Marný boj starousedlíků

Datum: 11. říjen 2006, 16:41
Autor: Milan Knob
Rubrika: Reportáže
Chotěboř * Sousedský spor plný hádek a osočování mezi starousedlíky a mladým podnikatelem provází přestavbu bývalé prodejny v ulici Na Skřivánku.
"Nelíbí se nám, že podnikatel Oldřich Bureš z Prostějova hodlá přestavět přízemní prodejnu na třípodlažní objekt s malometrážními byty. Do zdejší zástavby se nehodí," uvádí zástupce starousedlíků jaroslav Bárta. Stejného názoru jsou i ostatní sousedé. "Vysoký dům bude ostatním pozemkům stínit. Psali jsme i petici," uvádí hlavní důvody Josef Holubec.

Podal trestní oznámení.

Janu Motyčkovi vadí, že by dělníci při přestavbě mohli vstoupit na jeho pozemek. "Nevěřím, že případné škody by podnikatel Bureš uhradil. nedá se mu věřit, je pruďas a neumí s lidmi jednat," tvrdí Motyčka. Spor mezi oběma stranami přerostl do vzájemných urážek a slovního napadání. "Podal jsem na podnikatele Bureše trestní oznámení, protože mi vyhrožoval," tvrdí Holubec. Podle našich informací byla stížnost předána přestupkové komisi města Chotěboř, což policie potvrdila.

Město nic dělat nemůže.

Starousedlíci Na Skřivánku unisono tvrdí, že jejich snahou je systémem odvolání a stížností znemožnit, aby podnikateli Burešovi bylo vydáno stavebním úřadem města Chotěboře územní rozhodnutí. Tím mu zabrání ve stavbě. "Musíme si pomoci sami, město se nás nezastane," žehrají stěžovatelé.
"Ale město se jich ani zastat nemůže. Pozemek nám nepatří, budova byla ve vlastnictví obchodního družstva Jednota. Bureš ji od Jednoty koupil," brání se starosta Tomáš Škaryd.

Spor, který nemá řešení.

O sporech Na Skřivánku ví i městská policie. "Jde o problém občanského soužití, kde se dvě strany odmítají rozumně domluvit," konstatuje ředitel strážníků Jiří Novotný. Podnikatele Oldřicha Bureše se nám nepodařilo na uvedených adresách v Prostějově a Havlíčkově Brodě zastihnout. Ani na jedné z adres nemá telefon. Stavebnímu úřadu v Chotěboři poskytl pouze brodskou adresu, úřad ho k jednání zve písemně.

Převzato z havlíčkobrodského deníku Vysočina.

Komentáře:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 11.10.06 17:31
Autor: Občan
Titulek: závist?
to je jenom lidská závist a nic jiného.
odpovědět | #2 | 11.10.06 19:55
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:závist?
Nevěř tomu občane. Tohle není závist...............
odpovědět | #3 | 12.10.06 08:22
Autor: Mikeš
Titulek: Stavebník má pravdu.
To že tam dosud nic nebylo neopravňuje obyvatele k blokování stavby. Pokud bude vyhověno platným předpisům, je to ok. Nakonec právě oni sami nechali padnout prodejnu, když chodili za levnými nákupy do jiných obchodů. Když z toho majitel udělá výrobu budou si stěžovat na hluk či prašnost, teď jim vadí stín. Pokud tam není rozpor se stavebním zákonem, neměli by do toho co mluvit.
odpovědět | #4 | 12.10.06 11:15
Autor: Miky
Titulek: Proč se nehodí?
Proč se do zástavby nehodí? Vždyť hned vedle je také vícepodlažní bytovka. Já myslím, že by tam ta minibytovka sedla. A byty jsou potřeba. Fakt je, že jim neměli hned od začátku říkat, že jsou to byty pro romy. :-)
odpovědět | #5 | 12.10.06 11:19
Autor: Pavel
Titulek: Nejsou zase tak blízko.
Ty domy nejsou zase tak blízko u prodejny a vzhledem k tomu, že od severu slunce nesvítí, mohla by někomu stínit jedině pokud by měla 5 a více pater a to mít nebude. Jde o štěkot závisti.
odpovědět | #6 | 12.10.06 11:31
Autor: smazani
Titulek: smazani
nevite nekdo kam se podel clanek z dnesni noci od pana Pravdy?
odpovědět | #7 | 12.10.06 11:33
Autor: Mussa
Titulek: Re:smazani
Já to nevím, ale také by mě to velice zajímalo, asi by to chtělo zeptat se někoho kompetentního, jako třeba Zbyňka Mrkvičky.
odpovědět | #8 | 12.10.06 11:44
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:Re:smazani
Článek mohl yvmazat pouze ten, kdo jej napsal, nebo některý z adminů. Věřím, že se k tomu někdo vyjádří.
odpovědět | #9 | 12.10.06 11:48
Autor: Jan
Titulek: Re:Re:Re:smazani
asi STB
odpovědět | #10 | 12.10.06 11:55
Autor: Koky
Titulek: Re:smazani
Možná tam jen pan Pravda doplňuje fotografie jak pan Linhart odesílá udání.
odpovědět | #11 | 12.10.06 11:57
Autor: derek
Titulek: Re:Stavebník má pravdu.
až ti vedle baráku nastěhujou 60 cikánu tak budeš mluvit jinak.
odpovědět | #12 | 12.10.06 12:00
Autor: Pavla
Titulek: Re:Re:Stavebník má pravdu.
město chce ulici Na Skřivánku přejmenovat na ulici DLOUHÁ a posunout gheto o 500 m směrem k nádraží. Asi proto jdou tomuto "podnikateli" na ruku.
odpovědět | #13 | 12.10.06 12:02
Autor: Luděk
Titulek: Re:Re:Stavebník má pravdu.
nesmíš na vše skočit, pochybuji, že by si soukromník vzal jako nájemníky neplatiče. Co by z toho měl?
odpovědět | #14 | 12.10.06 12:22
Autor: pavel??
Titulek: Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
součástí této budoucí bytovky je i podnikatelská provozovna kterou již provozuje podnikatel cca 1 rok (bez povolení)
opravy automobilů a motorů atd.. (nepatří tato činost do průmyslové zóny) ?????
bytovka plná rómů a s autoopravnou v centru města ????
co na to pan "NEJDETO" asi to jde??
odpovědět | #15 | 12.10.06 12:42
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
Vše, o čem tady diskutujete, je záležitostí státní správy. Občané z lokality Skřivánek se skutečně obrátili na vedení města, aby jim pomohlo. Osobně jsem žádal stavební úřad, aby věc skutečně důkladně posoudil a nechal jsem si předložit veškerou dokumentaci k případu, včetně studie zastínění okolních objektů. Bohužel pro starousedlíky, stavebnímu úřadu se nepodařilo nalézt nic, co by bylo v jejich prospěch. Toto stanovisko následně v odvolacím řízení potvrdil i krajský úřad. Vedení města nemá pravomoc, aby řeklo: "Nám se tady ta bytovka taky nelíbí, nevydávejte na ni stavební povolení." Mně se totiž nelíbí a umím se vcítit do kůže těch starousedlíků. Jenže nemám k dispozici žádný argument, na jehož základě by se té výstavbě dalo oficiálně zabránit. Starousedlíci nám to ovšem nevěří a myslí si, že je vedení města zradilo, když jim nepomohlo. To jsou právě ta úskalí nepochopitelného českého modelu smíšené státní správy a samosprávy.
odpovědět | #16 | 12.10.06 12:51
Autor: Koky
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
na druhou stranu, přece jako místostarosta nemůžete brzdit bytovou výstavbu jen proto, že se pět domkářů domluvilo, že ji tam nechce a je mezi nimi známý? Kdo to místo zná, tak ví, že třípodlažní objekt tak nijek neskutečně vypadat nebude, ani nikoho nijak neomezí.
odpovědět | #17 | 12.10.06 13:05
Autor: pavel??
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
to chápu ale autoopravna čištění motorů v chem. přípravcích atd... co tam ten člověk a jeho přisluhovač provádějí to nechápu.
odpovědět | #18 | 12.10.06 13:21
Autor: jan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
jaká provozovna bude v té nové bytovce?? co ref. životního prostředí na to aby v centru vyrostl takový objekt???
to co tam provádí za chem. pokusy v této době . dostal již od ref. životního prostředí pokutu nebo o živ. úřadu za nelegální podnikání a vypouštění jedů.
odpovědět | #19 | 12.10.06 13:59
Autor: Jan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
ten jan s malým nejsem já Jan s velkým. :-)))
No když tam byla prodejna, tak jistě v územním plánu je, že tam mají být služby. To jak jsou provozovány už je věcí příslušných úřadů. A ty v Chotěboři příliš nekonají, kdy taky když všichni píšou tady!!!
odpovědět | #20 | 12.10.06 14:19
Autor: jan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
netahej sem územní plán záleží na tom pro co byla budova zkolaudována. namůžeš doma v garáži provozovat veřejné WC.
odpovědět | #21 | 12.10.06 15:41
Autor: Jan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
Nejprve by si odpůrci měli ujasnit, zda jim vadí provozovna, nebo chystané byty či snad z principu úplně všechno.
odpovědět | #22 | 12.10.06 16:03
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
Pokud jde o provozovnu, zajímala se o ni už městská policie, živnostenský úřad i životní prostředí. Co zjistili nebo nezjistili, to už zase není v pravomoci vedení města. Snad jenom ta městská policie je v pravomoci starosty, ale rozhodující jsou zjištění orgánů státní správy. Lidem z té lokality ale spíš vadí, že v poměrně úzké ulici přibude parkujících aut, vzroste hluk, že by se tam mohli objevit nepřizpůsobiví občané apod. Nyní tam měli svůj klid a pohodu. Bydleli sice ve městě, ale panovala tam venkovská idylka. Kromě toho jsou to všechno zahrádkáři. Když Vám vysoký dům zastíní zahrádku, nic na ní nevypěstujete. Já sám jsem vášnivý zahrádkář, takže to vím moc dobře. jednomu pánovi to tam dokonce zastíní skleník. Až tam ten dům bude stát, může skleník zrušit, protože mu na něj přestane svítit slunce. Stavební normy mluví pouze o zastínění obytných místností. Jestli máte nebo nemáte v předzahrádce skleník, na to už se ohled nebere. Když jste vlastníkem zeměmdělské usedlosti na vesnici, můžete si zahrádkařit dle libosti, žádný soused vás neomezí, protože bydlí dost daleko od vaší velké zahrady. Když ale chcete totéž provozovat na stísněné parcele ve městě, může nastat problém. Ti lidé byli celá léta zvyklí, že bydlí ve městě a užívají si zároveň vesnické pohody. To jim teď částečně skončí, a proto se brání.
odpovědět | #23 | 12.10.06 18:59
Autor: jakub
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
Chudácí vášniví zahrádkáři... a ten skleník, škoda slov...
odpovědět | #24 | 13.10.06 08:07
Autor: Luděk
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Stavebník má pravdu.
Tak to by pak měly úřady jasně říct, zda to bude zahrádkářská kolonie, nebo městská čtvrť. Pokud bude rozhodnuto pro zahrádky tak samozřejmě adekvátně upravit plán údržby, zejména v zimě nebývá zvykem zahrádkářské kolonie ošetřovat.
odpovědět | #25 | 13.10.06 08:12
Autor: Vašek H.
Titulek: :Re:Re:Stavebník má pravdu.
Opravdu si Koky myslíš, že zahrádkářské kolonie se v zimě neudržují? Pol loňském požáru jedné z chatek se fofrem vyhrnovalo.
Vašek
odpovědět | #26 | 13.10.06 08:14
Autor: Vašek
Titulek: OPRAVA Re:Stavebník má pravdu.
Omluva - Luďku, ne Koky.
Vašek
odpovědět | #27 | 13.10.06 08:30
Autor: kujon
Titulek:
Že okolní obyvatelé "remcají", to bych ješt dokázal pochopit, ale podávání žalob...
odpovědět | #28 | 13.10.06 12:00
Autor: Koky
Titulek: Re:
Jó, někdo si dělá nárok i na vzduch kolem domu jen proto že už tam pár let bydlí.
odpovědět | #29 | 15.10.06 23:08
Autor: Chotěbořačka
Titulek: Spor
Ach jo, to je zase závisti po Chotěboři ! A město k tomu nemá co říci? Pokud mi zdravý selský rozum napovídá, je objekt vedený jako prodejna a nynější majitel z něj jen tak, bez povolení staveb. úřadu může vystavět cokoliv ? Opravdu nemůže pan starosta udělat nic pro spokojenost občanů města ?
odpovědět | #30 | 16.10.06 05:59
Autor: Koky
Titulek: Re:Spor
Ale kterých? Těch co tam získají práci a byty, nebo těch co to chtějí zablokovat? Podle mne by město mělo podpořit tu první skupinu!!
odpovědět | #31 | 16.10.06 08:39
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Spor
Stavební úřad posuzuje stavbu podle stavebního zákona. A podle stavebního zákona je všechno v pořádku, přestavba je v souladu s územním plánem, jsou splněny požární i hygienické normy, doba oslunění sousedních objektů atd. Toto potvrdil v odvolacím řízení i stavební úřad kraje Vysočina. Starosta nesmí zasahovat do výkonu státní správy! Pokud by jakýmkoliv způsobem ovlivňoval konání úředníků městského úřadu, kteří státní správu vykonávají, sám by tím porušil zákon! Starosta není odvolacím orgánem, pokud s rozhodnutím některého úředníka nesouhlasíte. Odvolacím orgánem je jedině krajský úřad.
odpovědět | #32 | 16.10.06 08:54
Autor: morous
Titulek: Re:Re:Spor
město má přece zájem o to, aby přibylo ve městě pár bytů. proč by tedy do toho vstupovalo? pro ty sousedy je to sice smůla, já je chápu a soucítím s nimi, ale asi s tím nic neudělají. maximálně to trochu pozdrží.
odpovědět | #33 | 16.10.06 08:59
Autor: Ludva
Titulek: Re:Re:Re:Spor
teď to chvilku pozdrží, ale na dlouhou dobu se postarají o špatné sousedské vztahy. Nikdy nelze vyhovět všem. Starousedlíci by měli bých trochu přívětivější.
odpovědět | #34 | 16.10.06 10:00
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Spor
Jenže, starousedlík nebude nikdy z principu přívětivý - pro něj je každá změna k horšímu. Každý z nás, být na místě těch lidí, bude protestovat. To ovšem nic nehovoří o tom, zda ta přestavba bude dobrá nebo špatná. Ale pro starousedlíky bude špatná vždycky.
odpovědět | #35 | 16.10.06 22:22
Autor: Marcela Stehnová
Titulek: Vesnická idylka ???
Pane místostarosto, vesnická idylka v ulici Na Skřivánku je z mé osobní zkušenosti v dobrých sousedských vztazích mezi lidmi. Z pohledu klidné městské čtvrti tato vámi nazvaná idylka končí v 5.30 hod. ráno, kdy začnou projíždět auta / dnes to bylo 37 aut v době od 6 do 7 hodin ráno / . Když poté vyjdu s dětmi na ulici, musím jít křižovatkou, protože chodníky zde již 15 let nejsou funkční a přitom mám obavy, aby mi nespadly na hlavu zrezivělé sloupy veřejného osvětlení i s novými tlampači. Ještě, že mi cestou popřejí dobrý den usměvaví starousedlíci.
odpovědět | #36 | 16.10.06 22:45
Autor: jakub
Titulek:
Když mi pod oknem přestali běhat děti a začaly tam bučet krávy a zpívat opálení spoluobčané, taky jsem neprotestoval ;-). Takže asi tak...
odpovědět | #37 | 17.10.06 06:56
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Vesnická idylka ???
Pokud porovnám aktuální ceny materiálu a stavebních prací s příjmy města, bude to trvat ještě hodně volebních období, než budou všechny ulice a čtvrti vypadat k naší spokojenosti. Největší problém vždycky je, kde začít. Kterou ulici dát do pořádku letos, která vydrží ještě rok nebo dva a která přijde na řadu až za 10 let. Kromě toho rozvoj města, to není jen lepší vzhled ulic, chodníky a veřejné osvětlení. Všechny peníze tam jít nemohou. A máme i velké dluhy k Bílku, Příjemkám, Střížovu, Dobkovu, Počátkám, Svinnému, Rankovu i Klouzovům, kde jsou rovněž zapotřebí investovat miliony a miliony do kanalizace, plynofikace, komunikací, chodníků, chátrajících obecních budov, protizáplavových opatření, atd. Myslím, že obyvatelé Skřivánku skočili panu podnikateli na špek, že tam nastěhuje jakési nepřizpůsobivé občany. On ty byty bude prodávat a potřebuje okamžitě inkasovat poměrně vysoké peníze, tedy žádný splátkový kalendář na fůru let. Ty peníze ale nepřizpůsobiví občané nemají, takže si byty určitě nekoupí.
odpovědět | #38 | 17.10.06 09:40
Autor: Pedro
Titulek: Re:Re:Vesnická idylka ???
Ale pane místostarosto,pár dní před volbama najednou hrajete na stranu místním částem a očekáváte,že Vás snad budou volit?Za co????????????
odpovědět | #39 | 17.10.06 09:59
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Místní části dostaly v tomto volebním období díl, který jim podle počtu obyvatel patří. Je to samozřejmě hodně málo, ale Chotěboř víc peněz v rozpočtu nemá.
odpovědět | #40 | 17.10.06 10:03
Autor: Jindra
Titulek: Re:Re:Vesnická idylka ???
Ale s těmi nepřizpůsobivými - to byl evidentně něčí vtípek, na který asi nikdo neskočil, to není to proč se starousedlíci bouří. Prostě mezi sebe mladé lidi nechtějí.
odpovědět | #41 | 17.10.06 10:06
Autor: Mokrejš
Titulek: Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Nemá, nemá, ale před volbama jste slíbil(ústy volebního programu strany jejímž jste byl a jste lídrem), že je seženete a to mimo rozpočet města!?!? Nejmenoval se nějaký váš předek Prášil?
odpovědět | #42 | 17.10.06 18:50
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Mimo rozpočet města jsme za čtyři roky sehnali 100 milionů. Pár set tisíc bylo i na komunikace na místních částech. Finta je v tom, že ty "peníze navíc" se nedávají na běžné potřeby, ale převážně na jakýsi nadstandard. Lidi se pak ptají, proč se má třeba budovat umělá tráva, když jsou rozbité chodníky. Prostě proto, že dotace na chodníky neexistuje, zatímco na umělou trávu ano. Tedy i na chodník by bylo, pokud by vedl k nějakému turisticky významnému objektu. Ta dotace by ale musela být především na opravu té historické budovy a chodník už by se s ní jenom svezl. Ale na obyčejný chodník od Nováků k Dvořákům se dotace nedávají. Smůla je, že tady v Chotěboři potřebujeme hlavně ty úplně obyčejné věci, na které je těch dotací úplně nejméně, přestože je to právě to, co lidé nejvíc potřebují. Například nám chybí plyn hned v sedmi vesnicích, ale dotace na plynofikaci už skončily hodně dávno.
odpovědět | #43 | 18.10.06 00:25
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Peněz není nikdy dost, ale lepší hospodaření s těmi co jsou, by umožnilo řadu obyčejných věcí a to hned a bez čekání. Například existují zkušenosti z podobných kin jako je chotěbořské, že je lze provozovat se zlomkem nákladů, než jaké město vydává na dotaci této organizace (mnohasettisícové úspory). Rovněž není na místě prosazovat rekonstrukci kina za 20-25 miliónů, když reálné potřeby pořadatelů kulturních akcí v kině a reálné využití odpovídají skromnější a úspornější variantě za třetinu, kterou zastupitelé odmitli řešit. Plánovanou digitalizaci kina za 2,5 miliónu stačilo nahradit digitalizací za 300.000. Vybírání poplatků ze vstupného, vybírání poplatků z užívání veřejných ploch a další agendy stojí více, než je na těchto poplatcích vybráno a proto řada měst už od podobných věcí upustila v zájmu zefektivnění svých úřadů a snížení nákladů. Několika miliónová dotace na městské jesle místo existujících podstatně levnejších alternativních způsobů podpory péče o těch pár dětí, které do jeslí chodí. Městskou Policii je možné nahradit levněji nákupem služeb státní Policie. Pokud člověk ví o těchto a dalších příkladech nehospodárnosti města, dívá se pak podezřívavě i na další a další projekty a může se pak sice dopustit určité nespravedlnosti, nicméně se domnívám, že pochopitelné.
odpovědět | #44 | 18.10.06 07:40
Autor: Pavel
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Ten předvolební boj fakt dýchá z každého komentáře pana Pravdy.
odpovědět | #45 | 18.10.06 08:26
Autor: Jan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
souhlasím, končící zastupitelstvo vytvořilo takový systém plateb a poplatků , že jeho realizace a provádění je dražšín než výnos z těchto poplatků, dvakrát soulasím i u MP, nákup služeb u policie ČR je efektivnější, jejich dozor mnohem účinější a policisté na vyšší úrovni a mnohem respektovanější. Ale jsou tu i další - např. knihovna - proč nečtenáři mají tolik doplácet na čtenáře - stávající polatek nějakých 50kč za čtvrt roku je výsměch - to by měl být třeba manipulační poplatek a pak za každou výpůjčku třeba 5-10% ceny knihy, to se přece za přečtení každému vyplatí, než aby si ji koupil, za paušál bych nechal jen děti, stejně tak jak uvádíte kino - stojí nás příliš, stejně jako trafika s ním spojená,ale i systém telesu není dobrý, kromě odvozu odpadu příliš nefunguje, totéž infocentrum místo placení infocentra mohlo město pravidelně tisknou inf. materiály, které mohly mít všechny obchody a restaurace k dispozici a staly by se tak mnohem dostupnějšími, mnohý návštěvník by uvítal místo infocentra v sobotu a v neděli otevřené veřejné WC. Město svým přístupem dělá z místních restaurací, někdy i z městského parku, jakési veřejné záchodky, které ho nic nestoj, nelze zapomenout na zimní stadion, pal se nedostává na jiné věci, které byly omezeny či zrušeny - např. záležitosti kolem zdravotnictví - zrušené plicní středisko, omezená pohotovost . atd atd
odpovědět | #46 | 18.10.06 08:30
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Nákup služeb od státní policie??? Začínám mít pocit, že pan Pravda přiletěl z Marsu a při přistání se uhodil na hlavu! Možná to teoreticky jde, ale umíte si představit, jak by to fungovalo v praxi? Navíc, některé komentáře pana Pravdy jsou přímo schizofrenické. V jednom komentáři chválí pana Stránského, jak dobře pracuje, ale hned ve druhém napíše, že kino, které je plně v jeho kompetenci, by se dalo provozovat se zlomkem nákladů, čímž ho vlastně kritizuje za nehospodárnost. Možná by neškodilo, kdyby se pan Pravda občas vrátil z Říše fantazie na pevnou zem a v klidu si ujasnil pojmy a dojmy.
odpovědět | #47 | 18.10.06 08:39
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Ad: Městská Policie - tak to si myslím Vašku, že mluvíš trochu z cesty. Jestli tady něco funguje tak to je MP. Já celý život nepamatuju, že by republiková policie v Chotěboři měřila rychlost. Že by stála u přechodu a zastavovala auta, když jdou děti do školy atd ... A co se odstěhovala z náměstí, tak je vidíme akorát v autě a u nehod. Jestli je Chotěboř doposud bezpečným městem, tak za to vděčíme právě existenci MP! Republiková policie v oblasti zajištění veřejné ho pořádku funguje stejně jako stát - tzn. velmi blbě! V Americe je heslo - Podporuj svého šerifa! Myslím si, že by mělo platit i tady.
odpovědět | #48 | 18.10.06 08:49
Autor: Libor
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Romane, ale to v minulosti nedělal nikdo!!! V době kdy se to začalo dělat už existovala MP a státní z ulic města vymizela, ale před vznikem MP tu pracovala dobře, až když město ovládla MP ta se zaměřili na okolí. A pokud by to bylo na základě smlouvy a objednávky, tak by hlídali i ty přechody. Ušetřila by se nejméně polovina nákladů.
odpovědět | #49 | 18.10.06 08:52
Autor: Petr
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Městská policie pro město pod 20.000 lidí je luxus, tam to musí PČR zvládat, jinak si to samé platíme dvakrát to je jisté.
odpovědět | #50 | 18.10.06 08:55
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Tomu absolutně nevěřím! Republikové policii stále chybí lidi to ulic. To je trvalý trend a proto začaly vznikat obecní policie. Teď jsem byl na srazu se střední školou a jeden můj spolužák je policista. Říkal mi: situace je naprosto zoufalá, v řídících funkcích sedí staří páprdové, kteří absolutně nemají zájem o zlepšení funkce policie. To víte, Libore, že Česká policie nesmí být ( prý z důvodu zabezpečení ) připojena k internetu? Že řadoví zaměstnanci nechávají poškozené, aby jim posílali věci mejlem na jejich soukromé domácí počítače a oni to potom nosí vytištěné do práce? Opravdu chcete bezpečnost svého města vložit do rukou defacto ministra vnitra a vlády, která ( a že to přijde již velmi brzy ) začne škrtat peníze přesně na těchto položkách? To raději MP, drahou, ale funkční!
odpovědět | #51 | 18.10.06 06:56
Autor: Milan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
co by se stalo v praxi? starosta by měl komplex, že nemá pod palcem vlastní armádu a město by ušetřilo, to je model, který musí být do budoucnosti řešení pro všechna menší, ale zejména chudá města
odpovědět | #52 | 18.10.06 09:00
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
No nestane se celkem nic, akorát Ti Milane třeba někdo přejede na přechodu ke škole dítě. To je všechno. Ale starosta nebude mít armádu ....
odpovědět | #53 | 18.10.06 09:02
Autor: Libor
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Ba ne vymyšleno je to ideálně, město připlatí dejme tomu 6 lidí, ale vybavení, prostory a veškeré ostatní náklady(vystřídání v nemocích a dovolených) už hradí MV.
odpovědět | #54 | 18.10.06 09:16
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
A kolik stojí připlacený policista?
odpovědět | #55 | 18.10.06 09:22
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Janovi: Městské policie byly zřízeny právě proto, že státní policie nemá dostatečné kapacity, aby zajistila běžnou pochůzkovou službu, řešila banální přestupky, majetkové přečiny do 5 tisíc korun, parkování na zákazu stání, usměrňovala dopravu při nějaké kulturní akci s průvodem apod. Státní policie je tu od toho, aby se věnovala hlavně závažným trestným činům. Proto byly kompetence rozděleny mezi policie městské a státní, aby se státní policie nevyčerpávala tisícem drobností a mezi tím jí neunikala závažná trestná činnost. Do knihovny chodí lidé právě proto, že poplatek je nízký. Tuto službu využívají hlavně děti a důchodci. Lidé v produktivním věku mnoho času na čtení knížek nemají. Infocentrum je standard, který se automaticky očekává, že je v každém městě zajištěn. Není to moc efektivní, ale stala se z toho samozřejmá služba. Když návštěvník města nenajde infocentrum, pomyslí si něco o zapadákovu, který zaspal dobu. K městu to prostě patří stejně, jako třeba kašna na náměstí. Ta také není moc efektní ani efektivní, přesto ji máme. Na to WC lidi nechodí ani v době, kdy je otevřeno. Do parku nebo do restaurace je to blíž a hlavně zadarmo. Jinak je to služba velmi ztrátová a prodloužení otevírací doby by znamenalo dalšího zaměstnance, tedy ještě větší ztrátu. TELES je špičkový v odpadech, v ostatních činnostech pokulhává, s tím souhlasím. Rada města zatím nenašla recept nebo odvahu to nějak vyřešit. Já bych začal novou koncepcí dozorčí rady společnosti (méně členů, více profesionálů a lépe zaplacených). Lékařská pohotovost byla provozována a placena státem, nikoliv městem. V roce 2003 stát zjistil, že není povinen lékařské pohotovosti zřizovat ani platit. Lékaři zase zjistili, že nejsou povinni tyto pohotovosti sloužit. Po složitém dohadování vznikl nový systém, ve kterém kraj poskytuje městům určitou finanční dotaci, za kterou si mají pohotovost s lékaři nasmlouvat města sama. Záleží na celkovém objemu peněz, na smluvní ceně za odslouženou hodinu i na dostatku lékařů, aby se pohotovost pokryla a byla v souladu s novými předpisy. Je ale potřeba vědět, že pohotovost, jak jste na ni byli zvyklí, nezrušilo město, ale stát k 31.12.2002, a to zcela bez náhrady! Plicní středisko skončilo na nedostatku lékařů. Paní doktorka dala výpověď a odešla pracovat do Prahy. Na dobu jednoho roku se místo ní podařilo zajistit pana primáře v důchodu až z Třebíče. Pak už se žádný jiný lékař nenašel, který by v plicním středisku pokračoval. Zachránili jsme alespoň kalmetizaci a od příštího roku sem možná jedna paní doktorka zase začne jezdit alespoň na jeden den v týdnu. To, že občanům nějaká služba chybí, ještě nemusí znamenat, že ji město zrušilo.
odpovědět | #56 | 18.10.06 20:37
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
To, že se pane Linharte nechcete rozhlédnout, abyste se poučil jak věci fungují jinde, je pak bohužel problém celé Chotěboře.
Není nic schizofrenického když uznám to, co pan Stránský zatím dosáhl (i když vidím spoustu dalších možností zlepšení i rozvoje), a zároveň kritizuji zastupitelstvo, že na jím vedenou organizaci má příliš malé nároky. Není chybou pana Stránského, že mu dáváte na provoz organizace zbytečně moc, porovnáním s jinými podobnými organizacemi jinde. Není chybou pana Stránského, že zastupitelé schválili vyhození 2,5 miliónu na špatnou digitalizaci kina. To už mi přijde více schizofrenní na jedné straně lkát nad nedostatkem statisíců a na druhé vyhazovat milióny.
Co se týká policie - hodně lidí ví, že se firmy spojují proto, aby ušetřily náklady na tom, co mají ze své činnosti zdvojené, využily synergického efektu, tlumily špičky a lépe uspěly na trhu. Policie není firma, ale minimálně určité úspory a lepší pokrytí špiček se týkají i Policie, pokud by se strážníci převedli k Policii. Do konkrétní řeči převedeno - lepší využití prostor, techniky, lepší možnosti záskoku, udržení širších souvislostí a přesto stále možná specializace na jednotlivé druhy přestupků a trestné činnosti, jeden šéf, snazší komunikace všech s Policií, levnější školení, odstranění rivality, větší pravomoci, ... Je spousta výhod, které ten model má a je jen otázkou podmínek, v jak velkém městě a za jakých podmínek se to vyplatí. Třeba v Chotěboři ne. Ale apriori to odmítat pokládám za chybu.
odpovědět | #57 | 19.10.06 10:17
Autor: Miloš
Titulek: POLICIE
MĚSTSKÁ POLICIE V CHOTĚBOŘI BYLA ZŘÍZENA PO REVOLUCI, PROTOŽE TO V TÉ DOBĚ BYLA NOVINKA A BYLO TO JAKSI MODERNÍ. TEHDEJŠÍ STAROSTA PAVLÁSEK BYL NA TO JAKSEPATŘÍ PYŠNÝ, ŽE MÁ MĚSTSKOU POLICII. DNESKA NÁS TO STOJÍ MĚSTSKÉ PENÍZE, TUŠÍM ŽE PŘIBLIŽNĚ DVA MILIÓNY ROČNĚ, MOŽNÁ I VÍCE. Z NAŠICH DANÍ SE NAVÍC PLATÍ POLICIE STÁTNÍ, TZN. ŽE V CHOTĚBOŘI SI PLATÍME POLICII (BEZPEČNOST VE MĚSTĚ)DVAKRÁT. A TO JE PRO MĚSTO, KTERÉ PENÍZE NEMÁ, ZBYTEČNÝ LUXUS. V NĚKTERÝCH MĚSTECH TOTO JIŽ DÁVNO POCHOPILI A MĚSTSKÉ POLICIE ZRUŠILI. ZA UŠETŘENÉ PENÍZE OPRAVILI NAPŘ.SILNICE A CHODNÍKY.
ŽE NAŠE MĚSTSKÁ POLICIE PRACUJE TŘEBA DOBŘE A JE DOBŘE HODNOCENA V RÁMCI KRAJE JE HEZKÉ, JE TO I ZÁSLUHOU ŘEDITELE NOVOTNÉHO, KTERÝ JE AKTIVNÍ A CHOTĚBOŘSKOU MĚSTSKOU POLICII DOKÁZAL I DOSTATEČNĚ MEDIÁLNĚ ZVIDITELNIT. MĚSTSKÁ POLICIE JE VIDĚT, ALE POŘÁD JE TO PRO CHOTĚBOŘ OBROVSKÝ LUXUS.
KDYŽ NEBUDU MÍT NA JÍDLO, TAK SI TAKÉ NEBUDU KUPOVAT MERCEDES, ALE POSTAČÍ MI ŠKODOVKA.
odpovědět | #58 | 19.10.06 11:51
Autor: roman
Titulek: Re:POLICIE
Třeba máte pravdu, ale: bylo zde řečeno, že si lze připlatit policisty státní policie ( třeba 6 ) a je možno MPOL zrušit. No pokud počítám 6 osob * 30.000,- mzdový náklad měsíčně = 180.000,- měsičně * 12 = 2.160.000,- Kč + "výnos" z pokut jde do státního rozpočtu. Nevím, já v tom úsporu nevidím. Ale je fakt, že nikdo neřekl, kolik chce republiková policie za jednoho policistu navíc.
odpovědět | #59 | 19.10.06 11:55
Autor: roman
Titulek: Re:Re:POLICIE
Teď jsem našel na stránkách města, že MPOL stojí 4 milióny, nevím kolik je její výnos, takže to by měl asi okomentovat někdo z města.
odpovědět | #60 | 19.10.06 12:06
Autor: Miloš
Titulek: Re:Re:Re:POLICIE
NO DOKONCE! VŠAK MNĚ SE TY 2 MILIONY ZDÁLO MÁLO. TAK TO UŽ JSOU SLUŠNÝ PENÍZE. ZA 10 LET JE TO 40 MILIONŮ - TO JE NAPŘ. DALŠÍ ZIMNÍ STADION. A KOLIK BY ZA TO BYLO SILNIC, CHODNÍKŮ ATD. NEBO TŘEBA REKONSTRUKCE ZUŠ. ŠKODA MLUVIT.
odpovědět | #61 | 19.10.06 12:12
Autor: Jarda
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Pane místostarosto,chtěl bych se vás zeptat a prosim Vás,napište tady lidem pravdu,co jste dělali,či děláte pro to,aby Zdrav.Zachr.služba byla v našem městě zachována tak,jak je?Mám na mysli stejné složení posádky,jako je doposud( 2 záchranáři a řidič záchranář).Co vim,tak v Ledči nad Sázavou městské zastupitelstvo tenhle problém dlouhodobě zajímá a již rok s Krajem Vysočina,jakožto zřizovatelem ZZS,vedou jednání.Tam je podpořili jednek zástupci firem i místní občané.Je nade vše jasné,že snahou Kraje vysočina,je zredukovat počet lidi ve výjezdních posádkách a to ze 3 na 2.A ještě se chci zeptat,zda se zajímáte o to,jak to bude od ledna 2007 z LSPP?Snaha Kraje Vysočina je zcentralizovat celý okres do H.Brodu.Děkuji za odpověd.
odpovědět | #62 | 19.10.06 12:20
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Re:POLICIE
No počkejte Miloši, stále nevíme, kolik by stálo navýšení počtu republikové policie - to je dost podstatný údaj. A k tomu příkladu s tím hladem a Mercedesem: v souvislosti s policií neřešíte hlad vs. auto, ale to, že jste obležen vraždící tlupou a řešíte, zda propustit osobního strážce a koupit si místo něj něco k jídlu ...
odpovědět | #63 | 19.10.06 14:55
Autor: Zbyněk Mrkvička
Titulek: Re:Re:Re:Re:POLICIE
Miloši, říká vám něco výraz netiketa (netiquette)? Prostudujte si materiály zde, a zejména zde. Zítra zde můžeme probrat to, kterých přestupků se dopouštíte...
odpovědět | #64 | 19.10.06 16:57
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Vesnická idylka ???
Pokud jde o zdravotnickou záchrannou službu, byli jsme již na jaře ujištěni, že zůstane tak, jak je. Je mi známo, že místní organizace ČSSD v Ledči nad Sázavou se snaží vytřískat z kauzy záchranná služba politický kapitál. Jinak je to plně v pravomoci kraje, my můžeme vyslovit připomínku či protest, ale nakonec kraj rozhodne. Stejně tak jsou v rozpočtu kraje naplánovány prostředky pro lékařskou pohotovostní službu ve stejné výši, jako tomu bylo letos. Ale zase, jedná se o rozpočtovou kompetenci krajského zastupitelstva, ve kterém nikdo z Chotěboře nezasedá. Z Ledče ano. Proto jsem vždy apeloval, aby lidé z Chotěboře šli v hojném počtu ke krajským volbám a dělali kandidátům z Chotěboře preferenční kroužky. Už druhé volební období za sebou mezi 45 krajskými zastupiteli nikoho nemáme. Dokonce na krajském úřadě, kde pracuje 400 úředníků, není ani jeden úředník z Chotěboře! A ještě k té pohotovosti: okres Havlíčkův Brod je jediný v kraji a jeden z mála v celé republice, kde se ještě pohotovostní služby drží mimo okresní nemocnici.


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v dubnu
31.03. 22:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc duben. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v březnu
7.03. 09:37 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc březen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v únoru
1.02. 09:44 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc únor. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v prosinci
3.12. 22:09 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc prosinec. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v listopadu
5.11. 22:20 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
6.03.24 21:53 Jaroslav Ludvík
3.04.24 21:01 Jaroslav Ludvík
20.03.24 21:12 Jaroslav Ludvík
25.03.24 07:37 Ondřej Pravda
17.03.24 18:32 Jaroslav Ludvík
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
2022-01-26 14:19:34 Josef Karlík
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky