KLENOTY INSTRUMENTÁLNÍ HUDBY OBDOBÍ BAROKA

Datum: 21. leden 2013, 12:52
Autor: Milan Stránský
Rubrika: Koncerty
KLENOTY INSTRUMENTÁLNÍ HUDBY OBDOBÍ BAROKA
cembalo - nástroj sólový i doprovodný
Stará radnice Chotěboř – středa 6. února 2013 – 18.30 hod.
Účinkující:
Kateřina Bílková - cembalo
Jan Škrdlík - violoncello

Program koncertu
Benedetto Marcello (1686-1739)
Sonáta č. 6 G dur pro violoncello a b.c.
Adagio
Allegro
Grave
Allegro
Georg Friedrich Händel (1685 - 1759)
Árie E dur „Harmonický kovář“
pro cembalo sólo
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Sonáta pro violoncello a obligátní cembalo D dur BWV 1028
Vivace
Adagio
Allegro
Přestávka
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
II. suita d moll BWV 1008 pro violoncello sólo
Preludium
Allemande
Courante
Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764)
Gavotta a moll se šesti variacemi pro cembalo solo
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Sonáta pro violoncello a cembalo č.3 a moll
Largo
Allegro
Largo
Allegro

Jan Škrdlík
(violoncello)
pochází z hudební rodiny. Studoval u předních českých violoncellistů jako Jan Hališka, Bedřich Havlík nebo Daniel Veis, a dále pak u Luise Clareta v Barceloně. Obdržel prémii Českého hudebního fondu za propagaci českých děl v zahraničí a jiná ocenění. Jeho CD Bachových suit bylo vybráno v roce 2003 japonskou firmou Geocities mezi deseti tituly reprezentujícími českou interpretační tvorbu. V letech 1997 až 2009 vyučoval na brněnské konzervatoři. Od roku 2004 vede vlastní interpretační kurzy v Opočně. Svoji zahraniční pedagogickou činnost zahájil vedením vlastních interpretačních kurzů ve Španělsku v roce 2003.
Jan Škrdlík vystoupil v posledních 20 letech na zhruba 1.300 koncertech po celém světě. Jeho diskografie zahrnuje všechny hudební slohové období z tvorby pro violoncello a dočkala se vpravdě mezinárodního uznání. Působení jeho hry popsal svým dvěma milionům čtenářů floridský deník El Nuevo Herald v souvislosti s jeho vystoupením na „Festival Miami“ v roce 2005 takto: „Škrdlík se svým violoncellem způsobil opravdovou senzaci… …emotivní Škrdlíkova interpretace si okamžitě podmanila srdce posluchačů…“
Mezi violoncella, na která hrál, patří i nástroj Adama Emanuela Homolky z roku 1842, jehož krádež a navrácení vzbudila pozornost celé české veřejnosti.

Kateřina Bílková
(cembalo)
po absolvování Konservatoře v Brně pokračovala ve studiu Teorie a provozovací praxe staré hudby na Filosofické fakultě Masarykovy university v Brně, kde hru na cembalo vyučuje Shalev Ad-El z Izraele. V roce 1999 ukončila na Filosofické fakultě studium hudební a divadelní vědy.
V České republice, Německu a Švýcarsku se zúčastnila interpretačních kurzů na cembalo a kladívkový klavír, vedených Bernhardem Gillitzerem a Helmutem Frankem. Koncertně vystupovala v České a Slovenské republice, Německu a Rakousku. V roce 1999 se zúčastnila mezinárodní cembalové soutěže při festivalu Pražské jaro.
V roce 1995 začala spolupracovat s violoncellistou Janem Škrdlíkem. Výsledkem byl vznik komorního dua Ardor musicus. Soubor se později rozšířil o sopranistku Marii Havlátovou a německou flétnistku Susanne Wagner.
Koncertně vystupuje s našimi předními umělci jako je kytarista Vladislav Bláha, violoncellista Jan Hališka nebo basista Jiří Klecker. v roce 2002 provedla se členy Janáčkovy filharmonie Ostrava Bachův Braniborský koncert D dur, č.5.

Bližší informace naleznete
zde


Komentáře k tomuto článku nebyly povoleny autorem.

FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky