FESTIVAL FANTAZIE 2006: 10 novinek

Datum: 22. červen 2006, 10:12
Autor: Václav Pravda
Rubrika: Kulturní akce
V PODSTATĚ je vše při starém. Festival Fantazie zůstává nejlepší a největší konferencí a festivalem svého druhu ve střední a východní Evropě, nadále zvyšuje náskok v kvalitě a rozsahu nabídky služeb a programu před ostatními podobnými akcemi a nadále účast chotěbořských občanů (kromě cca 80 pořadatelů) neodpovídá nabídce a tradici festivalu. Jakoby se Chotěbořáci báli...

Chotěbořáci si většinou drží odstup od Festivalu Fantazie, ale úplně zbytečně. Festival není ani pro blázny ani pro lidi věřící na ufo a duchy. Festival zahrnuje tolik programů a tolik témat a forem pořadů, že si na něm své najde nejen příznivec fantastiky, ale i její odpůrce. Mládež z Chotěboře už objevila možnost zahrát si počítačové hry ve velké síti, pár lidí zajde na filmy, ale pořád ještě zůstávají další programy, které by mohly zajímat širší veřejnost, nemluvě o příznivcích sci-fi, fantasy a hororu, pro které by měla účast být přímo povinná. Vždyť program Jatkonu, části FF, je zaměřen na vojenskou techniku a zbraně, program FutureConu je zaměřen na moderní technologie, v programu najdete WebCon - přednášky o tvorbě webů a také další linie programu s přednáškami o literatuře a historii. Nebo kdo by neměl rád Járu Cimrmana?

FF má za sebou řadu úspěchů, řadu absolutních premiér nejen jednotlivých pořadů, ale i celých programových linií, druhů a formátů pořadů a služeb. Včetně třeba WiFi připojení zdarma nebo herny se 100-150 PC. Nemluvě o velkém množství programů, do kterých je přihlášeno přes 700 pořadů! Ale stavět na minulých úspěších by nestačilo. A tak se i letos odehraje řada premiérových programových linií, přijedou noví hosté, rozšíří se program i herna a novinek se dočkáte i v organizaci. Toho nového zkrátka nebude málo.

Festival Fantazie letos proběhne od pátku 30. 6. do neděle 9. 7. v Chotěboři. Tradiční FANTASTICKÁ dovolená využívá opět dvou dnů svátečního volna, ve středu a ve čtvrtek. V programu najdete až 14 programů zároveň (8 conových, 5 herních, 1 doplňkový). Kromě tradičních linií (Stargate, Star Trek, Star Wars, Pán prstenů, Studna – horor, Babylon 5, Xena a Čarodějky, Manga a Anime, Pevnost Fantazie, FutureCon, Avalcon, ...) v programu najdete po loňské úspěšné premiéře například Jatkon, BattleStar Galactica, Červený Trpaslík, Buffy a Angel, On-Con (on-line hry).

První novinkou je celá řada nových linií - Farscape a Futurama, Firefly, letní tábor Harryho Pottera www.potterweb.cz, Letopisy Narnie, Zeměmoří a Nikdykde, MutantX a X-men, Warzone, GalaxyQuest, Maelström RPG, LARP, ...

A už tu máme druhou novinku – projekce nejnovějších filmů nebudou jen v kině, které nestačilo kapacitou, ale i v dalších sálech FF. Třetí novinkou je změna využití místností. Výstava obrazů (dříve v ZUŠ na náměstí) proběhne v předsálí kina. A hlavně přidáváme další tři místnosti pro conový program - upravena bude místnost v přízemí KD Junior, která dosud sloužila jen jako klubovna. Když už jsme v přízemí a u přízemních starostí, čtvrtou novinkou bude přeměna keramické dílny v hospůdku s venkovní zahrádkou, čepovaným pivem a dalšími dobrotami včetně bramboráků, baget a 4 druhů toastů. Souvisí s tím pátá novinka – hlavní bar bude upraven a bude až do 22 hodin nekuřácký. Od 22 hodin bude nekuřácký bar v hlavním sále KD, s projekcí, hudbou, kulečníkem, elektronickými šipkami, druhým fotbálkem. Hlavní bar bude určen kuřákům až od 22 hodin, do té doby jim poslouží přízemní hospůdka.

Zveme zahraniční hosty i domácí hvězdy fantastiky, herce, dabéry a další ze světa filmu a televize. Můžete čekat kvalitní filmové projekce a projekce úplně nových TV dokumentů, které se stávají stále zajímavější součástí programu. Dočkáte se zahajovacího koncertu, divadelních představení, vyhlašování výsledků literárních soutěží, výstavy obrazů, volby Miss Avalcon, ... Zahrajete si mnoho turnajů a her karetních, deskových, na hrdiny i počítačových (cca 100 PC!), fotbalový turnaj o pohár, fotbálkový turnaj, Dance Dance Revolution, pétanque, ... Ale to v podstatě nejsou novinky, protože už na FF byly i v minulosti, i když i letos se dočkají řady vylepšení.

Šestou novinkou je nové využití Sportovní haly - Albi a Corfix herna se přesune do pingpongové herny a přibude tak stolů pro hry a her samotných, původní herna a klubovna ve 2. patře budou použity pro conový přednáškový a filmový program, v šatnách poběží Dance Dance Revolution. Novoučká sedmička navazuje na předchozí novinku – přesun PC herny (už 100 počítačů) zahajuje novou tradici nejdelší LANparty v ČR od 4. do 9.7., přičemž hry a turnaje budou probíhat už od neděle 2.7. Kromě našich PC účastníci budou přivážet svoje a rozšíří tak počet až na 150 PC. Více na www.gamefest.cz. Osmá novota je úplně nová výtvarná a fotografická soutěž Bestiář Fantastiky, která byla vyhlášena na stránkách FF a bude vyhodnocena a k vidění na FF, a dále nová podoba FanFestu (www.fanfest.cz), který je věnován amatérským filmům na jedné a profesionálovi Timu Burtonovi na druhé straně. Devátá novinka je ohledně ubytování. Část kapacity hotelu Vysočina bude profesionálně rekonstruována a bude sloužit pozvaným hostům, podstatná vylepšení ale jsou i v ostatních pokojích. A konečně desítka se týká nového Festivalu Járy Cimrmana (30. 6. – 2. 7.). Ale o něm více až příště nebo na www.festivalfantazie.cz/cimrman.
Novinek je samozřejmě ještě více, můžete se o nich dozvídat v téměř denním zpravodajství na stránkách FF, ale deset je takové pěkné kulaté číslo, zvláště když každá z těch deseti novinek je opravdu podstatná.

Kolikrát jsem už slyšel od kamarádů „Já bych přišel, ale nevěděl jsem.“ nebo „Ono už to proběhlo? To je škoda, já chtěl přijít.“ nebo „To je zajímavé, ale já musím ...“ Pořádání festivalu, který ročně přináší Chotěboři cca 2 milióny Kč na turistickém ruchu, není samozřejmost a nezúčastníte-li se letos, může se lehko stát, že příští rok už nebude čeho se účastnit, protože nesponzorovaný, nedotovaný festival pořádáme jen jako neplacení dobrovolníci ve volném čase. Přijďte posoudit, neodkládejte účast „na někdy jindy“ a „až budu mít víc času a peněz“. Věřte, že ani ostatní účastníci na tom nejsou lépe (naopak hůře, protože si platí i ubytování) a času a peněz nebude dost nikdy. Festival Fantazie je určen všem od dětí 10 let až po dospělé v důchodovém věku. Počet a úroveň zahraničních hostů, pestrost a objem i kvalita programu, doprovodné programy (divadla, koncerty, sportovní aktivity), technické vybavení, rozsah a kvalita služeb, propracovanost organizace, dostupnost informací, počet účastníků, ... to všechno je na nejvyšší úrovni v ČR i dalších zemích a aspoň jednou na zkoušku by měl festival navštívit každý Chotěbořák.

Všechny potřebné informace najdete na www.festivalfantazie.cz nebo stačí přijít na recepci festivalu (v pátek 30.6. v hale, ostatní dny v kině Družba) kdykoliv v průběhu programu. Těšíme se na vás!

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 22.06.06 12:20
Autor: Pavel Fiala
Titulek: Chotěboř na plakátech v Praze
Festival Fantazie je stále jedinou akcí, která propaguje jméno naší Chotěboře i na plakátech v Praze. Stačí vystoupit z vlaku na kterémkoliv velkém pražském nádraží a plakátů potkáte hned několik...
odpovědět | #2 | 22.06.06 13:22
Autor: kujon
Titulek: Re:Chotěboř na plakátech v Praze
V Brně taky ;) Kupoval sem si na Kr. poli lístek a hle, plakát na FF :o)
odpovědět | #3 | 22.06.06 17:02
Autor: Jitka
Titulek: Bezte na festival
Jenom je skoda, ze spousta zastupitelu a jinych choteborskych funkcionaru hazi Festivalu tzv. klacky pod nohy, misto, aby jej podporili. Viz napr. drive obchodni akademie nebo sokol/sokolovna. Malo z nich je ve svem volnu tak aktivni, sposuta poradatelu si na festival musi brat dovolenou, nikdo jim nehradi telefony ani jine naklady, delaji to proste proto, ze o festival nechteji prijit...
odpovědět | #4 | 22.06.06 20:04
Autor: Vašek
Titulek: Re:Re:Chotěboř na plakátech v Praze
Jo, jo loni jsem viděl plakát i na Moldavě. Čtyři vlaky denně a plakát tam přesto byl.
vAŠEK
odpovědět | #5 | 23.06.06 03:00
Autor: Václav Pravda
Titulek: klacky versus podpora
Ono to není tak jednoduché, s tou podporou nebo klacky. Jistě existuje řada zákonných nebo jiných omezení, kvůli kterým nelze udělat některé věci tak, jak bychom my je chtěli nebo potřebovali. Ale pak existuje řada možností bez těchto omezení, které nicméně město - jak zastupitelé, tak úřad, nevyužívají nebo přímo zamítají. Když si k tomu přičtu fakt, že musíme platit za pronájem (a letos TJ CHS obzvlášť přitvrdila) městských budov, tak z toho skutečně nevyplývá žádná praktická podpora. A slovní také neexistuje, protože štvavá kampaň proti festivalu a dokonce i mně osobně spolehlivě zabije pár pozitivních oficiálních proklamací. A zase na druhou stranu existuje spousta lidí, díky kterým FF může probíhat (tým v KD s Jarkou Čermákovou v čele, paní ředitelka Ugrínová a řada dalších). Měl bych být víc konkrétní, ale jsou tři ráno, já pracuji na přípravě festivalu a když vidím v kalkulaci 90 tisíc ztrátu, tak bych se při techto úvahách asi brzo příliš rozčílil :-). Takže raději popřeji dobrou noc.
odpovědět | #6 | 23.06.06 08:05
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:klacky versus podpora
S těmi platbami za pronájem to vůbec není jednoznačné. Provoz většiny veřejných budov v Chotěboři je ztrátový, nejsou peníze na jejich opravy, podražilo topení, atd. Jejich majitelé tedy využívají kařdou příležitost, jak si přivydělat. A těch příležitostí je velmi málo. Naštěstí nám tady pan Pravda neustále dává lekce z podnikání a vedle toho se ještě chlubí, kolik peněz jeho festival do města přinese. Není divu, že majitelé či provozovatelé zařízení, ve kterých se festival koná, zavětřili příležitost, jak z těch peněz také něco mít! Proč by na festivalu měli vydělat jenom majitelé restaurací a různých obchodů? Proč ne ti, jejichž budovy se celý rok topí ve ztrátě a festival je jednou z mála, možná jedinou příležitostí za celý rok, jak tu ztrátu trochu zmírnit? Nebo jak si přivydělat na nezbytné opravy? V létě se sice netopí, ale nájemné za festival může být vítaným příspěvkem na topení v zimě, kdy se žádný festival nekoná. Ono nic není zadarmo, i když se to tak na první pohled tváří. Půjčit budovu levně nebo zadarmo není problém. Není to problém rok, pět let, deset let. Pak ale náhle přijde potřeba větší opravy a s hrůzou se zjistí, že na účtech není ani koruna, protože se budova celé roky pronajímala za hubičku a nic si na sebe nevydělala. Levná kultura ani levný festival neexistuje. Má-li nalákat hodně návštěvníků, musí být nízké vstupné, tedy musí být malé náklady na pronájmy budov. To však znamená, že ty náklady ponese někdo jiný! Ty náklady tam jsou, ať je chceme vidět nebo ne. Buď je zaplatí divák, pořadatel nebo nějaký sponzor. Sponzorem může být i vlastník objektu, je-li dost bohatý na to, aby si sponzorství mohl dovolit. Jsou však vlastníci budov v Chotěboři tak bohatí, aby si sponzorství mohli dovolit?
odpovědět | #7 | 23.06.06 10:05
Autor: Milan Stránský
Titulek: Re:klacky versus podpora

Jenom takovou drobnost na doplnění informací : sleva od naší příspěvkové organizace Městské muzeum Chotěboř činí na nájemném kina pro festival za loňský a letošní rok téměř 9.000,- Kč. Nestojí to ani za zmínku ...
odpovědět | #8 | 23.06.06 17:52
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:klacky versus podpora
V případě, že bychom byli komerční organizace, souhlasil bych s panem Linhartem aspoň částečně. Ale naše motivace není finanční a festival nás neživí, takže bez podpory se na něj vykašleme a nejenže nedostane nikdo ten pronájem, ale do města nepřijde ani zbytek z těch cca dvou miliónů korun. Je tohle řešení? Lekce v podnikání asi leckdo nepochopil. Čekat, ža někdo přijde a svojí neplacenou prací mi nechá vydělat, mi opravdu nepřijde jako pochopení podnikání. Kdybych neviděl, že kolem lítají vyhozené statisíce (naposledy rozdíl 350.000,- navíc vyhozených za předimenzovaný a předražený projektor do kina), tak bych si říkal OK, město nemůže ppodpořit. Ale když to vidím, jak se zachází s milióny, tak mi přijde sprosté z nás tahat desetitsíce, které ale přitom rozhodují o přínosu nebo nepřínosu 2 miliónů. A přijde mi to velmi hloupé.
Za slevu 9000 dík, omlouvám se, že jsem nezmínil, ale to náš problém neřeší. A to už nemluvím (vlastně tedy mluvím a pořád) o tom, že kdyby město podchytilo potenciál FF, jen by na tom výrazně vydělalo. Protože pro evropský festival by se našly nějaké ty evropské milióny na rekonstrukce, na které se z našich desetitisíclů asi stejně neušetří. Například. Pokud nějaké město nějaký velký festival má, všemožně ho podporuje, protože na turistickém ruchu vydělá. Chotěboř?
odpovědět | #9 | 23.06.06 20:16
Autor: kujon
Titulek: .
No jo no, co byste taky čekal od města, resp. od jeho představitelů, kteří by s klidným srdcem darovali z cizího 10mega čutálistům :o) Podporu? nenechte se vysmát :O)
odpovědět | #10 | 24.06.06 10:41
Autor: Petr K.
Titulek: Re:Re:klacky versus podpora
jo jo to taky nechapu...co by za to jiny mesta daly...no ono vlastne vetsina jich dava, protoze vsude nejakej ten festival at uz hudebni nebo jinej je a mesto z toho tezi. A i kdyby z toho melo tezit jen dobrym jmenem a mirnym proslavenim se, tak by to melo maximalne podporovat. Dyt tu Chotebor ani nikdo, krom fantazu:-) a motorkaru, nezna. Ale o to vetsi ucta a podekovani patri organizatorum alespon techto akci!!!
odpovědět | #11 | 24.06.06 22:36
Autor: Jirka
Titulek: Nazor
Neustale vychvalovani festivalu panem Pravdou, jehoz vety obsahuji bombasticka slova jako "nejvetsi, zadarmo, penize" a ktery se neustale stezuje, jak mu, chudakovi, neustale nekdo hazi klacky pod nohy, me uz unavuje a rozesmiva. Uz aby bylo po festivalu.
odpovědět | #12 | 24.06.06 23:53
Autor: SockaM
Titulek: :(
Mesto Chotebor take nechapu proc nepodporuje akci jako je FF...chapu ze penez nejni nikdy dost ale melo by asi vazne zvazit kam je davaji a jakou maji budoucnost pro Chotebor...
odpovědět | #13 | 25.06.06 15:59
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re::(
To, že Město Chotěboř nepodporuje FF, Vám nejspíš vsugeroval pan Pravda. Ve skutečnosti si za 90% problémů může on sám. Jednak svým chováním, jednak neochotou respektovat administrativní pravidla hry. Poslední dobou se určité věci z jeho strany zlepšily, ale například žádat o peníze 7,5 měsíce po termínu, když veškeré peníze vyčleněné v rozpočtu města na kulturu pro letošní rok jsou již několik měsíců rozděleny do poslední koruny... Přitom stačilo zažádat včas a peněz by se do rozpočtu naplánovalo víc, aby zbylo i na FF. Peníze na zmiňovanou promítačku nejsou města, ale příspěvkové organizace Městské muzeum, která má právní subjektivitu. Město jí jenom dalo souhlas s použitím provozního příspěvku, protože tak velí zřizovací listnina. Pokud Městskému muzeu nebude na konci roku provozní příspěvek stačit, bude to zastupitelstvo řešit. Tím řešením však nutně nemusí být zvýšení provozního příspěvku! A pokud nebude navýšen provozní příspěvek, nebude město stát promítačka ani korunu navíc. Není tedy pravda, že jsme mohli vzít peníze určené na digitální promítačku a místo ní je věnovat panu Pravdovi na pořádání FF.
odpovědět | #14 | 25.06.06 22:12
Autor: Václav Pravda
Titulek: Podpora
Město reálně nepodporuje festival. Kromě žádosti o vojenské postele, kterou jsem si museli vydupat a pomoci pana starosty s několika věcmi před dvěma třemi roky, město festival nijak nepodporuje. Nic na tom nemění fakt, že některé věci nestíháme a můžeme si za ně sami. Ale třeba s tou žádostí to je tak, že jsme a) dostali slib, že peníze se najdou, b) čekali jsme, až budou známy a smluvně podchyceny nájmy v městských budovách, abychom požádali jen o tolik, kolik město vlastně od nás dostane. I když jen tou formou, že přilepší svým organizacím (ZŠ, hala, kino). A za c) Pravidla pro žádosti na rok 2006 jsme nenašel zveřejněné na stránkách města, ale ani jsem nenašel v zápisech ze zastupitelstva a rady, že by se o nich hlasovalo. Hledal jsem rok a kus zpátky a nic. Nicméně asi bude lepší, když se vykašleme na férový přístup a normálně si včas požádáme o pořádný balík, který nám seškrtají, ale dají. Když město nešetří (schovávání se za Muzeum je trapné, zvlášť když ty peníze Muzeum nevydělalo ani nevydělá), proč bychom my mu měli šetřit? Ale nejde jen o peníze, stejěn by nám pomohly jiné věci a hlavně úplně jiný přístup. Postarat se nám o administrativu by nám pomohlo - město i my bychom byli klidní, že je vše v pořádku a my bychom se mohli věnovat festivalu. Stejnou pomoc by jistě uvítaly i jiné organizace. A bylo by toho víc. Ale to je na jinou diskusi, teď se do delších úvah opravdu nemohu pouštět :-).
odpovědět | #15 | 26.06.06 08:56
Autor: roman
Titulek: Re:Podpora
Líbí se mi, jak se pan Linhart snaží vyvolat dojem, že organizace typu Kino, Teles atd. stoprocentně vlastněné a zřízené ( a v některých případech i stoprocentně dotované ) městem jsou samostatné subjekty, se kterými nemáme nic, ale vůbec nic společného! Kromě těch statisíců, které do nich ročně sypeme!
A stran té podpory je to opravdu směšné - podívejte se na ten humbuk kolem FF v Karlových Varech, Smetanova Litomyšl, Festival rekordů v Pelhřimově atd ... Tam si toho opravdu města váží a berou festivaly za své. Ovšem my máme v čele města patrně velmi osvícené osobnosti, které, prakticky ve všech oblastech vědí lépe než my, co je pro nás dobré, jak se co má dělat, kdy se má o co žádat, kam odejde průmysl a kdy, kudy je nejlepší vést hippostezku ( seznam může pokračovat - každý si doplní sám). Z nějakých důvodů jim festival nevyhovuje ( málo dechovky, Eva a Vašek tam nevystupují a k tomu ti ufóni, že ) a proto k tomuto tématu poskytují pouze prohlášení typu: celých 7,5 měsíců po termínu pan Pravda nepožádal ( !!! ) atd. atp., všechny zi znepřátelil ! Až budete v ruce žmoulat volební lístek vzpomeňte si na to!
odpovědět | #16 | 26.06.06 12:31
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Podpora
Jestli si Roman myslí, že změna vedení města = změna zákonů ČR, změna všech městských vyhlášek a změna právního názoru úředníků městského úřadu, tak se plete. Pokud jde o organizace zřizované městem, město skutečně nemůže zasahovat do jejich běžných provozních záležitostí. Schvaluje pouze majetkové záležitosti a může jim vyměnit šéfa, pokud je k tomu politická vůle v Radě, jako že většinou není, pokud průšvihy nejsou do nebe volající. A to nejsou, i když výhrady ke každodennímu provozu by jistě byly. Pokud se po volbách výrazně politicky obmění celá Rada, mohlo by se stát, že si někam strčí svého nového "koně" a toho pak bude po celé čtyři roky hájit, když neudělá nějaký velký průšvih. Ale to je asi všechno, co se dá reálně očekávat. Podpora hippostezek není nápad města, ale kraje Vysočina. Příští rok už kraj nebude dávat dotace na lyžařské vleky a sjezdovky, ale právě na nové hippostezky. Srovnávat FF v Karlových Varech nebo Smetanovu Litomyšl s Festivalem fantazie je poněkud nepatřičné. Náš FF je ryze amatérský a městský úřad nemá volné kapacity na to, aby něco za pana Pravdu zařizoval. Stačí, když se podíváte do nejnovější srovnávací studie městských úřadu v kraji Vysočina a zjistíte, že úředníků je tady na radnici skutečně pod stav. Jsou rádi, že s vypětím sil zvládnou včas a bez závad všechny povinnosti, které městu a městskému úřadu vyplývají ze zákona. Ale aby ještě poskytovali rozsáhlé poradenské či jiné služby dalším subjektům, což by někdy nebylo od věci, musel by mít městký úřad podstatně více zaměstnanců. Samozřejmě placených z rozpočtu města na úkor investic, oprav komunikací nebo třeba úklidu sněhu či na úkor dotací do sportu, kultury, atd. Momentálně k tomu personální podmínky na radnici vytvořeny nejsou, takže panu Pravdovi nemá kdo s pořádáním jeho festivalu pomoci. Ale kdyby o to pan Pravda tolik stál a choval se normálně, mohl už dávno ve spolupráci s městem založit nějaký festivalový výbor, který by pracoval celoročně a pravidelně (nejméně jednou měsíčně) se na radnici scházel a řešil, co je potřeba. Pokud by městu dokázal, že jeho festival je se vším všudy od A až do Z seriózní podnik, město by určitě nějakou formu spolupráce našlo.
odpovědět | #17 | 26.06.06 12:45
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Podpora
Zajímavé je, že když jde o podporu FF tak by ty náklady města byly na úkor chodníků, úklidu atd. Když je totéž důsledkem megalomanské politiky města tak to ale nikdy na úkor úklidu není. Jinak podpora něčeho zřízením výboru to je jak ve Zvonkosech s těmi záchodky. A myslím si, že k podpoře čehokoliv není třeba měnit zákony a spol. Myslím, že je to ve vstřícnosti, té se ovšem v Chotěboři dostává pouze projektům nad 10 miliónů korun, ale především se musí jednat o těžce prodělečné záležitosti, že ?
odpovědět | #18 | 26.06.06 12:50
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Podpora
Mohl byste definovat co to je seriózní podnik?
odpovědět | #19 | 26.06.06 15:20
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Podpora
To raději ponechám bez konkrétní odpovědi, mohlo by to Festivalu fantazie ublížit. Ale je to asi v té poloze, jako kdyby někdo dělal parkety na melouch na černo. Ten, kdo má na pokládání parketových podlah řádně zaregistrovanou firmu, by to asi pociťoval jako nefér konkurenci. Lidé by ovšem fandili tomu meloucháři, protože by jim položil parkety levněji.
odpovědět | #20 | 26.06.06 16:54
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Podpora
Na tak teda tenhle příměr bych rád narouboval na FF. Takže je to tak, že někde tady v okolí je jiný festival, který je výrazně dražší a pan Pravda je pro něj nekalou konkurencí? Víte to je hezký příklad od představitele města, které si před lety ( to jste na radnici ještě nebyl ) nechalo položit parkety do sportovní haly od nějakých pokrývačů z Třemošnice a ty parkety tam podle toho taky vypadají!
odpovědět | #21 | 26.06.06 19:19
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Podpora
Chtěl jste vysvětlit, co je to seriózní podnik. Tak jsem si pomohl příkladem. Město by si nemohlo dovolit jít do spolku s melouchářem a společně s ním za něco ručit. Panu Pravdovi určitě neupírám snahu ani obětavost, ale profesionální úroveň jeho festival nemá. Stále častěji se však na každém kroku přesvědčujeme, že doba levných melouchářů, amatérů, akcí "Z" a různých jiných svépomocí prostě končí. Svět kolem nás se profesionalizuje a s pouhým nadšením už dneska nevystačíte. Jinak to dopadne jako ty parkety ve sportovní hale. Snaha ušetřit za každou cenu se přestává vyplácet.
odpovědět | #22 | 26.06.06 20:25
Autor: Milan
Titulek: Pane místostarosto.
Teda pane Místostarosto, že Vám není hanba. Nyní se Vás zeptám na něco jiného. S FF to nemá nic společného, vlastně tak trošku má, protože FF se koná částečně i tam. Nedávno tady byla prezentována snaha o záchranu Staré radnice. Rád bych se dozvěděl nějaké podrobnosti o tom, že vypisujete veřejnou sbírku, která má pomoci této záchraně. To snad nemyslíte vážně? Čutálistům přiklepnete 10 melounů na umělý trávník. I když to nakonec dopadlo jinak a snad i dobře, ale nakonec chcete po veřejnosti, aby si na opravu Staré radnice přispěla sama. To je i na mne silný kafe. Stačilo! Odejděte a nevracejte se ( a dlouho )!
odpovědět | #23 | 26.06.06 20:55
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Pane místostarosto.
Veřejná sbírka na záchranu staré radnice je iniciativou vedení ZUŠ a rodičovského sdružení při této škole. Osobně se domnívám, že veřejnou sbírkou lze získat pouze několik málo procent potřebné částky, proto jsem tuto sbírku v zastupitelstvu nepodpořil. Rozhodující objem prostředků musí přijít odjinud. To znamená dotace plus úvěr. Dotaci už sháníme čtvrtý rok a zatím žádná není. Projekt samotný již je hotov několik let. Umělá tráva měla štěstí, že se dotaci podařilo fotbalistům sehnat hned na první pokus. Postupujeme vždy podle stejné zásady: když se na něco podaří sehnat alespoň částečnou dotaci, město dodá zbývající peníze ze svého rozpočtu nebo si vezme úvěr. To je případ školní jídelny, ulice Havlíčkova, průmyslové zóny, skládky Lapíkov, odbahnění rybníků, projektové dokumentace na sportovní areál, kina, plochy a chlazení na zimním stadionu i umělé trávy. Nechceme si ale brát úvěr na 100% celkové částky. Loni už to se zařazením staré radnice do státního rozpočtu vypadalo velmi nadějně, na poslední chvíli z něj ale vypadla. Stav budovy staré radnice sice není dobrý, ale také není tak katastrofální, aby se nějaké dotace ještě nemohl dočkat. Letos byla žádost na ministerstvo financí podána znovu a opět si stojí velmi dobře. Tím netvrdím, že konečně postoupí až do finále. Když se dělala rozsáhlá anketa, co si lidé v Chotěboři přejí nejvíce, vyhrálo koupaliště. Ale málokdo dnes ví, že pokud se nemá projekt sportovního areálu celý vyhodit do koše, ale má být postupnými kroky vybudován, musí být jako první postaveno to fotbalové hřiště s umělou trávou. Teprve potom se může dělat koupaliště. Kdo si přeje koupaliště, musí podpořit umělou trávu. Nebo se musí celý projekt zahodit a všechno vyprojektovat a povolit znovu.
odpovědět | #24 | 26.06.06 21:01
Autor: Milan
Titulek: Re:Re:Pane místostarosto.
Prostě řečeno je to stejně jako se vším v tomto městě za Vaší vlády. Děkuji, ale to nestačí. Přesto odejděte!!!
odpovědět | #25 | 26.06.06 21:02
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Pane místostarosto.
Opravdu to nejde obráceně? Proč zrovna toto pořadí?
odpovědět | #26 | 26.06.06 23:03
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Pane místostarosto.
Ze stavebního hlediska jde o terénní úpravy a přeložku kanalizace. Z praktického hlediska jde o to, že než sebereme fotbalistům a školám škvárové hřiště, musíme pro ně udělat jiné. To koupaliště totiž má být částečně i na škvárovém hřišti.
odpovědět | #27 | 27.06.06 00:11
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Podpora
Pan Linhart měří profesionální úroveň podle počtu razítek a včas podaných žádostí, ale o organizaci jako takové ví samozřejmě kulové a své posouzení profesionality organizace staví na pocitu. Náš festival svým rozsahem, pestrostí, službami, propracovaností organizace přesahuje drtivou většinu profesionálně a komerčně pořadaných akcí. Sám se pohybuji ve světě odborných konferencí a řada z nich se může od FF leccos učit. A to i přesto, že my pořádáme FF ve volném čase a zadarmo, s 15-letou mládeží. K dokonalosti nám leccos chybí, ale kvalita a rozsah organizace to není. Kvalita administrativy ano, protože prostě pro nás je až skoro na posledním místě (abychom FF vůbec zvládli), ale pokud budou zastupitelé města k FF přistupovat jako pan Linhart, změny v této oblasti půjdou jen pomalu. Buď budou všechny papíry naráz a nebude festival nebo bude festival a postupně více a více papírů, obojí zároveň nejde. Nejsme schopni se vyznat v předpisech a řídit se všemi sami, bez pomoci, najednou. Já nemohu dělat zadarmo celý rok v průměru ještě více hodin denně, bez pomoci to už dále zvládat nebudeme, na to je FF příliš velký. Město by se mělo rychle rozhodnout, zda bude pokračovat v dosavadním směru, nebo zda na naše opakované výzvy ke spolupráci a dialogu odpoví nějakou akcí a pomocí. Nejsme ani zastoupeni v kulturní komisi, i když si nedělám iluze, k čemu je dobrá, když na její doporučení stejně zastupitelé nedbají. Výzvy k zřízení festivalového výboru z klávesnice pana Linharta jsou ale z tohoto pohledu plané. Ještě bych rád podotkl, že nemáme problém s úředníky MÚ. Minulý rok jsme se po diskusi a vzájemném pochopení domluvili na nějakých procesech s finančním odborem, dnes jsem byl na ŽÚ a u všech pracovníků úřadu jsem se setkal jen s úsměvy, ochotou, radou, pomocí. Zítra mám schůzku s velitelem MP, který rovněž má snahu pomoci, domluvit se, aby FF proběhl hladce. Ono to jde, když se chce.
odpovědět | #28 | 27.06.06 01:12
Autor: SockaM
Titulek: otazka pro Milana Linharta!
Chtel bych se zeptat ze kdyby bylo na vas tak byste asi FF okamzite zrusil nepletu se?Mluvite o neprofesionalite a nevim co vse jste si navymejslel ale skutecnost je takova ze FF laka cim dal vice lidi(1000 mozna i vice) a propaguje Chotebor jako mesto kde se neco deje.
odpovědět | #29 | 27.06.06 07:50
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:otazka pro Milana Linharta!
Nejde o festival, jde o přístup. Samozřejmě, že jsou naši úředníci ochotní a usměvaví, když za nimi přijdete, chcete rozumné věci v rozumném termínu nebo si dokonce přinesete i požadované doklady. Ale vychrlit týden nebo tři dny na vedení města e-mailem sérii požadavků a nejsou-li včas splněny, zostudit vedení města na Internetu, to přístup není. Éra okresních tajemníků, kdy stačilo zvednout telefonní sluchátko, skončila před 15 lety. Dnes i starosta musí za město žádat své vlastní úředníky standardním postupem a platí pro něj stejné správní lhůty, jako pro každého jiného. Nelze nic přeskočit, vynechat nebo urychlit jen proto, že žádá za město a že je to starosta. Výjimky z platných vyhlášek město zásadně neuděluje nikdy a nikomu. Očekávat, že je udělí zrovna festivalu je naivní. Když nikdy a nikomu, tak nikdy a nikomu. Od toho ty vyhlášky jsou. Něco jiného je, je-li výjimka či osvobození uvedeno přímo ve vyhlášce. Ovšem schvalovací proces vyhlášky nebo její novely je poměrně dlouhý. Pan Pravda však očekává i výjimky se zpětnou účinností! Profesionální administrativa je dneska základ. Nedávno jsem byl členem hodnotící komise grantového programu kraje Vysočina v oblasti cestovního ruchu. Docela jsem zíral, na jak vysoké administrativní úrovni byly některé žádosti malých obcí nebo neziskových organizací. Žádost naší TJ o dotaci na turnikety k lyžařskému vleku však letěla rovnou do koše, protože tam chyběl jeden ověřený podpis! Komise byla velmi přísná a za sebemenší maličkost, které já jsem si většinou ani nevšiml, protože jsem ji nepovažoval za podstatnou, srážela velké množství bodů. Z našeho regionu bylo podáno nejméně žádostí a ještě byly nekvalitní. Nejvíce žádostí, všechny na vysoké administrativní úrovni, bylo z okresu Třebíč. V této konkurenci by pan Pravda nejspíš nedostal na Festival fantazie ani korunu. A také tam bylo hodně projektů od nadšenců, kteří všechno dělají zadarmo a ve svém volném čase. Bylo by jistě ideální, kdyby tady město mělo několik úředníků, kteří se budou našemu regionu věnovat a ty místní subjekty to všechno naučí, žádosti s nimi napíší, zkontrolují, oběhnou s nimi nebo dokonce za ně příslušné úřady... Bylo by ideální, kdyby někdo z města byl spolupořadatelem Festivalu fantazie a ty administrativní věci panu Pravdovi pohlídal. Ale na to tady lidi nemáme. Když pan Pravda přijde sám a přinese si s sebou vše, co je potřeba, je samozřejmě vyřízen s úsměvem. Ale nemůže očekávat, že někdo bude něco vyřizovat za něj nebo že mu bude kontrolovat, jestli má všechno v pořádku, že za něj bude vyjednávat s jinými subjekty, atd. Když potřebuje postele, tak si je musí sehnat, město mu je shánět nebude. Město má svých vlastních věcí na shánění až nad hlavu. To není nepodpora festivalu ani házení klacků pod nohy. Prostě na to nemáme kapacitu. Stejně tak neprošlo na poslední chvíli požadované přihlášení sídla SFK Avalon do jednoho městského bytu. Rada města si prostě nemůže dovolit vystavit město do budoucna právním rizikům, která by z toho vyplývala, jenom proto, že pan Pravda shání sídlo 4 dny před festivalem, když si to klidně mohl zařídit už před půl rokem. To je přesně ten přístup: já jsem něco nestihl, tak mi to honem, nejlépe zpětně zařiďte, ať nemám průšvih. Zkuste si sněčím takovým přijít na krajský úřad, na ministerstvo nebo třeba jen na městský úřad do Havlíčkova Brodu. Ale to je právě ten provinční amatérský přístup: "U nás na vesnici se to tak nebere, voni si v tý Praze (Jihlavě) navymejšlej blbostí, ale já Ti to razítko Vašíku dám, vždyť vo nic nejde." Když se tohle neodnaučíme, budou dál žádosti z našeho regionu padat na krajském úřadě do koše a jiní se budou smát, že dostali peníze. Chcete-li dodávat komponenty do Mladé Boleslavi do Škodovky, musíte mít minimálně ISO a ještě spoustu dalších certifikátů. Možná jsou to jen zbytečné papíry a leckdo, kdo ISO nemá, vyrábí mnohem kvalitněji a hlavně levněji. V tom papíru to určitě není a navíc jeho získání stojí spoustu (zbytečného) úsilí a peněz. Ale bez ISO prostě do Škodovky dodávat nebudete a přes to nejede vlak. A všichni si na to zvykli a nediví se, že po nich Škodovka něco takového chce. I město Chotěboř už u větších stavebních zakázek ve výběrovém řízení dává podmínku, že stavební firma musí mít ISO. Přestože víme, že tady na okrese nemá ISO skoro nikdo, takže tím pádem mají místní stavební firmy většinou smůlu, zakázku dostane někdo cizí. To ale není chyba města. To je chyba těch místních firem, že ISO ještě nemají. A pan Pravda se zatím chová jako subjekt, který jakoby nemá to "ISO", i když jeho produkt je kvalitní a levný. Tím je myšlena ta neprofesionalita a pro město je riskantní spojit své jméno s takovým projektem, který plave na vodě a neskýtá žádné oficiální záruky. Jedině by ty oficiální záruky muselo město převzít za festival samo a to "ISO" mu dodat, ale tomu brání dvě věci: 1. Chaotický a neseriózní přístup pana Pravdy. 2. Není k dispozici zaméstnanec města, který by to dělal. Jsme schopni provést pouze standardní úřední úkony, ochotně, včas a s úsměvem, ale nic navíc.
odpovědět | #30 | 27.06.06 09:59
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:otazka pro Milana Linharta!
Jinými slovy, když se nechce, tak to nejde a výmluva se vždycky najde. Na termín, na krátkou lhůtu, na změnu, na nedostatek lidí. A ještě je potřeba shodit úsilí mladých lidí z Chotěboře a snahu několika exChotěbořáků. Odmítám hlouposti o chaosu, v chaosu by nešla akce, jako je náš festival ani mnohem menší akce, vůbec uspořádat, je vidět, že pan Linhart ví o festivalu, jeho organizaci a náročnosti opravdu kulové, pro něj pořádek asi znamenají srovnané orazítkované papíry v sektoru A1 na psacím stole. Já sám vím, že k dokonalosti v administrativě nám ještě kus chybí. Ale říkám, že bez podpory to dál nepůjde a festival nedokáže všechno zvládnout. Pan místostarosta říká, že podpora nebude a uvádí několik argumentů. Nedostatek peněz, lidí na úřadě, naše neserióznost a řešení na poslední chvíli. Město vyhazuje statisíce na pitomosti (viz předražený předimenzovaný projektor, respektive příliš vysoký příspěvek Muzeu na činnost, díky kterému si to Muzeum může s poženáním zastupitelstva dovolit) a nám (a nejen nám) bude argumentovat, že nejsou peníze na akci, která každým rokem přináší do Chotěboře turistický ruch a z něj plynoucí nemalé prostředky. Nedostatek lidí je vždy relativní pojem, ale minimálně právě to Muzeum by mohlo za ušetřené peníze zaměstnat člověka, který by pomocnou činost vykonával pro další neziskovky a různé spolky, což by městu pomohlo více, než digitální projekce stokrát omletých filmů řízená softwarem za několik desítek tisíc, hlídaná webovými kamerami a se systémem pro vydávání vstupenk (jako by těch deset vstupenek na film bylo problém dát ručně). Je zajímavé, že pro řadu významných partnerů jsme seriózní akce, jen pro město ne, přes všechny parametry festivalu a naše pokusy o komunikaci. Bohužel ze strany města nepřišla žádná nabídka - ani na členství v kulturní komisi, ani na založení festivalového výboru, ani na diskusi o kultuře ve městě, ani na diskusi o turistickém ruchu, ani na diskusi o rozvoji festivalu. Cokoliv potřebujeme, musíme podpořit křikem na internetových fórech, abychom měli šanci. To samozřejmě vyvolává negativní reakci a jako cesta do budoucna to není dobré, není to ani mým cílem, takto postupovat, není to ani moje oblíbená metoda jednání. Teď už jen spoléháme na výměnu vedení a na zahájení jednání s čistým stolem a bez předsudků. A ano, některé méně důležité (z pohledu realizace - tedy administrativní) věci řešíme na poslední chvíli. Jak jinak, když největší festival ve střední a východní Evropě děláme ve volném čase, bez podpory města, bez grantů. Nicméně se je řešit snažíme a to by mělo být podstatné, spolu s tím, co festival jako takový znamená a může znamenat.
odpovědět | #31 | 27.06.06 10:08
Autor: Patrik F.
Titulek: Nepodpora
Je poněkud úsměvné až trapné, když pro představitele "domácího" města je festival nedůvěryhodný a na druhou stranu pro několik dejme tomu zavedených firem, které nějakým způsobem kooperují, nikoli. Nechci se pouštět do nějakých úvah, ale z mého pohledu je to čistě osobní antipatie.
odpovědět | #32 | 27.06.06 16:11
Autor: xxx
Titulek: re
Pane Linharte, az se Vam podari zorganizovat podobnou akci pro stovky lidi pri zamestnani, az se Vam podari presvedcit mladez aby temer zadarmo nekolik tydnu opravdu "makala" (a aby to delali radi!!) a az udelate pro jmeno mesta tolik, co klub Avalon (=vsichni, kdo jsou cleny a i ti, kdo pomahaji i bez oficialniho clenstvi), pak teprve prijdte a rikejte, co delaji spatne!
odpovědět | #33 | 27.06.06 21:01
Autor: roman
Titulek: Re:
Tak, tak ...... Václave - máš ISO, nemáš ? Tak to si hodně vyskakuješ holoubku sivý! Pan místostarosta není žádný okresní tajemník! Sám musí úředníky uctivě požádat! Opozdilé žádosti se Ti zachtělo? Od toho tu ovšem my nejsme abychom řešili nějaké tvoje problémy, které sis svojí liknavostí zapříčinil! Že nám přivedeš do městečka tisíc poutníků? A co my z toho máme? Nějaké utracené kopějky v místní nálevně? K čemu je nám takový poutník?
Počkej až naše blahorodí postaví Gosudárstvennoj park fizkultury a oddechu a k tomu palác národů na Koubku, nad kterým budou oči přecházet! Co bude potom, chlapče, až za Tvými mimozemšťany ani pes neštěkne, co bude potom? Co nám můžeš nabídnout kromě směšných 2 miliónků?
odpovědět | #34 | 27.06.06 22:33
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:
Vážení, asi takhle: jsou dvě možné varianty. První: pan Pravda si bude dělat, co bude chtít, město si ho nebude všímat a on si na oplátku nebude všímat města. Druhá: pan Pravda se bude chovat slušně, bude mít všechno s festivalem v pořádku a přijde se včas dohodnout na vzájemné spolupráci, přičemž bude přístupný normálnímu jednání i různým kompromisům. To, co neustále předvádí, je však varianta třetí, která městu v žádném případě nevyhovuje. On se snaží městu neustále něco diktovat, klade mu téměř ultimativní požadavky, většinou na poslední chvíli, nejlépe pět minut po dvanácté a není-li mu okamžitě a v plné míře vyhověno, začne s urážkami a hloupými poznámkami na Internetu, aby se jako za utrpěné příkoří pomstil či co. Není ochoten uznat, že chce-li s městem spolupracovat, musí přistoupit na určitá pravidla hry. On si myslí, že pro něj pravidla hry neplatí, protože přinese do města dva miliony. A aby si otevřel dveře ke spolupráci, dělá fauly zezadu. Skutečně velmi diplomatické! Já mu jeho zásluhy a schopnosti neberu, ale pokud chce zachovat stávající formu svého počínání, ať svůj festival s městem nijak nespojuje. Město nemusí být namočeno a také není v každé kulturní, sportovní či společenské akci, která se na jeho území koná. A to ani v případě, kdy ta akce je největší za celý rok! Když si to pan Pravda chce dělat po svém, nikdo mu v tom nebrání, ale ať nechá laskavě radnici na pokoji.
odpovědět | #35 | 27.06.06 22:49
Autor: roman juránek
Titulek: Re:Re:Re:
Vážený pane Linharte, Vy sice často uvádíte, že okresní tajemníci již nejsou. Kdo by to však nevěděl, tak z dikce Vašeho posledního příspěvku zde musel by nabýt dojmu, že bohužel stále existují a Vy jste jeden z nich...
odpovědět | #36 | 27.06.06 23:10
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:
Mistr Linhart jinými slovy říká: Pravdo, přestaň kritizovat naše nesmyslné utrácení a hloupé projekty, buď zticha a dostaneš na ten svůj festival, co potřebuješ.
odpovědět | #37 | 27.06.06 23:23
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:
Navíc já se netvářím, že pro nás pravidla neexistují, já je chci dodržovat, ale prostě nemohu, nedá se to stihnout. Není to zvůle ani nic jiného, ale nedostatek času. A do další diskuse o mých osobních vlastnostech, které pan Linhart napadá, se fakt pouštět teď nemohu. Festival je v minusu, mám dost práce ho připravit a zapšklé komentáře lidí, kteří by možná nedokázali uspořádat ani narozeninový večírek a nás budou kritizovat, mi už náladu zhoršit nedokážou a spánek nevezmou.
odpovědět | #38 | 28.06.06 00:45
Autor: SockaM
Titulek: Otazka
Dalsi vec me zajma jestli treba ruzne soustredeni plati takovou castku za pronajem jako FF.Myslim ze treba Slavoj Praha neda za pronajem haly 40 000 nebo kolik je ta castka....
odpovědět | #39 | 28.06.06 08:11
Autor: Patrik F.
Titulek: Re
Pane Linharte, pana Pravdu neznám, nevím jak jedná v osobní rovině s vámi, ale vzhledem k tomu, že ho obviňujete, že na internetu uráží a hloupě poznamenává, vám jen chci říct jednu věc. Nejste ani první ani poslední kdo ho napadá. A jak tak čtu jeho reakce, tak se NIKDY nesnížil k urážkám a podobným věcem. Řekl bych, že je to vždy věcné a velmi korektní. Jestli má někdo hloupé poznámky a uráží ho, tak jste to především vy. Jak už jsem tady psal, je to od vás čistě osobní antipatie. Nejde mi o to, zastávat se někoho konkrétně. Jde mi o to, že se s vámi může dostat do nějakého střetu kdokoli z nás a jak nám taky krásně ukazujete, bude to těžké pořízení. Ano, chováte se jako okresní tajemníček vesnického formátu. V této souvislosti určitě.
odpovědět | #40 | 28.06.06 08:40
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:
To Pravda: Město je veřejnoprávní korporace a pokud s někým spolupracuje na společném projektu nebo pokud dokonce někomu poskytuje příspěvek, ručí za to, že jsou všechny "papíry a razítka" v pořádku. Je to proto, že hospodaříme s veřejnými prostředky a sami podléháme velmi přísným kontrolám. "já za to nemůžu, já nestíhám" není pro kontrolní orgány žádný argument. Na krajském úřadě s městem ani s neziskovkami také nikdo nediskutuje. Máš - nemáš a hotovo! A my jsme se rozhodli, že už také nebudeme postupovat takovým tím kamaradíčovským vesnickým stylem "však vono se to nějak udělá, však vono to nějak dopadne". To je ten amatérismus a provincionalismus typu "vono by se to sice mělo, ale u nás na vesnici to tak vážně nebereme". Správný čecháček se totiž pozná podle toho, že umí všechno nějak obejít. Demokracii a liberalismus si plete s anarchií. Ale ty doby, kdy to šlo ve velkém a nikdy se nic moc nestalo, ty už prostě skončily. Například na silnicích hned tuto sobotu. To za prvé. A za druhé: na spolupráci musí být dva a ta spolupráce musí být dobrovolná. Vynucovat si spolupráci násilím pomocí různých útoků na Internetu, tudy opravdu cesta nevede. Nehledě na to, že díky Vám přišla chotěbořská kultura, o kterou se tady tak derete, o 4,5 milionu korun na rekonstrukci kina, které úplně zbytečně zahučely do školní jídelny. Nové miliony na opravu kina nám už totiž nikdo nedá.
28.06.06 08:44
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #42 | 28.06.06 08:51
Autor: morous
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:
ano peníze z kina zahučely do školní jídelny. ale pokud by tam nezahučely peníze z dotace na kino, tak by je dalo město ze svého. třeba z úvěru. mně to přijde jako to samé. prostě by si město muselo vzít 4,5 mil. úvěr na dostavění školní jídelny. takhle si ten úvěr 4,5 mil. vezme třeba na kino. a ještě nemusí splňovat přísné podmínky dotací a riskovat vrácení dotace. jiné by to samozřejmě bylo, kdyby ta dotace na kino nešla použít na školní jídelnu. ale tady se myslím bavíme o ničem.
odpovědět | #43 | 28.06.06 10:17
Autor: Zbynek Mrkvicka
Titulek: Re:Re:
Vazeny Milosi, vas prispevek vulgarni je a proto byl smazan. Do mist vami zminenych posilejte diskutery treba v hospode, tam budou mit sanci na vas pres stul dosahnout.
odpovědět | #44 | 28.06.06 11:45
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:
S tím úvěrem to tak jednoznačné není. U úvěru na školní jídelnu jsme totiž měli sjednány mimořádně exkluzivní podmínky, které se již nebudou nikdy opakovat. Například velice nízkou pevnou úrokovou sazbu a dotaci od Evropské investiční banky, která v podstatě zaplatila všechny ty úroky. Protože byl úvěr snížen, byla snížena i ta dotace od EIB. Dotační program EIB, ze kterého jsme čerpali, již byl ukončen a úrokové sazby se také začínají mírně pohybovat směrem nahoru. Vezmeme-li si teď úvěr ve výši 4,5 milionu na kino, nebude už tak výhodný, jako byl loni. Takže to jsou ty peníze, o které jsme přišli. A úspora 4,5 milionu, o které je úvěr na školní jídelnu nižší, se reálně promítne do rozpočtu města až v letech 2011 a 2012. V té době už budeme mít EURO, inflace a úrokové sazby se budou pohybovat kdoví kde a v zastupitelstvu už nebudou sedět ani ti lidé, které si zvolíte letos v říjnu, protože další volby budou v říjnu 2010. S přijetím EURA v roce 2010 se očekává cenový skok, nárůst inflace a úrokových sazeb, takže toho zbývajícího 4,5 milionu korun, přepočtených na EURO, by už město v letech 2011 a 2012 zaplatilo levou zadní! Ale už letos jsme si mohli užívat poloviny zrekonstruovaného kina, kde by se dalo aspoň pořádně sedět. Takhle se budeme všichni trápit v těch zoufalých sedačkách ještě spoustu let. Ale ona se řada lidí netrápí, oni tam jednoduše nechodí. Nejen na kino, ale i na jiná představení - divadla, koncerty, atd. Kdo je mladý a má zdravá záda, ten to tam vydrží. Ale kdo má problémy, tak aby po půl hodině utekl domů. To tam radši nejde. Převedením peněz na školní jídelnu jsme reálně vůbec nic nezískali.
odpovědět | #45 | 28.06.06 12:13
Autor: morous
Titulek: aha
rozumím. díky za vysvětlení. na sedačkách se sedí fakt mizerně. nedaly by se nějak opravit? hlavní problém těch sedaček není jejich špatný stav, že by byly potrhané a pod., ale to, že konstrukce sedaček povolila a téměř u všech je sedací odklopná část vykloněná dolů, takže člověk neustále jakoby sjíždí. málokterá ještě drží alespoň trochu vodorovně nebo v záklonu. pro šikovné řemeslníky nemůže být takový problém tam přivařit nějaké kovové zarážky, o které by se sedák zarazil a neklesl. tip: zkuste si od nějaké firmičky nechat na zkoušku pár sedaček opravit a příp. nechat udělat cenovou nabídku na celé kino.
odpovědět | #46 | 28.06.06 12:23
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:aha
Určité zlepšení by to být mohlo. Druhým problémem je šikmá podlaha, po které nohy také ujíždějí, protože nemají dostatečnou oporu. V té rekonstrukci se navrhovaly stupínky s podlahou rovnou.
odpovědět | #47 | 28.06.06 12:57
Autor: Milan Stránský
Titulek: Re:aha

Mohu Vám slibit, že nevyhovující sklon sedaček upravíme během prázdnin.
odpovědět | #48 | 28.06.06 15:37
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re
Já ale nestíhám nikoliv akci pro zábavu vlastní a zábavu pár desítek lidí, ale nestíhám řešit všechny souvislosti (administrativní) u akce, která pro město znamená jednoznačný a významný přínos a má velký potenciál i do budoucna. Z toho pohledu bych čekal větší ochotu a vstřícnost a aktivní pomoc. Když se takové pomoci nedostavá, když na nabídky k jednání o turistickém ruchu a kultuře, požadavku na zařazení do kulturní komise slyším jen ticho (pominu-li kampaň proti FF, vedenou na městském úřadě), pak zbývají jen články a komentáře na internetu. Nemám jiný nástroj, jak alespoň trochu upozornit na výhody FF pro Chotěboř a na potřebu pomoci pro FF, pokud tyto výhody pro Chotěboř mají být zachovány. Určitě jsem nepřišel s některými požadavky úplně diplomaticky, určitě chodím na poslední chvíli, určitě tvrdě vyjednávám a používám internet jako dutou vrbu, ale současný postoj města nic nevyřeší, ten nás může jen odradit od dalšího pokračování v Chotěboři. Jsem ochoten si sypat popel na hlavu, kompromisů dělám denně desítky, postupně řešíme administrativu, ale potřebujeme aktivní pomoc, ne pasivní odpor.
odpovědět | #49 | 29.06.06 10:03
Autor: Václav Hochman ml.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re
Včera večer při práci pro FF jsem poslouchal ČRo 6.
Velmi zajímavá beseda o kultuře a podpoře města.
28.06.2006 21:10
Člověk a obec (ČRo 6)
Martin Soukup - náměstek primátora Hradce Králové
odkaz na archiv - pozor cca 10 MB

http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv?p_po=1978&p_pattern=&p_gt=1

Pro naše zastupitele - vím, že nejsme HK, ale teze 45 (pro nás třebas 12 akcí) akcí a dost je dost dobrá. Jen určit které to budou.
Vašek
odpovědět | #50 | 29.06.06 10:36
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re
Díky za tip! Jen 12 akcí? Páni, to bude mela! Hudební slavnosti, Myslivecké slavnosti, Ples města, Chotěbořské divadlení, cyklus koncertů komorní a vážné hudby, vánoční akce a koncerty, Miss Podoubraví, ... To nevím, která komise tohle rozsoudí a vybere, koho podpořit a koho ne.
odpovědět | #51 | 29.06.06 11:04
Autor: Václav Hochman ml.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re
Opravdu nevím co si o Vás myslet. Dosud jsem Vás při debatách obhajoval, ale...Poslechl jste si ten záznam??
Cyklus koncertů vážné hudby je pro mne jen jedna akce, stejně jako např svinnecké open air koncerty. Festival Fantazie je také brán jako jedna akce ne?
Jinak komise nejsou potřeba. Stačí nastavit rozumná pravidla. Třeba počet účastníků, nebo losování, popřípadě všelidové referendum a jistě se najdou další - jen vybrat.:))
Vašek
P.S. počet 12 jsem udal z důvodu počtu měsíců v roce.
odpovědět | #52 | 29.06.06 12:37
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re
Záznam si poslechnu až doma. Tady nemám repráky. O té mele píšu proto, že jsem byl několikrát u toho, když se na kulturní komisi "dělila kořist", tedy peníze z rozpočtu města na podporu kultury. Ono by velice rychle udělal pořádek přechod na grantová schémata, jako to mají zavedeno například v Havlíčkově Brodě. Ale to zase nechci našim spolkům udělat, protože některé by asi velice rychle vypadly ze hry a nedostaly ani korunu. No a potom jsem chtěl upozornit, že těch kulturních akcí, které město podporuje, je poměrně hodně a že výše příspěvku města na kulturu je srovnatelná s ostatními městy na Vysočině. Za poslední 4 roky se výše podpory zvedla o 50%, takže v dalších letech už žádný další dramatický růst nepředpokládám. Pokud by například město chtělo panu Pravdovi přispět částkou 150 tisíc, muselo by aspoň 100 tisíc ubrat ostatním spolkům a z ostatních akcí. 50 tisíc by byl čistý nárůst a tím by se město dostalo na průměr kraje. Ale pro zajímavost, třeba v podpoře sportu jsme pouze na 44% krajského průměru, i když si většina lidí myslí, že do sportu dáváme v porovnání s kulturou nepoměrně více.
odpovědět | #53 | 29.06.06 14:14
Autor: mikeš
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re
to se přece nadá srovnávat, v krajském průměru se odrazí i podpora vrcholového sportu a tady ať chceme nebo ne jde pořád o zájmovou úroveň
odpovědět | #54 | 29.06.06 15:56
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re
Jedná se o průměr 3. až 15. největšího města v kraji přepočteno na počet obyvatel. Tedy bez Jihlavy, Třebíče a samozřejmě bez krajského rozpočtu. Chotěboř má malý rozpočet, takže zaostává téměř ve všech ukazatelích. Ale kupodivu nejméně zaostává v podpoře kultury. V úklidu a údržbě komunikací je dokonce přesně na krajském průměru.
odpovědět | #55 | 29.06.06 20:34
Autor: Dawid
Titulek: bytheway
jen tak btw, ono existuje něco jako Ples Města ? :)))
odpovědět | #56 | 29.06.06 21:28
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:bytheway
Plesem Města tradičně začíná plesová sezóna. Zatím byly tři a konaly se buď koncem října nebo začátkem listopadu. Letos je předběžně plánován na 21. října, ale protože v ten den se pravděpodobně budou konat komunální volby, je možné, že bude přesunut na jiný termín.
odpovědět | #57 | 30.06.06 02:00
Autor: Václav Pravda
Titulek: Krátkozrakost
Festival Fantazie nestojí o peníze, které byste museli vzít jiným organizacím. Festival stojí o ty peníze, které vyhazujete lopatami za předražené a předimenzované věci jako je digitální kino, o peníze, které chcete vrazit do pseudopodpory rozvoje turistického ruchu. Jak jsem psal dříve a jinde - když INVESTUJETE každý rok půl miliónu do FF, znásobí se počet účastníků během krátké doby a příjem města (nemyslím úřad) se také zvedne několikanásobně, protože ty peníze utracené zde cizími lidmi, pomohou rozvoji podnikatelů, živnostníků atd. Jistě, ne zázračně, nemusí se celé vrátit na čistém zisku, ale pořád je to lepšía reálnější, než jiné plánované projekty, které nepřinesou ani to.
odpovědět | #58 | 30.06.06 08:05
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Krátkozrakost
Dobře, dám Vám jednu praktickou radu. Rozpočet města má svoji pevnou strukturu a svůj schvalovací proces. Letos bude o něco složitější domluvit se na případné změně struktury rozpočtu, protože rozpočet na rok 2007začne připravovat odcházející vedení města, ale schvalovat ho bude již nové zastupitelstvo. Do stávající struktury rozpočtu se FF prostě nevejde a platí, co jsem napsal o několik příspěvků výše. Jediným řešením by bylo vytvoření samostatné kolonky pro FF a sepsání smlouvy o vzájemné spolupráci mezi městem a SFK Avalon. K tomu jsou zapotřebí dvě věci: 1. Mít v pořádku "všechny papíry", protože město si prověřuje, s kým sepisuje smlouvu. 2. Vstoupit v jednání s novým vedením města hned letos v listopadu. Pokud se kolonka FF nedostane do návrhu rozpočtu města nejpozději v listopadu, už se tam nedostane vůbec! Veřejné rozpočty prostě nejsou operativní. Uzávěrka požadavků na státní rozpočet je v předchozím roce v březnu, na krajský rozpočet o prázdninách a na rozpočet města v září. Když si někdo vzpomene v prosinci, že by příští rok v létě potřeboval opravit chodník, je už zpravidla pozdě, protože všechny peníze na nadcházející rok už jsou rozděleny do poslední koruny. Takže na ten nový chodník bude čekat minimálně rok a půl. Občanům se to nelíbí, mně také ne, ale takhle prostě veřejné rozpočty fungují a je potřeba se tomu přizpůsobit.
odpovědět | #59 | 1.07.06 02:21
Autor: Václav Pravda
Titulek: Dekuji.
Dekuji, pokusime se uhlidat. Je pravda, ze po vcerejsi zkusenosti se zahajenim FF do dalsiho rocniku jdu jen s penezi, nezvladame vlastnimi silami a praci nahrazovat penize.
24.04.08 11:00
SMAZÁNO
Komentář byl správcem této sekce smazán.
odpovědět | #61 | 24.04.08 15:07
Autor: jj
Titulek: Re:zasranci
No ted jsi jim to nandal..., vole :-D


FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky