Ostuda pro Chotěboř

Datum: 27. srpen 2008, 11:31
Autor: Marie Vašková
Rubrika: Koncerty
Během uplynulého víkendu (22. – 24. srpna) proběhl druhý ročník festivalu Chotěbořský džem. Festival v žánru country & bluegrass nabídl velké množství skutečných hudebních lahůdek z nichž asi nejzajímavější a nejlákavější byl nedělní koncert Roberta Křesťana s Druhou trávou a jejich hosta ze zaoceánské země Tonyho Trischky.

Měli jsme tu čest přivítat návštěvníky z Plzně, Liberce, Litomyšle, Pardubic, Chrudimi, Prahy, Jindřichova Hradce, Kolína a mnoha dalších vzdálenějších míst naší republiky, dokonce se mezi posluchači objevili i zahraniční hosté ze zemí nesoucích kód D a I.

Co je ale zajímavé pro obyvatele ostatních měst, to většinou nezajímá místní domorodce. Možnost předvést Chotěboř jako kulturní obec využila pouze zanedbatelná část domácích a v celkovém poměru tvořili místní zhruba 1/5 z celkového počtu návštěvníků.

Nabízí se otázka, zda nevyužít nabídek okolních obcí (např. Havlíčkův Brod) a nepřesunout tento festival na „živnou půdu“, někam, kde může počítat se skutečnou podporou tamějších obyvatel. Opravdu chtějí obyvatelé Chotěboře všem ukázat, že kultura je jim cizí? Opravdu je pro většinu místních zajímavější televizní program nebo manželská nevěra ve vedlejším vchodu či hádka u sousedů??? Pokud ano, je to smutné.

Nicméně děkujeme všem partnerům festivalu, kteří Chotěbořský džem finančně či materiálně podpořili. O to více děkujeme všem sponzorům, kteří se přišli i podívat a zhodnotit, jakým způsobem byly jejich prostředky využity a tím festival podpořili ještě více.

Velké díky a obdiv patří i nadšencům z řad posluchačů, kteří přiložili ruku k dílu a podíleli se na přípravě areálu a zázemí pro účinkující i ostatní návštěvníky. Patří mezi ně například Láďa (Liberec), Jaruška (Nová Ves), Olda a Jana (Sedletín), Tonda a spol (Plzeň), Markéta (Oudoleň), Helenka, Anička, Verča a Káťa (Čečkovice), Jirka, Pavel a Libor (Chotěboř)...

Komentáře:

Odpověď pro:  Marie "Máří" Vašková / Reakce

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 27.08.08 12:30
Autor: Robert
Titulek:
Pokud mohu poradit, volil bych spíše více reklamy na příští akci.Mám na mysli rádio, noviny, více plakátů a podobně.Věřím tomu, že to přitáhne více lidí a ještě více věřím tomu, že plno lidí o této akci o víkendu ani nevěděli.V dnešní době je pro plno lidí moc složité si něco přečíst, ale když to uslyší v rádiu, tak třeba příjdou.No nechci dělat chytrého, ale tu reklamní kampaň bych trošku rozšířil. Ale kecat vám do toho nechci :)
odpovědět | #2 | 27.08.08 13:07
Autor: Jakub
Titulek: Re:
Jen tak pro info. V praci mame naladeno radio OK (protoze nic jineho nejde) a tam jsem "reklamu", nebo spise pozvanku na tento festival slychaval 2x az 3x za osmihodinovou smenu.
odpovědět | #3 | 27.08.08 13:36
Autor: Robert
Titulek: Re:Re:
Ale jsou tu i rádia, která se poslouchají mnohem více, např. rádio vysočine, Hey rádio, Impuls a podobně... Bohužel rádio OK neposlouchám, tudíž jsem reklamu nemohl slyšet... Tímto přidávám plus organizátorům :)
odpovědět | #4 | 27.08.08 13:48
Autor: Jezevec
Titulek: Re:
Roberte, Roberte, je vidět že jsi neznalec. Co jiného pro reklamu této perfektní akce ješte jde udělat? Na OKčku to vysílali několikrát denně a ještě na dalších asi čtyřech stanicích, na internetu reklama kam se podíváš, plakáty téměř na každém rohu (i po výlohách), domů dostal každý plakátek též - jo máš pravdu - ještě to nevysílala televize (ale to už bychom asi přeháněli). Je to škoda, že v Chotěboři se jenom kritizuje a na bezva akci se nepřijde. Akce jsem se s manželkou zúčastnil od pátku do neděle a rozhodně jsem nelitoval. Musím chválit pořadatele, perfektně připravený festival, jinde by nám mohli závidět. Mohu posoudit, jezdím po těchto akcích téměř po celé republice. Byla by to pro Chotěboř škoda, kdyby se s touto akcí přestalo, případně kdyby byla přesunuta jinam. Pořadatelům přeji mnoho zdaru do dalšího ročníku a samozřejmě více účastníků.
odpovědět | #5 | 27.08.08 13:49
Autor: čtenář
Titulek:
Slečna Vašková o kultuře a o manželské nevěře asi hodně ví.A smutné jsou úplně jiné věci.
odpovědět | #6 | 27.08.08 14:05
Autor: jiří
Titulek: ????
a ono to už bylo?ach,a já se to nikde nedozvěděl.mám smůlu,že nekoukam na vyhražené prostory na plakáty.jsou totiž děsné.
odpovědět | #7 | 27.08.08 15:40
Autor: fid
Titulek:
Pochybuju, že chyba byla v propagaci, když na festival přijeli lidé ze vzdálenějších míst, kde na ně těžko číhal plakát na každém rohu jako v Chotěboři.
Zároveň nechci říkat, že bude chyba v ignoranci Chotěbořáků. Třeba pouze vyznávají jiný žánr a styl:)))
odpovědět | #8 | 27.08.08 16:04
Autor: kujon
Titulek:
Ano, né každý je vyznavačem tohoto druhu hudby, což je potřeba si uvědomit. A v Chotěboři těchto vyznavačů imho moc nebude... To je to samé, pí. Vašková, jako kupříkladu Festival fantazie - dobrá reklama, mnoho návštěvníků, přínos pro Chotěboř. Ale byla jste na něm? Neznám Vás, ale můj osobní tip je, že ne... A proč? Protože Vás to jednoduše neláká :-) Jestli se ale pletu, tak přijměte mojí nekončíčí omluvu :O)
odpovědět | #9 | 28.08.08 09:27
Autor: CHERI
Titulek: Hmm
Tak za prvé - pokud bych si sama "nevyšťourala" informaci o festivalu, tak nikde jinde jsem informaci nenašla.
Za druhé - cena vstupného je na místní poměry docela drahá.
A že si stěžují na neúčast místních - inu, jsou prázdniny a většina je jaksi mimo.
odpovědět | #10 | 28.08.08 16:10
Autor: won
Titulek: Re:????
Ale to je zajímavé. Rozveď to, čtenáři (možná z kostela). Na toto téma se jistě rozproudí bohatá diskuse
odpovědět | #11 | 29.08.08 09:28
Autor: čtenář
Titulek: Re:Re:????
Sem se to nehodí!
odpovědět | #12 | 29.08.08 15:35
Autor: Luba
Titulek: Asi je něco špatně.
Je pravda, že v Hlinsku na špekáčku jsem potkal více Chotěbořáků. než na té nádržce. Pořadatelům nelze upřít snahu a nasazení (loni i letos). Bohužel vyhrožováním nezúčastněným, kterým článek zavání, se to asi nezmění. Možná zvolit čistější obsluhu občerstvení, možná jiný termín, styl propagace, menší vstup nebo prostě něco. Ale říct buď budete chodit nebo půjdeme jinam, to asi není ta cesta, to je lepší jít rovnou.
odpovědět | #13 | 30.08.08 11:49
Autor: Marie "Máří" Vašková
Titulek: Reakce
Díky za všechny příspěvky :-) Jen ve stručnosti k některým z nich.

Co se týká reklamy, tak Jakub a Jezevec patří mezi ty vnímavé a mají pravdu: v rádiu (3 stanice spot, několik dalších kulturní pozvánky včetně Vysočiny), 900 plakátů, pozvánka do každé schránky v Chotěboři, mailové pozvánky, články v tisku (ProVysočinu, Echo, Deník Vysočina), kabelová televize Hlinsko a Havlíčkův Brod...

Souhlasím s Kujonem i Fidem, ne každý je vyznavačem této hudby. Navíc country a především bluegrass je velice okrajový žánr. Cílem festivalu Chotěbořský džem není "naočkovat" chotěbořáky a nutit je poslouchat něco co je nebaví. Vůbec ne. Snad jen ukázat něco jiného, nabídnout zábavu pro děti i dospěláky. Je to spíše o lidech a možnosti poznat něco nového než striktně o žánru. Podle mých informací byl poměr místních a přespolních návštěvníků stejný třeba u akce motorkářů nebo i na zmiňovaném Festivalu fantazie.

O kultuře i manželské nevěře vím své. Kultura je lidské chování a vystupování, umění vzájemné komunikace, činnosti v různých oblastech apodobně. A kdo nezná manželskou nevěru, stačí, aby minul hlouček stojící na chodníku a přijde si na své. Pokud má "čtenář", který se neumí podepsat na mysli něco konkrétního, tak sem s tím.

Lubo, článek "Ostuda pro Chotěboř" není předmětem výhružek spíše téma pro zamyšlení. Docela mě mrzí poznámka o "čistější obsluze občerstvení". Máte něco konkrétního?

Co se týká cen, Cheri a Lubo, jen tak pro zajímavost, podívejte se třeba na stránky jiných festivalů nebo koncertů Druhé trávy. V tomto případě s vámi opravdu nesouhlasím.

Další příspěvky k festivalu uvítáme i v diskuzi na stránkách www.choteborskydzem.cz.
odpovědět | #14 | 31.08.08 16:32
Autor: Joska
Titulek: ZAjímalo by mě..
Co je na tom, že se vydělalo -200tis?
odpovědět | #15 | 31.08.08 21:20
Autor: ffaff
Titulek:
tak teda ta slova o nevere jsou velice kruta az poburujuci. Zda jakoby autor mel zkusenosti s praktikovanim takovychto zpusobu
odpovědět | #16 | 1.09.08 06:16
Autor: Jirka
Titulek: Re:ZAjímalo by mě..
Myslím si, že se 200 tisíc nevydělalo
odpovědět | #17 | 1.09.08 06:18
Autor: čtenář
Titulek: Re:
Samozřejmě, že autor má zkušenosti,a určitě ne pouze od postávajících hloučků na chodníku.Divim se,že sem ta slačna na toto téma vůbec píše.I to holt vypovídá o kultuře.Ale to sem opravdu nepatří,snad do jiné rubriky.
odpovědět | #18 | 2.09.08 18:32
Autor: Joska
Titulek: Re:Re:
JAk jsem psal.. MÍNUS 200tis :)
odpovědět | #19 | 3.09.08 15:46
Autor: škopek
Titulek: holt...
kazdej neposloucha tento zanr hudby. ale v chotebori je to vlastne jedno kdyby tu vystupoval kdokoliv tak bude stejne nizka ucast.
vsichni si stezuji ze se tu nic nedeje, ale kdyz uz tu neco je tak lidi neprijdou....
odpovědět | #20 | 4.09.08 23:40
Autor: Čmelák
Titulek: Poděkování
Ač nejsem skalní příznivec bluegrassu, nenechal jsem si ujít alespoň sobotní program džemu, stejně jako oslavu Detta, která se konala o čtrnáct dní dříve.
Obě akce se mi velice líbily.

Nechápu ale, Maruško, proč považuješ za ostudu Chotěboře nízkou účast místních obyvatel. Přeci jenom, dle mého názoru, poslouchá tent žánr pouze okrajová skupina. A že bylo "přespolních" více než místních? Myslíš, že na heavy metalových či rockových festivalech je to jiné? Nedokáži si ani představit svoji matku, jak např. "paří" na Chotěbořském motoparty. Všichni organizátoři počítají s reklamou na svou akci právě s cílem přilákat co nejvíce lidí. Ale co se dozvím z reklamy rádia OK, které uvádělo, že se v Chotěboři koná chotěbořský džem bez dalšího vysvětlení? Je sice pravda, že jej většinou neposlouchám, ale v posledním týnu před akcí jsem se z ejich reklamy vůbec nedozvěděl, co je to za akci a kdo bude vystupovat. K čemu je pak takováto reklama? Je určena pouze pro připomenutí těm, kteří vědí, o akou akci se jedná.

Přeji Ti, aby přišlo v dalším ročníku více lidí a doufám, že se spolu na něm opět sejdeme.


FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky