Chotěbořské památky

Datum: 24. červenec 2006, 15:39
Autor: Milan Knob
Rubrika: Reportáže
Nedávno jsem dal na pana místostarostu a prohlédl jsem si oficiální stránky města po jejich úpravě. Když jsem nahlédl do fotogalerie, tak jsem byl mile překvapen, jak některé objekty na fotografiích vypadají krásně a jsou hezčí než ve skutečnosti. Podle těchto snímků si mohou případní návštěvníci našeho města a že jich není málo, udělat obrázek o tom, jaké je Chotěboř hezké město. Leč chyba lávky. Na obrázcích se neukazují věci, které nám naše město hyzdí. Přesto je třeba je ukázat světu. Jestli je jedno našemu místnímu zastupitelstvu a osazenstvu radnice, jak naše město vypadá, tak mě, jako občanovi ne a myslím si, že se mnou bude souhlasit spousta spoluobčanů. Vydal jsem se tedy do ulic abych pořídil několik obrázků. Přesto, že bylo vedro k padnutí, tak se daly tyto tzv. památníky moderní doby obejít za pouhou půlhodinku, protože se nacházejí u hlavního tahu městem. Posuďte tedy sami, že se v některých případech opravdu nemáme jako město čím chlubit.
x x x x x x x x

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 24.07.06 16:32
Autor: Pedro
Titulek: reakce na 1 foto
Trefný a pravdivý článek!Díky za něj!Chtěl bych se pozastavit nad fotografií č.1 na které jsou nafocená štřešní okna.Jelikož jsem vlastníkem domu v centru města a plánuji rekonstrukci a opravu,zaráží mne negativní postoj památkářů ohledné mého požadavku na stejný počet střešních oken.Přesněji 3+2.Někde být mohou a někde ne??Památková zóna je to stejná tak kde je problém??Abych neházel jen špínu,ano,okna mít sice mohu ale podstatně menších rozměrů (45x55cm).A to pouze jednu řadu.Škoda že zde nejsou fotografie z náměstí,kde jsou rozdíly ještě markantnější...Že bych opoměl někomu namastit kapsu??
odpovědět | #2 | 24.07.06 16:37
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:reakce na 1 foto
Je třeba mít na zřetelu, kam až se táhne hranice pro památkovou část našeho města. Já mám za to, že končí křižovatkou Na Růžku, ale to je třeba si přesně zjistit.
odpovědět | #3 | 24.07.06 18:29
Autor: Snow
Titulek: foto č.3
fotem č. 3 jsem byl tak okouzlen,že jsem si ho stáhnul jako tapetu!Za to patří dík mocipánům z městského úřadu,že nám tady takovou nádheru zachovali až do roku 2006 a vám p.Knobe děkuji za krásné foto této historicky cenné památky!Naše město je opravdu raritou.Tady je možné vše.Mimochodem, chci pozdavit všechny rómské spoluobčany, i ty kteří se opět v létě přistěhovali.
odpovědět | #4 | 24.07.06 18:59
Autor: Lolek
Titulek: Re:foto č.3
Člověče, co to meleš? Vždyť je to soukromý dům !!
odpovědět | #5 | 24.07.06 21:47
Autor: Mussa
Titulek: Předpoklad
Předpokládám, že pokud něco pan místostarosta napíše, tak to bude, že budovy nejsou ve vlastnictví města, ale jsou soukromníků, tudíž s tím město nemůže nic dělat a majitelům nemůže říct ani ň.Je to samozdřejmě otřesné, už kolikrát, když jsem přijížděl do Chotěboře od Bílku, jsem si říkal, jak je možné, že budova, kterou teoreticky začíná město, vypadá tak jak vypadá.Totéž platí i o historických baráčcích u zámku.Barák bez střechy na fotce č.3 , pokud správně tuším, patří panu Kalinovy, kterej ač má peněz dost, není schopnej ani opravit příjezdovou cestu do bývalého komunálu, kde sídlí Metal Systém, Vosička, Auto ... , p. Huslík a pod.Všichni víme o co jde....
24.07.06 23:45
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
24.07.06 23:54
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
25.07.06 00:13
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #9 | 25.07.06 00:18
Autor: Mussa
Titulek: Re:Re:Re:Re:Předpoklad
No musel jsem tam napsat něco, aby jsi mě mohl zase opravit.
25.07.06 00:21
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #11 | 25.07.06 08:08
Autor: nick
Titulek: reakce...?
Pánové, tak mám takové tušení, že jste zde nas..li i pana místostarostu. A odteď bude zřejmě držet basu s panem starostou a nenapíše sem ani řádek...
25.07.06 08:17
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
25.07.06 10:15
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
25.07.06 13:49
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
25.07.06 14:18
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #16 | 25.07.06 15:09
Autor: Snow
Titulek: Re:Re:foto č.3
Jestli tohle je dům tak ty jsi Bolek!!!!!!!
odpovědět | #17 | 25.07.06 15:18
Autor: Mussa
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Jsem zvědavej, jestli až jednou budeš mít děti ( pokud už je nemáš ), se jim také budeš smát, že jsou dislektici, jako on.Je to ubohé.
odpovědět | #18 | 25.07.06 16:17
Autor: nn
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Předně, já se nesměju jemu, ale tobě. A za druhé, ta porucha se jmenuje dyslexie, nikoli dislexie. A za třetí, co se týká BoBova projevu, nebude to ani tak dyslexie, jako spíš dysgrafie. Pápá.
odpovědět | #19 | 25.07.06 17:07
Autor: Mussa
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Za prvé, já nepíšu takové chyby jako on, ale on za to nemůže.Za druhé, to jak se to píše jsem si našel na internetu, takže pokud to mají špatně napsané, tak jim napiš, aby si to opravili.Za třetí BoBo je oboje.A za čtvrté si myslím, že tvé komentáře tady nikoho nezajímají, protože jde spíše o princip, než o to, jestli ve slově pytel napíšu tvrdé, nebo měké i.
odpovědět | #20 | 25.07.06 18:49
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Tak, jak koukám bude zase co mazat, pokud se neukázníte! :-(
25.07.06 18:51
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #22 | 25.07.06 19:03
Autor: nn
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Nevím, jak vám, ale vadí mi, že lidi píšou jak prasata... Toť důvod, proč se tady s mladíky dohaduju. Můžete mě smazat, můžete se mnou nesouhlasit... :-D
odpovědět | #23 | 25.07.06 19:05
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Jo s tímto souhlasím, ale nesmí to být mimo mísu. OK?
odpovědět | #24 | 26.07.06 04:16
Autor: Mussa
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Dobrá, ať si nís tady kritizují.Ok.Ale jakej to má význam na smyslu komentáře ? Žádnej...tak proč ? Protože chtějí pořád někoho urážet a schazovat.....ubožáci....
odpovědět | #25 | 26.07.06 15:15
Autor: nn
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Předpoklad
Nebuď tak uplakanej. Takový laskavý napomenutí ješte nikomu neublížilo. Nakonec se nad sebou možná ještě zamyslíš a tu naší mateřštinu přestaneš znásilňovat. :-D
odpovědět | #26 | 27.07.06 08:32
Autor: Mac
Titulek: Rarita
Já bych tady ty památky nechala. V téhle době,kdy se každé město snaží vypadat k světu a opravuje se, co se dá, je to báječná rarita:-)
odpovědět | #27 | 27.07.06 09:56
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Rarita
Kam se na náš skanzen hrabe Veselý kopec :-)
odpovědět | #28 | 27.07.06 16:30
Autor: Milan Knob
Titulek: Hláška.
Ještě mne napadla hláška z jedné slavné české komedie: "Tak se mi zdá, že u nás je v pořádku pouze fara, kostel a hřbitov."
odpovědět | #29 | 28.07.06 09:34
Autor: MAC
Titulek: Re:Hláška.
Tak až k nám zase přijede na návštěvu prezident, vezmeme ho na hřbitov:-) Aspoň budeme originální. A posvačit může v kostele - víno a oplatek:-)
odpovědět | #30 | 28.07.06 10:31
Autor: roman
Titulek: Re:Hláška.
No, jestli ta hláška má naznačit, že to v CHotěboři vypadá bůhvíjak špatně, tak si myslím, že skutečnost je jiná. Naopak, i ve srovnání s jinými městy se vzhled Chotěře za posledních 15 let změnil výrazně k lepšímu ( pokud ovšem odmyslíme Riegrovu ulici ). Náměstí vypadá nejlépe v celé historii města - viz. srovnání se starými pohlednicemi. A je to zásluha především soukromých majitelů domů na náměstí, ale i vedení města! Pamatujete ten prima asfalt na náměstí? Jak vypadaly ještě nedávno chodníky? Takže i když patřím mezi kritiky současného vedení města, tak tady by se jim velmi křivdilo! A KDU-ČSL taky nemusím, ale předhazovat jim nějakou přehnanou péči o kostel? Tam velmi dobře pracuje sdružení Benediktus a farnost bude vypadat dobře i bez města. A až někdo z nás skončí na vozíku, tak Benediktus velmi, velmi ocení!
odpovědět | #31 | 28.07.06 11:05
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Hláška.
Jasně, že naše město vypadá docela k světu, až na několik těch drobností, tady popsaných. I když na druhou stranu by se jich našlo víc, ale ty nejsou tak na očích. Já osobně bych se našich zastupitelů až tak vehementně nezastával, ale to je věc názoru. Ten příklad s hláškou z filmu jsem tam přidal pouze pro odlehčení. Je jasné, že naši zastupitelé a pracovníci radnice nemají páky k tomu aby majitele zmíněných objektů donutili k jejich opravě. Ale mohli by se zasadit o to aby se tito majitelé o své objekty patřičně postarali, aby naše město nehyzdily dalších několik let.
odpovědět | #32 | 28.07.06 11:07
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Hláška + prosba o pomoc
Souhlas s Romanem. Taky velmi kritzuji vedení zejména kvůli chybějící koncepci a konkrétním chybám v kultuře, sportu a rozvoji turistiky, ale neznamená to, že nevidím, že se Chotěboř mění k lepšímu nejen díky soukromníkům, ale i díky vedení města. Soukromým subjektům ani vedení města neporučí, peníze jim nedá. Památkáři prý blokují rozumné úpravy domků u zámku. To, že by se dalo dělat více (například hledat řešení ve spolupráci s různými organizacemi, hledat využití, hledat investory, psát projekty pro přeměnu na ubytovací kapacity, odkoupit a zrekonstruovat a pronajmout), je jistě pravda, to ale konec konců platí vždy a holt si Chotěboř bude muset počkat na ještě schopnější vedení města, než je současné (najde-li se vůbec).
Když už jsme u těch nevyužitých domů - hledám v Chotěboři nevyužívanou budovu/y, ve které bychom mohli s naším klubem vybudovat ubytovací kapacity pro turistické účely a Festival Fantazie, z našich prostředků. čím větší, tím lepší. Protože ale nejsem přímo v Chotěboři, podobné informace se ke mně přímo nedostanou. Prosím o pomoc a upozornění na možnosti, pokud o takových víte, na e-mail vaclav(tecka)pravda(zavinac)seznam(tecka)cz. Můžeme tak majiteli výrazně pomoci, jak prací, tak finančně. Nicméně řešením pro nás nejsou rozpadající se domy pod náměstím, takové prostředky nemáme :-). Děkuji.
odpovědět | #33 | 28.07.06 11:21
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:Hláška + prosba o pomoc
Vašku, zkoušeli jste Hotel u Nádraží?
odpovědět | #34 | 30.07.06 22:33
Autor: Pedro
Titulek: Re:Re:Hláška.
To Knob:Určitě s tebou souhlasím že město nemá páky na majitele rozpadlých domů v pam.zóně,ale na druhou stranu město nepodá pomocnou ruku ani těm co jsou v památkové zóně a tady v tomto je zakopaný pes.Majitel takto dotčeného domu v památkové zóně musí mít vyjádření od památkového úřadu (NPÚ) který asi dle mé zkušenosti nemá koncepci jak postupovat jednotně v pam.zóně.Když píšeš o náměstí tak je vidět že tam jen procházíš zkus se podívat otevřenými oči pořádně a zjistíš jaké jsou rozdíly kdo co může mít např: (na střeše nebo jaká střešní okna rozměr, krytina,barva).Jsem také v modré zóně jako náměstí tak musím mít stejná práva jako majitelé na náměstí ale podle vyjádření (NPÚ)je vše jinak tak se nediv že to majitelé raději nechají pozvolna chátrat než bojovat z úředníky.Asi úředník je více než majitel objektu..Jinak si prosím přečti zákon o státní památkové péči (č. 20/1987 Sb.) poté pochopíš že to není tak jednoduché říci že majitelé domů se o budovy nechtějí starat.Píšu jen ze své osobní zkušenosti ze současné doby z úředníky.
odpovědět | #35 | 3.08.06 00:12
Autor: miiikita
Titulek: příjezd
Ono každé město má svá hezčí a méně hezčí místa, každé prostě není vyšperkované do posledního domku.. Bohužel v případě Chotěboře jsou tyhle "památky" bezprostředně při příjezdu do města, tedy myslím tím samozřejmě tu spodní stranu od Nové Vsi, a tak si každý hned na začátek udělá obrázek.


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v dubnu
31.03. 22:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc duben. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v březnu
7.03. 09:37 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc březen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v únoru
1.02. 09:44 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc únor. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v prosinci
3.12. 22:09 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc prosinec. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v listopadu
5.11. 22:20 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
29.02.24 08:45 Dobrá společnost
3.04.24 21:01 Jaroslav Ludvík
6.03.24 21:53 Jaroslav Ludvík
17.03.24 18:32 Jaroslav Ludvík
25.03.24 07:37 Ondřej Pravda
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
2022-01-26 14:19:34 Josef Karlík
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky