Pivovar v Chotěboři

Datum: 15. říjen 2006, 12:37
Autor: Milan Knob
Rubrika: Zajímavosti
Chotěboř * O pozemky v chotěbořské průmyslové zóně projevil zájem investor z Velké Británie. Chce otevřít ve městě pivovar, vyrábět a vyvážet pivo s chotěbořskou značkou. Práci v pivovaru, který chce zahájit výrobu příští rok, by dostalo výhledově až 50 dělníků. V současné době cizinec diskutuje s radnicí o nejvhodnějším pozemku.

Převzato z havlíčkobrodského deníku Vysočina

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 15.10.06 13:27
Autor: kujon
Titulek:
Jupíííí!! :D
odpovědět | #2 | 15.10.06 15:14
Autor: Mussa
Titulek:
No tak to jsem zvědav, jak to dopadne :)
odpovědět | #3 | 15.10.06 15:39
Autor: roman
Titulek:
No pánové, uvědomte si, že je jeden týden před volbami. Ve sdělení je klíčová věta: "cizinec diskutuje s radnicí" ...
odpovědět | #4 | 15.10.06 16:33
Autor: kujon
Titulek:
Já si ale nedokážu představit jak by skutečnost že se cizinec chystá vybudovat v Chotěboři pivovar mohla mít vliv na komunální volby :O)
odpovědět | #5 | 15.10.06 16:47
Autor: russo
Titulek: Sládek
No jestli budou schánět sládka mohl bych doporučit znalce "Firzof".Jen na prodej by jim toho mnoho nezůstalo, to by Britové čuměly,jak pijou Chotěbořáci.
odpovědět | #6 | 15.10.06 20:25
Autor: roman
Titulek: Re:
No něco na téma: podívejte jak se o Vás taráme, zařídili jsme zónu a teď do ní máme supr investora, co Vás zaměstná a naše město proslaví. Já bych raději počkal, co to bude atd... Navíc, nezdá se Vám divné, že na našem přeplněném pivním trhu najednou někdo chce vyrábět nové pivo bez tradice atd ... Mně to připomíná skvělou nabídku na digikino z DVD.
odpovědět | #7 | 15.10.06 20:52
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:
Kolem každého zahraničního investora se musí pěkně potichua po špičkách, aby se nevyplašil a neuletěl jinam. Ale mělo by se jednat spíš o malý rodinný pivovar a větší část produkce by byla určena na export. Důvod, proč zrovna v Chotěboři, je více, ale jedním z nich je i dostatek kvalitní vody. A místní strojírenské firmy by se měly kde předvést.
odpovědět | #8 | 15.10.06 20:54
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:
No nevím s tou vodou. Kdyby se jednalo o vzduch, tak ten tu bude zdravější než voda.........
odpovědět | #9 | 15.10.06 21:03
Autor: Zbyněk Mrkvička
Titulek: Re:Re:Re:Re:
I vzduch je v pivu potřeba. Na bubliny :-D
odpovědět | #10 | 15.10.06 21:04
Autor: kujon
Titulek: Re:Re:
To jo, to by sice byl důvod, ale ještě jsem to nikde nezaslechl, až tady na stránkách. Uvidíme jestli to nynejší radnice ještě vytáhne na povrch do voleb :O)
odpovědět | #11 | 15.10.06 21:06
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:
Tato informace kujone je ze sobotního deníku Vysočina.
odpovědět | #12 | 15.10.06 21:10
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:
Do komunálních voleb ještě ruka v rukávě nebude. Ale pivovar by prestiž města pozvedl. A také by v průmyslové zóně vypadal lépe než nějaké unifikované haly. Říká se, že pivovar dělají vrata. Brána do pivovaru prostě musí být reprezentativní a s ní i celá budova. Potravinářský průmysl nám tu chybí. Skončily obě pekárny a jatka, nemáme ani mlékárnu...
odpovědět | #13 | 15.10.06 21:35
Autor: Milan Knob
Titulek:
No mít pivo z Chotěboře by nebylo marný, ale na druhou stranu Plzeň je Plzeň..........
odpovědět | #14 | 15.10.06 21:41
Autor: kujon
Titulek: Re:Re:Re:Re:
Spíš jsem měl na mysli to kdy to vytáhne radnice jako svůj úspěch
odpovědět | #15 | 15.10.06 21:52
Autor: Jason
Titulek: Re:Re:Re:
No s tou vodou to je úsměvné....Kousek od toho fa. ALKA - zinkovna, kde se běžně vypouštěla a vypouští zachycená voda s kyselinou solnou z pračky vzduchu.Filtr se na komín (zinkovny) nasazuje jen 2x-3x za rok jen, když má přijít kontrola.Nikomu toto nenutím jen jsem toho byl párkrát svědkem!Až se tyto skutečnosti dozví investor a skontroluje si okolí tak pláchne.
odpovědět | #16 | 15.10.06 23:05
Autor: lina
Titulek: Re:Re:Re:
Mistní kvalitní vody? Myslíte tu radioaktivní ??? :)
odpovědět | #17 | 15.10.06 21:40
Autor: Milan Moc
Titulek: Hašek: Zrádce národa v Chotěboři
"Nevím, zdali tenkrát bylo chotěbořské pivo téže výtečné jakosti jako dnes, bylo-li, pak tu třeba zvolat: Ubohý Jene Pavlíčku! V těch dobách velkého nadšení nebyla ještě známa celá řada moderních projímadel, tys tedy pil chotěbořské pivo hraběcí, ubohý Jene Pavlíčku!"



odpovědět | #18 | 16.10.06 06:37
Autor: roman
Titulek: Re:Hašek: Zrádce národa v Chotěboři
Bingo! Nicméně ta voda u nás kvalitní je - splňuje normu, která v Německu platí pro kojeneckou vodu.
odpovědět | #19 | 16.10.06 07:53
Autor: Luky
Titulek: 50 zaměstnanců? to by mohlo projít
50 zaměstnanců by snad mohli skousnout i místní mocní. To bídu v Chotěboři nijak nezmění. Vzpomeňme na rok 2003, kdy se zde chtěla usídlit firma, která by zaměstnala několik set lidí. To byl jiný frmol. Najděte si Echo či Cestu vysočiny z ledna až března 2003 a připomeňte si!!! Tenkrát rada po jednání s majiteli či zástupci místních velkých firem oznámila, že průmyslu je ve městě dost a pozastavili rozjeté práce na průmyslové zóně. K obnovení došlo až teď v předvolebním roce. Firma mezitím musela jinam, protože potřebovala brzy vyrábět. Majitelé místních firem a jimi nastrčení lidé, kteří asi za tímto účelem pronikli do zastupitelstva(Gregor, Jonáš,Doležálek, ale ti co za nimi stáli za protislužbu-Jakeš,Heřmanský,Stránský), zabránili konkurenci na trhu práce ve městě. Příchod takové firmy by zvedl mzdy v Chotěboři asi o třetinu a tím by majitelé místních firem přišly o statisíce ze svých zisků!!! A vedení města jim šlo nápadně na ruku. Příchod té firmy by vyřešil i otázku nepřizpůsobivé menšiny, která by při dostatku pracovních míst rychle odešla jinam, aby jim nebyl komplikován přístup k dávkám. Jenže takovou šanci má město jako Chotěboř možná jednou za sto let. Tu vedení města ovlivněné místnímy bossy tenkrát odmítlo!!!
odpovědět | #20 | 16.10.06 08:33
Autor: Milan Linhart
Titulek: LEŽ JAKO VĚŽ!
Luky píše nesmysly! Ve zmiňované době se tady dvakrát objevili Japonci. Když ale zjistili, že průmyslová zóna není průmyslová zóna, nýbrž vzrostlý les, rychle vycouvali. Byla to škoda, firma Mitsui měla vytipovaných 5 lokalit a ve výběru jsme postoupili mezi poslední dvě do závěrečného kola. Japonci ale nevěřili, že stihneme do bezna 2004 vykácet les a připravit celou zónu. Chtěli dopravovat po vlečce velké role plechu, ze kterých by se vysekávaly a lisovaly součásky pro auta. Zóna byla pozastavena a po odchodu druhých Japonců, protože se nám naskytla možnost jejího financování z programu Phare. A program Phare se vyznačuje obrovskou byrokracií i dlouhými administrativními lhůtami. Prakticka dva roky se papírovalo mezi centrem pro regionální rozvoj v Brně a mezi ministerstvem pro místní rozvoj. Pak se teprve mohlo začít stavět. Já se vůbec nedivím, že se v ČR čerpá tak málo evropských peněz, když si sama naše vláda nastavila tak složitou a pomalou administrativu! Lobby chotěbořských firem ale nemá a neměla na průmyslovou zónu žádný vliv. Vím, že se to některým firmám nelíbí, ale já bych jim tady s chutí postavil ještě jednu zónu, aby vytáhla mzdy nahoru. Problém je, že někteří pak začnou zaměstnávat Slováky a Ukrajince nebo dokonce tu výrobu na Ukrajinu nebo do Číny přesunou celou.
odpovědět | #21 | 16.10.06 08:54
Autor: Luky
Titulek: Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
Nebudeme se dohadovat - najděte si každý výše uvedené tiskoviny. Radnice tam v jedné ze zpráv říká ,že při jednání s významnými chotěbořskými podnikateli se shodli na tom, že průmyslových podniků ve městě je dost a není prioritou rychlé dokončení průmyslové zóny. Dokonce si zahrávali s myšlenkou, aby průmyslová zóna byla budována jinde - na pozemcích jednoho z neúspěšných kandidátů, ale významných volebních sponzorů(dnes postavil vlastní kandidátku) aby je mohl lépe zpeněžit.
odpovědět | #22 | 16.10.06 09:06
Autor: Pavel
Titulek: Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
shodou okolností vím, kde ty staré noviny sehnat, dám vám vědět.
odpovědět | #23 | 16.10.06 09:27
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
Ty noviny bych chtěl vidět! Takovou blbost bych nikdy neřekl. No ale jednotliví členové vedení města nemusí mít na všechno stejný názor, že? Ve vedení města je totiž každý sám za sebe, respektive za svoji volební stranu. Není to vztah nadřízený - podřízený jako v normální firmě.
odpovědět | #24 | 16.10.06 10:18
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
A co když to bude v těch novinách napsáno, jak říká Luky. Jsem zvědavej co potom na to řeknete pane místostarosto?
odpovědět | #25 | 16.10.06 10:48
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
No ale já si myslím, že ten názor zazněl spíš v některé z internetových diskusí. Něco ve smyslu: Chotěboř už jednu průmyslovou zónu má - Chotěbořské strojírny ( což je nakonec pravda ).
A k tomu zvedání platů nově vzniklou zónou. Myslím si, že to není tak, že by velké firmy ( NATE, TENEZ ... ) na nízkých mzdách svých zaměstnanců rejžovaly. Oni se spíše pohybují v takovém segmentu trhu, že nemůžou více zaplatit. No a pokud vyvstane nabídka nových výrazně lépe placených míst, tak oni ty svoje platy nezvednou - najmou Poláky a Ukrajince. A jestliže z těch stávajích nízkých mezd větší část formou tržeb v obchodech a službách zůstávala v Chotěboři, tak z těchto peněz Chotěboř moc neuvidí. Byl jsem v sobotu v Kolíně na srazu se spolužáky. Jenoznačný názor všech: automobilka TPCA městu, kromě tragické dopraví situace, prakticky nic nepřináší. Ředitel mojí bývalé školy říkal, že jediný přínos byla dotace od našeho státu na modernizaci školy, v bláhové naději, že se tam budou učit učni pro TPCA. Když jsem se ho ptal kolik se jich tam učí, tak říkal, že ani jeden. A pokud si myslíte, že někdo chce u nás stavět pivovar, aby tu mohl nabízet vysoké platy, tak jste na velikém omylu. Sem půjde právě kvůli nízkým platům. A pokud se ten pivovar stavět bude, tak schválně, kolik technologie tam půjde z Chotěboře?
odpovědět | #26 | 16.10.06 11:06
Autor: Poldík
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
no jo, ale když v našem regionu se dělá za stejně nízké platy, za jaké sem jezdí dělat poláci či ukrajinci, já bych to, že vznik několika set pracovních míst je pro region přínosem nezpochybňoval. I já mám blízko ke Kolínu a vím, že majitelé provozen služeb(obchody, restaurace,fitness, různé opravy a pod.) si příliv lidí(zaměstnaných a průměrně vydělávajících) do Kolína pochvalují - přes si jistě přijde na své i město, ale především jeho obyvatelé - nabídky v obchodech i službách se s prosperitou rozšiřují.
odpovědět | #27 | 16.10.06 11:15
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LEŽ JAKO VĚŽ!
Tak já si taky myslím, že to něco přinést může, ale bacha na politiky, kteří se tváří, že tohle je jediná cesta. Protože oni potom neváhají do podpory těchto programů vrhnout astronomické částky a kdybyste spočítal kolik Vás ta nepřímá podpora města stojí ...
odpovědět | #28 | 16.10.06 11:17
Autor: Supersonic
Titulek: Re:Re:Re:
Myslím, že tohle by byl poměrně slušný "tahák" k volbám...<:-))
odpovědět | #29 | 16.10.06 19:41
Autor: Jason
Titulek: Žádná odezva?
Překvapuje mě, že p. Linhart můj předchozí příspěvek nenapadl slovy "lež jako věž" Hlavně skutečností o fa.ALKA" ...asi moc dobře ví, že kdyby se udělaly kvalitní a nezmanipulované vzorky kolem zinkovny, těžko by mohl hovořit o dobré kvalitě vody.Jako zastupitel (uvidíme jestli i budoucí) měl by mít zájem o uvedení věcí na pravou míru.Jestliže tento zájem tu projeví rád, uvedu svůj kontakt a zdělím mu všechny problémy ohledně tohoto.Obávám se, ale když se blíží volby, že bude pro něj lepší hrát mrtvého brouka.Předem děkuji za váš případný příspěvek!?
odpovědět | #30 | 17.10.06 06:40
Autor: Milan linhart
Titulek: Re:Žádná odezva?
Proč se sám neobrátíte na Odbor životního prostředí? K tomu nepotřebujete žádného prostředníka. Je ale pravda, že hodně lidí nerado chodí "žalovat" přímo a radši se za někoho schovají. Vodu jsem samozřejmě myslel z vodovodu, z vrchu Homole mezi Bílkem a Sobíňovem.
odpovědět | #31 | 17.10.06 06:47
Autor: morous
Titulek: Re:Re:Žádná odezva?
velice chválím obnovu harryho stránek. za to patří tomuto portálu velké díky.
odpovědět | #32 | 17.10.06 07:16
Autor: Pivař
Titulek:
V Chotěboři vlastí pivovar, no to bude skvělý, konečně budeme pít svoje pivo. Už aby to bylo!!!!!!!!!! P.S. Bude se točit i Na Růžku?
odpovědět | #33 | 17.10.06 07:26
Autor: Pavel
Titulek: 50%
Tak jsem zjistil, že pravda je to na 50%. Zmiňované články opravdu existují. Nebylo to v Echu a Cestě Vysočiny, ale v Cestě Vysočiny a Novinách Vysočiny. Bylo to krátce po minulých volbách, v době kdy se vedení města chlubilo, jak umí skvěle vyjít s místními velkými podnikateli, zatímco jejich předchůdci s nimi dvakrát nevycházeli(možná právě kvůli té zóně). A ta shoda na tom, že v Chotěboři nemá být průmyslová zóna prioritou tam opravdu zazněla.
odpovědět | #34 | 17.10.06 07:48
Autor: Milan
Titulek: Re:50%
A co na to pan místostarosta? Jako obvykle, že ano. Jedna bába povídala DDDDDDDDDDD
odpovědět | #35 | 17.10.06 07:50
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:50%
Možná to zaznělo v nějakém novinovém článku, ale já jsem to určitě neřekl, protože jsem si nikdy nic takového nemyslel! Uvítal bych tady nový velký podnik, který by sem přitáhl nové lidi s vysokou kvalifikací a kteří by si zde postavili nové domy na poli za jatkami. Aby se za dobře placenou prací nemuselo jezdit z Chotěboře ven, ale aby za ní naopak přijížděli a stěhovali se lidé sem. Když se ve městě bude točit více peněz, bude se i radnici dařit rychleji všechno opravit a dobudovat, co zde ještě chybí. Bude se dařit nejen živnostníkům, obchodníkům a restauratérům, kterým narostou obraty, ale i pořadatelům kulturních akcí a sportovcům. Lidi a peníze sem ale může přitáhnout jenom nová soukromá investice zvenku. Já bych tu zónu naopak udělal ještě větší, protože se ukazuje, že o pozemky v ní je velký zájem.
odpovědět | #36 | 17.10.06 09:12
Autor: Milan
Titulek: Re:Re:50%
Ano, to je konečně slovo. Budem likvidovat přírodu. Styďte se a radši už skončete!
odpovědět | #37 | 17.10.06 09:26
Autor: Luky
Titulek: Re:Re:50%
Pane Linhart nikdo netvrdil, že jste to řekl vy. Bylo to publikováno jako výstup z jednání mezi místními velkými podnikateli a vedením města. Jinak chápu, že před volbami byste rozšiřovali, vítali investory atd atd...., ale to i před minulými volbami a skutek utek.
17.10.06 09:45
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #39 | 17.10.06 09:46
Autor: Slídil
Titulek: Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
Odpověď lídra kandidátky KDU-ČSL na naše tři otázky (v roce 2002):
3. NE. Pana Širokého st. jsem viděl jednou v životě v roce 1989 a pana Širokého ml. neznám vůbec. Po volbách se ale nové vedení radnice musí do kauzy "sokolovna" vložit a přivést válčící strany urychleně k rozumu, protože nelze strpět, aby tato budova nebyla řádně využívána! Každý jeden den prodlení je špatně a na nějaké soudní průtahy či právní spory nemáme trpělivost! Když má něco fungovat, musí to fungovat hned, což neplatí jen o sokolovně!!!
Za KDU-ČSL ing. Milan Linhart
odpovědět | #40 | 17.10.06 10:02
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
Jednali jsme s oběma stranami skutečně intenzivně, ale k rozumu se nám nepodařilo přivést ani jednu z nich. Obě strany se zasekly a rozhodly se, že se raději budou až do nekonečna soudit. Byl jsem moc velký optimista, když jsem si myslel, že si dají říci po dobrém.
odpovědět | #41 | 17.10.06 10:05
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:50%
To Milan: Dle územního plánu z roku 1998 je na průmyslovou zónu vyčleněno ještě 5 hektarů lesa za vlečkou. Tomu odpovídá i kapacita dnes položených inženýrských sítí. Pro podnikání jsou územním plánem vyčleněny i další plochy v Chotěboři a těsném okolí. Zde se však investice města do inženýrských sítí neplánuje, leckde už ty sítě jsou.
odpovědět | #42 | 17.10.06 10:08
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
Smazal jsem příspěvek č.38. Jednalo se o stejný příspěvek jako č.39, který je doplněn o rok 2002. Milan Knob.
odpovědět | #43 | 17.10.06 10:11
Autor: Jan
Titulek: To je fofr
člověk si odskočí na toaletu a už je to tu šedivé. Může mne někdo informovat co nám to smázli?
odpovědět | #44 | 17.10.06 10:16
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:To je fofr
Jak jsem napsal, jednalo se o stejný komentář s komentářem č.39 a proto jsem ho smazal. Komentář č.39 je pouze doplněn o rok 2002. Stačí? Pokud ne, tak to napíšu klidně po třetí. MK
odpovědět | #45 | 17.10.06 12:21
Autor: Slídil
Titulek: Re:Re:To je fofr
Je to tak. Souhlasím se smazáním. V prvním jsem zapomněl uvést rok.
odpovědět | #46 | 17.10.06 13:01
Autor: Pavel Novák
Titulek: průmyslová zona
Zajímalo by mě jestli se počítá s průmyslovou zónou za vlečkou tam co je teď ta louka s chatičkou ???? bylo by to rychlé a mohlo by se tím vyhovět na rozšíření zóny.
odpovědět | #47 | 17.10.06 15:10
Autor: morous
Titulek: Re:průmyslová zona
samozřejmě, že se s tím počítá. vždyť je tam už velmi prozíravě vyasfaltované velké parkoviště.
odpovědět | #48 | 17.10.06 21:56
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
Odskočím čistě k té Sokolovně, jejíž kauzou se už několik let zabývám. Dle mých informací není pravda, že by město jednalo aktivně a intenzivně. Dle mých informací by stačilo jediné rozhodnutí zastupitelstva odsouhlasit pronájem od Širokých za velmi výhodných podmínek, včetně zajištěného příjmu na pokrytí ročního provozu a Sokolovna mohla být zachráněná. Protože by stačil podpis Sokolů na žádost o kolaudaci provedených stavebních úprav a mohlo být po sporu. Městu by Sokolové dali souhlas mnohem spíš, protože s městem spor nevedou a tak by Sokolovna mohla být plně využita aspoň do doby, než všechny spory doběhnou, byla by i větší šance na postupný smír. Spory jsou přinejmenším dva - jeden vedou Sokolové o vystěhování Širokých ze Sokolovny (s řadou zástupných důvodů), druhý povedou Širocí o úhradu mnohamiliónové škody vzniklé zabráněním v podnikání a vystěhováním, aniž by provozem původně smluveným na 30 let mohli získat zpět investované peníze.
Město dokonce před časem dostalo (odpověď pana Linharta mám schovanou) zprávu o výprodeji vybavení Sokolovny z důvodu návratnosti alespoň zlomku částky investované Širokými do její nákladné rekonstrukce, ale město přesto nepodniklo vůbec nic na záchranu vybavení (ani dokonce tuto záležitost ve větší míře neprojednávalo), ačkoliv ve stejné době schválilo použití cca 2,5 miliónu na nesmyslnou a předraženou digitalizaci kina. Takže Sokolovna přijde o kompletní vybavení, světla, obložení, radiátory, kotle, rozvody, záchody, umyvadla, prostě o vše, za několik miliónů korun. Vybavení je prodáváno jen za část nákupní ceny, protože Širocí se rozhodli dále se v Chotěboři neangažovat a svoje úspěšné působení včetně pracovních míst a příjmů přesunuli jinam. Náklady na údržbu a provoz se tedy rozhodli dále neplatit ze svého. Sokolovna nadále bude předmětem sporů a odvolávání a nebude moci být využita z tohoto důvodu i z toho důvodu, že Sokolové samozřejmě nebudou mít milióny na vypořádání se Širokými. Netemperovaná sokolovna během jedné dvou zim zchátrá natolik, že bude třeba dalších x miliónů k její opětovné záchraně a dalších mnoho miliónů na nákup vybavení, plus milióny k vypořádání dluhu vůči Širokým. Tyto milióny nedá pravděpodobně žádný podnikatel, jak z důvodu obav o možné zpochybňování smluv ze strany Sokolů, tak hlavně z toho důvodu, že běžným provozem pro kulturní účely se mu milióny nevrátí. Nebo alespoň je nedá podnikatel, který by Sokolovnu chtěl provozovat pro kulturní účely, takže tak jako tak bude Sokolovna pro kulturu ztracena. Sokolové tyto prostředky rovněž pravděpodobně nezískají, protože v reálu je jejich téměř jedinou aktivitou jen spor s Širokými. Zbývá investice města. Z pohledu možností, jaké byly na urovnání sporu je zbytečná, velmi drahá a odsouvající jiné, potřebné investice do nedohledna. Za tuto situaci a mnohamiliónovou ztrátu pro Chotěboř může dle mně dostupných informací především paní Tomášková, kandidátka č. 1 za ODS, paradoxně úřednice odboru kultury a rozvoje, a její v podstatě osobní spor s Širokými, a může za něj vedení města. Zdá se mi proto příliš jemné vyjádření, že pan Linhart byl jen příliš velkým optimistou. Toto je moje vysvětlení situace kolem Sokolovny na základě dostupných informací. Zjednodušené, ale troufám si říci, že poměrně přesné.
odpovědět | #49 | 17.10.06 20:16
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
I já si myslím, že městu by Sokolové souhlas s kolaudací dali, ale jen v případě, že by ve vedení města byla ODS. Druhá věc je, že v končícím zastupitelstvu by určitě neprošel návrh na jakýkoliv vstup města (nájem, nákup apod.) do nezkolaudovaného objektu. S každým podobným návrhem jde do zastupitelstva i důvodová zpráva, která je vypracována zainteresovanými úředníky (ekonom, právník, majetkář, ...). V tomto případě by byla důvodová zpráva jednoznačně zamítavá a končící rada i zastupitelstvo se doporučení úředníků držely téměř ve 100% případů. Když to reálně zhodnotím, byla Sokolovna neprůchozí z obou stran.
odpovědět | #50 | 18.10.06 00:14
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Sokolovna (sliby = chyby!)
Ale projednávání nájmu nebylo zdaleka v době končícího zastupitelstva. To až potřeba záchrany vybavení přišla několik měsíců před koncem volebního období a ještě byl dostatek času na řešení a prostředky také (viz digikino). Jistě existuje legální možnost, jak se dala situace se záchranou vyřešit, kdybyste měli snahu ji hledat. Ale spíš vše nasvědčuje tomu, že jste se o to ani nepokusili. A to je to, co mám za zlé, ne že se něco nepodaří, přes veškerou snahu. Jenže je snaha a "snaha". Navíc těžko přijmout argument, že je v souladu se zájmem města i jeho úřadu mít uzavřenou nebo velmi draze a za několik let vykoupenou budovu, k čemuž svádí Váš argument ohledně důvodové zprávy a předpokládaného odmítnutí. Úředně můžete mít pravdu, že nejednodušší řešení je zamítnutí. Ale je těžko obhajitelné před občany a rozpočtem města, před pořadateli kulturních akcí, před lidmi, kteří budou jezdit do HB na plesy (až po otevření ubytování ve Vysočině bude problém udržet v chodu hotel U zámku), ...., že jste to dokonce ani neřešili.
20.10.06 14:47
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #52 | 21.10.06 05:16
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Pepa
Nic moc!!! :-)
odpovědět | #53 | 25.11.06 12:17
Autor: OVIP
Titulek: Mok
paráda....hlavně ať se to nechá chlastat...jestli to bude jak Ježek tak radši nic.... :))
odpovědět | #54 | 7.12.06 12:24
Autor: Martin Ressl
Titulek:
Přeposílám ti článek o chot.pivovaru


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v dubnu
31.03. 22:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc duben. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v březnu
7.03. 09:37 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc březen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v únoru
1.02. 09:44 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc únor. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v prosinci
3.12. 22:09 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc prosinec. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v listopadu
5.11. 22:20 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
6.03.24 21:53 Jaroslav Ludvík
29.02.24 08:45 Dobrá společnost
17.02.24 19:52 Jaroslav Ludvík
25.03.24 07:37 Ondřej Pravda
25.02.24 20:06 Jaroslav Ludvík
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
2022-01-26 14:19:34 Josef Karlík
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky