reklamě a čím ji pivovar překročil? Kde a kdy Ch pivovar tvrdil, že mají nejlepší pivo? Všechny vaše pseudoargumenty a dětisnké názory jsou samozřejmě mimo mísu a vůbec nechápete principy trhu. Založte si pivovar a rozjeďte kampaň přes kámoše v hospodě. Pak poreferujte. A nenechte si, milý Russo, vyplachovat mozek reklamou pivovaru, nečíst je je přeci jednoduché, že?
odpovědět | #14 | 28.05.09 20:50
Autor: Russo
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Radku s hloupostí se dá těžko bojovat.1/Tady máš co je psáno pod vaším nickem u diskuze článku "Pivovar:přínos nebo zbytečná snaha" mimo jiné píšete toto "ste naiva a o životě a obchodu nevíte vůbec nic." Tedy každý kdo má jiný názor než vy je hlupák, když podle vás neví o obchodu nic!To je jeden z mnoha vašich útoků na diskutující s jiným názorem.Pro vás to samozřejmě nebude žádný důkaz, pro alespoň trochu soudného čloběka to je dostačující.
2/Ohledně požadovaných důkazů o reklamě píši už asi po páté. Jestliže propaguji něco co ještě nevzniklo a o čem nevím jaké bude mít přesné vlastnosti(které se teprve budou vyvíjet!) tak se jedná o KLAMAVOU REKLAMU tedy lživou.Nikdo nemůže teď zaručit jestli to bude vůbec k pití!Reklamuji něco co NEEXISTUJE!!!
Prosím vás je vidět z vašich rekcí, že se rád hádáte napadáte všechny kdo má jiný názor.Je mi dopředu jasné, že pro "Vás" to důkazy nejsou, pro všechny ostatní ano.Už v žádném případě na vaše útoky nebudu reagovat potože sám žádné argumenty nemáte jen neustálé výpady.Přeju vám jen to nejlepší hlavně co se týká vašeho psychického stavu.Už opravdu mebudu reagovat vím slibuji to podruhé, když s hloupostí se tak těžko debatuje.
odpovědět | #15 | 29.05.09 11:09
Autor: Lipo
Titulek:
Reklamovat něco, co ještě neexistuje, je zvláštní, ale dělat něčemu reklamu, co ještě neexistuje mi připadá docela logické.
odpovědět | #16 | 30.05.09 16:38
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Reklama kvalitu nezaručí.
Milý Russo, když o někom řeknu, že je naiva, to je dle vás urážka? :-))) Jste při smyslech? Kde jsem o někom s názorem řekl, že je hlupák? Přestaňte si tady prosím vymýšlet. Jediná věc, o kterou mi v této záživné diskusi s vámi jde je ta, že tu vědomě lžete. Teď už je mi jasné, že jste mimo mísu a toho pitomu tu ze sebe děláte sám, ale svým posledním příspěvkem jste tomu opravdu nasadil korunu. Člověče nešťastná, reklama na něco, co ještě neexistuje, je klamavá? :-))))) To necháme vytesat do pomyslné internetové síně slávy jako myšlenka roku! :-)))
odpovědět | #17 | 1.06.09 08:18
Autor: Dr.
Titulek: Dehydratace...
Vážení milý vylízaní,

co se týče tohoho článku jako reklamy, budiž, ale měli by jste zvážit právní důsledky Vašeho jednání, protože pokud budete lidem tvrdit, že pivo je prospěšné v rámci pitného režimu, nedopadnete asi moc dobře...Vzhledem k tomu, že pivo je sice z větší části voda, tak věřte, že z té druhé je to alkohol a také velký počet kalorií. A vzhledem k tomu, že i dítě 6. třídy základní školy z předmětu biologie ví, že k odbourání alkoholu a kalorií je třeba energie a vzhledem k tomu, že s tím lahváčem někde něběháte, aby jste ho spálili, ale sedíte s tím svým měchech pěkně v putice, tak potřebujete energii tu, kterou tělo momentálně má vyrobí. Vyrobí jí z toho Vašeho úžasného moku. Problém je ten, že nezůstane jen u jednoho a to znamená vyšší frekvenci močení s vyšším množstvím tekutin, tzn. zvýšená funkce ledvin a ty jak známo potřebují kyslík a hlavně vodu. Alkohol pro změnu odbourávají játra a z části zlučník a věřte, játra potřebují 30% celkové enegie a alkohol váže vodu, proto Vás po tahu bolí ta Vaše kedlubna, víme...Takže výsledek je takový, že Vašemu krásnému tělu dodáte energii, ale to potřebuje mnohem větší energii ke zpracování Vašeho moku, takže dehydratujete, chápete to Vy palice vylízané??? Navíc díky sladu, cukru, apod. látkám Vaše pivo dělá krásná těla. Těla taková simetrická, asi metr krát metr...Takže reklamu chválím, ale raději važte slova, než se na Vás někdo začně soudně hojit ještě dřív, než z Vašeho pivovaru vejede byť jediná láhev:-)
odpovědět | #18 | 1.06.09 12:51
Autor: soužka učitelka
Titulek: Re:Dehydratace...
Až někomu budeš zase příště nadávat do vylízanců, nauč se česky, primitive... Dle hrubek tak pět tříd základky, co?
odpovědět | #19 | 1.06.09 16:18
Autor: Dr.
Titulek: Re:Re:Dehydratace...
Ale, ale, copak, netušil jsem, že místní alkoholici umějí pracovat s pc, dokonce vědí, co je internet a mají druhou třídu základní školy....Chápu, alespoň ta, že ano, dál už to nešlo, mozkové buňky si s pivem moc nerozumí...Dej si ještě jedno ty vylízanče!!!!
odpovědět | #20 | 2.06.09 06:37
Autor: holobrádek
Titulek: Re:Re:Re:Dehydratace...
co to tu je trapnou diskuzi?
Chotěbořské pivaře zajímá jen jedno - kdy se konečně budeme moci napít našeho piva ???
:-;
odpovědět | #21 | 2.06.09 15:18
Autor: Jakub Mrtka
Titulek:
4Russo: S panem Radkem to není jednoduché. Na poslední jeho příspěvek v mém článku jsem už ani nereagoval, i když jsem měl další argumenty. Člověka, který má svojí zatvrzelou pravdu o něčem, nepřesvědčíte, i když máte pravdu a naopak a pořád dokola. Je těžké rozlišit jaká a na které straně je pravda. V každém případě se pak mluví jen do zdi. Dodnes jsem nepochopil, proč bych zde měl, jak pan Radek tvrdí, uvádět své aktivity a přínosy k tomu, abych mohl vůbec publikovat článek, který je pouze názorem. Já ničemu asi nerozumím, zato pan Radek o tom ví vše, nebo se to zatím tak aspoň jeví. A vzhledem k tomu, že pan Radek je pivař, jak tvrdí, pivovarům a problematice rozhodně rozumí a v mnoha pivovarech byl, pak musí přeci vědět o čem mluví. Ovšem zřejmě byl jen v pivovaru na dvoře, nebo v pivovarské hospodě. Člověk, který aspoň trochu ví o čem mluví a vidí do věci, po přečtění všech článků a webových stránek pivovaru by měl mít představu co jak je. Apropos, člověk který o sobě tvrdí, že je pivařem, jím zpravidla není. Jak to může člověk sám o sobě posoudit? Dle množství vypitého piva?? Či množství vypitých značek piva?? To snad ne. Zpravidla lidé kolem sami vidí a posoudí, zda daný člověk něčemu dostatečně rozumí a je ve v dané věci, oboru odborník. Je to stejné, jako kdybych o sobě tvrdil, že bych byl dobrým politikem, nebo že jsem dobrým truhlářem či klempířem.
Reklama rozhodně být musí, leč přiměřená. Sládek v každém pivovaru jistě musí vědět co uvaří a jak to bude chtunat a vypadat, od toho je přeci sládkem a ve svém oboru odborníkem. Nicméně si myslím, že před uvařením první várky bych o konkrétních vlastnostech, barvě, husté pěně atd. zatím nemluvil, co kdyby náhodou. V Plzni také chtěli mít pivo jiné, ale díky měkké plzeňské vodě docílili něčeho jiného než původně chtěli. Myslím, že by se rozhodně mělo říci z čeho se chotěbořské pivo vaří, jaké se bude vařit a kde bude k dostání. A pak to nechat taky trochu na lidech, aby to posoudili. Ale pořád o pivovaru mluvit a omýlat ho ještě před spuštěním není dobré.
Jinak o tom, že o někom pan Radek tvrdí, že je naiva atd.. to je jeho věc, myslet si může co chce, a říci svým způsobem také, koneckonců je to jedno z jeho neodřeknutelných práv. Já si o panu Radkovi také myslím své, ale ze slušnosti si to nechávám pro sebe, ovšem nikoliv kvůli tomu, že by se jednalo o něco hrubého, či snad sprostého.
Nemůžu nakonec nedodat, že je chválihodné to, že se pivovar podílí již teď na několika akcích, a že není pouhou stavbou, která stojí na kraji města a jejíž produkt nese název města. Úcast na těchto pár akcích a podpora aktivit v městě je ve svém smyslu jistě užitečná a rozhodně je třeba tuto snahu a podporu ocenit. Jen tak dál, aby to pivovaru vydrželo. A aby se zadařilo i pivu, které již brzy budeme moct ochutnat.
odpovědět | #22 | 2.06.09 15:26
Autor: RejPal
Titulek: Re:Re:Re:Re:Dehydratace...
No nutno rict, ze posledni cast diskuze je opravdu trapna. Ale budiz. Ovsem s terminem pivar bych byl opatrny, pivarem neni clovek, ktery si v hospode nic jineho nez pivo neda, nebo vypije kazde pivo. Taky je dobry prihlidnout i k tomu, ze spousta lidi stale pije pivo, protoze je to preci jen porad nejlevnejsi napoj v listku. Me by ale spise zajimalo, jak je to s tradicni vyrobou piva? Jak dlouho tedy zraje lezak? Ja jen jestli to dle tradice a klasicke poctive receptury stihaji, kdyz v pivovaru zatim jeste nevari a na FF je slibena i choteborska dvanactka.
odpovědět | #23 | 2.06.09 15:53
Autor: Radek
Titulek: Re:
Tak jste si tady trochu společně holky pofňukaly... Jeden jak druhý nechápete základní věc. Mě je úplně jedno, jestli bude pivo takový nebo makový. Je mi jedno, jestli jste hlupáci nebo ne. Je mi jedno jestli chcete dělat reklamu tím, že váš produkt bude doporučovat kámoš v hospodě. Základ všeho je svobodná vůle a rozhodování. Pokud mě něco na netu nebo v TV štve, NEKOUKÁM SE NA TO. Vy dva to děláte tak, že čtete, koukáte a pak se tu morálně rozhořčujete, jak je svět zkaženej. Žádný argument jste mi samozřejmě nepředložili. Trochu si pletete pojmy s dojmy. Například jsem se nedozvěděl, jaká že je ta hranice kam až může reklama zajít a čím jí pivovar tak nehorázně překročil. No a samozřejmě jsem se také nedozvěděl, čím že to všechny ostatní neustále napadám a urážím. Opět dojmologie? Tak s tou dojdete opravdu hodně daleko. Vrchol trapnosti a naivity jsou poučky o tom, jaká by měla reklama být... O co se to snažíte ve státě, kde jsou nejčtenější noviny Blesk????? Sranda ale je, že nejprve je pivovar šmahem odsouzen jako ničím prospěšný, ale hle! Najednou je vše jinak.
odpovědět | #24 | 2.06.09 18:00
Autor: Pepan
Titulek: Re:Re:
To už snad ani není možné tak kvalitní diskusi. Tomu snad nikdo nebude věřit, co se rodí v hlavách o imaginárním pivě...
odpovědět | #25 | 2.06.09 18:25
Autor: JM
Titulek: Re:Re:
Tak jsme si tady holky pofňukaly... Tím, jestli tohle a pár dalších vět jsou nebo nejsou urážkou se zabývat nebudu, protože je mi to opravdu jedno i to co tím autor mínil. Pane Radku, dlužím Vám ale omluvu, za část předchozího komentáře, který nepatřil Vám. Přesto si ale protiřečíte, říkáte, že když Vás něco štve, nebo se Vám nelíbí, nekoukáte na to. Tyto diskuze, zdá se mi, ovšem sledujete celkem pravidelně a se stejnou pravidelností do nich přispíváte, to odporuje tomuto Vašemu přesvědčení, jinak si to vysvětlit nedokážu. Navíc věc přirovnáváte k absurdním závěrům, které tu nikdo ani nevyslovil (jako že je svět zkaženej), se za chvíli dostaneme bůhvíkam. Stejně tak, nikdo nemluvil o nějaké hranici reklamy či snad, že ji pivovar nehorázně překročil,pouze jen vaše sugesce. A to, že někoho urážíte a napadáte není z mé hlavy,tak se k tomu nebudu vyjadřovat. Omlouvám se vám za to, že poučuju, když jsem řekl, že si myslím, že by reklama měla být přiměřená v čemž naivitu nevidím. Trapná je ovšem věta o Blesku, která sem celkem nepatří. Najednou není vše jinak. Ale rozhodně nejsem z lidí, kteří se nedají přesvědčit, že je něco jinak, než jejich názor. Pivovar udělal něco navíc, než je jen výroba piva, a je to určitě dobré, tak proč to nepřiznat. Vy jste to před dvěma měsíci stoprocetně věděl, že podpoří akci místních studentů?
odpovědět | #26 | 2.06.09 23:38
Autor: Radek
Titulek: Re:Re:Re:
Jen zkratkovitě: samozřejmě si neprotiřečím. Nikde jsem neřekl, že mi návštěvy těchto stránek vadí. Nebo ano? Kde jsem řekl, že to odporuje mému přesvědčení? Nikdo nemluvil o hranicích reklamy? Abyste to nemusel dohledávat, zkopíruji Vám to sem já: Autor: Russo 26.05.09 14:26 cituji "reklama na Chotěbořské pivo už překračuje všechny meze slušnosti". Co se týče té naivity, tak dle mého skromného názoru ten, kdo říká, že by reklama měla být příměřená, je naivní. To je to samé, jako když já řeknu, že lidé by se k sobě meli chovat slušně. Všichni to vědí, ale většina se tak nechová. Co se týče blesku, nedivím se vám, že vám zmínka o něm přijde trapná, vytrháváte-li ji z kontextu. Každopádně váš příspěvek se trochu minul účinkem, pokud ho založíte na nepravdě, aniž byste si diskusi přečetl pořádně.
odpovědět | #27 | 3.06.09 10:26
Autor: Dawid
Titulek:
na to se hodí jedno prastaré moudro:
http://www.stimpco.com/carpix/arguingOnTheInternet.gif
odpovědět | #28 | 25.03.10 09:50
Autor: Eduard Nud
Titulek: No, paráda.
Tady jasně napíší co si nepřejí a proč a hned po druhém příspěvku se rozproudí hádka a nic neříkající spor. Přímo učebnicový. Vy nečtete reklamu, i když mě to jako reklama nepřipadá, já zase nečtu dlouhé diskuse. Bude mi brzo padesát a nechci na tom strávit zbytek života, ostatně s takovouhle diskusí by to dlouho netrvalo. Jojo.


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v září
29.08. 07:51 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc září. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v červenci a srpnu
1.07. 07:25 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíce červenec a srpen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
DNES! - Vernisáž jednodenní výstavy!
13.06. 13:51 - Ve čtvrtek 13. června v 17:00 proběhne v prostoru Zastavkafe vernisáž jednodenní výstavy s názvem DOUBRAVKA. Jedná se práce studentů SUPŠ Jihlava - Helenín z prostředí údolí Doubravky a Chotěboře.
ČTENÁŘSKÁ DÍLNA - Nabarvené ptáče
7.06. 11:29 - V pondělí 17.6. proběhne v prostorách Zastavkafe další Čtenářská dílna, tentokrát budeme diskutovat nad knihou J. Kosinského Nabarvené ptáče.
Kulturní akce v červnu
27.05. 21:49 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc červen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
9.08.19 21:40 Dobrá Společnost
1.09.19 13:22 Petr Kletečka
7.09.19 15:22 Dobrá Společnost a Zastavkafe
28.07.19 23:37 Dobrá Společnost
28.08.19 10:28 TK Ella Chotěboř
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2019-08-03 11:58:21 Josef Vogel
2019-06-25 08:13:42 Milan Stránský
2019-06-13 23:14:25 Ondra
2019-06-12 12:43:57 Pepan
2019-05-12 19:20:10 Petr
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Hledáte ubytování
Doporučujeme stránky na partnerském portálu MegaUbytko.cz: ubytování Vysočina nebo: levné ubytováni Vysočina, kde najdete chaty, chalupy apartmány a penziony podle Vašich představ.

SOMDIS v.o.s.
Autorizovaný servis - ELEKTRO

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky