
 Jakej kulturák? Tady snad něco takového je? Toto má být sportovní hala, protože v té jediné chotěbořské se všechny třídy zdejších základních a středních škol nestihnou na výuku tělocviku vystřídat. Kromě toho budou součástí stavby tři chybějící učebny. Zejména by to měla být moderní učebna fyziky, která gymnáziu moc chybí.
                                        Jakej kulturák? Tady snad něco takového je? Toto má být sportovní hala, protože v té jediné chotěbořské se všechny třídy zdejších základních a středních škol nestihnou na výuku tělocviku vystřídat. Kromě toho budou součástí stavby tři chybějící učebny. Zejména by to měla být moderní učebna fyziky, která gymnáziu moc chybí.   Výstavba nové tělocvičny u gymnázia je naplánována již 7 let. Financovat ji bude kraj Vysočina, pod který škola patří. Tělocvična bude společná pro gymnázium a učiliště. Tím, že tyto dvě školy "vyklidí" sportovní halu, získají větší prostor v hale žáci ze základní školy. A ve večerních hodinách bude možno novou tělocvičnu pronajímat pro potřeby sportovních oddílů. Gymnázium si tak přivydělá na kvalitní školní pomůcky a oddíly se do dvou hal lépe vejdou. Výstavba nové tělocvičny a učeben je významným úspěchem. Kraj má totiž tendenci střední školy rušit nebo aspoň slučovat. Ale město bez středních škol není městem, jenom lepší vesnicí. Chotěbořské gymnázium dosahuje dlouhodobě nadprůměrných výsledků v úspěšnosti při přijímacích řízeních na vysoké školy, je tedy jakousi vlajkovou lodí města a nové prostory si zaslouží. Je to také dost výrazná záruka, že nebude zrušeno. Prostory v KD Junior jsou spíše klubového charakteru, proto jsem si na něj při zmíňce o "kulturáku" ani nevzpomněl. Je to zařízení poněkud jiného typu a účelu.
                                        Výstavba nové tělocvičny u gymnázia je naplánována již 7 let. Financovat ji bude kraj Vysočina, pod který škola patří. Tělocvična bude společná pro gymnázium a učiliště. Tím, že tyto dvě školy "vyklidí" sportovní halu, získají větší prostor v hale žáci ze základní školy. A ve večerních hodinách bude možno novou tělocvičnu pronajímat pro potřeby sportovních oddílů. Gymnázium si tak přivydělá na kvalitní školní pomůcky a oddíly se do dvou hal lépe vejdou. Výstavba nové tělocvičny a učeben je významným úspěchem. Kraj má totiž tendenci střední školy rušit nebo aspoň slučovat. Ale město bez středních škol není městem, jenom lepší vesnicí. Chotěbořské gymnázium dosahuje dlouhodobě nadprůměrných výsledků v úspěšnosti při přijímacích řízeních na vysoké školy, je tedy jakousi vlajkovou lodí města a nové prostory si zaslouží. Je to také dost výrazná záruka, že nebude zrušeno. Prostory v KD Junior jsou spíše klubového charakteru, proto jsem si na něj při zmíňce o "kulturáku" ani nevzpomněl. Je to zařízení poněkud jiného typu a účelu.  To LS: Pro Chotěbořské gymnázium mám slabost a záleží mi na jeho rozvoji. Za prvé je to skutečně kvalitní škola a je pro město důležitá. Za druhé jsem tam sám studoval, pak několik let externě učil a nyní jsem členem jeho školské rady. Vybojovat si na kraji výstavbu tělocvičny pro gymnázium bylo jednou z priorit minulého volebního období. Jednáními s krajskými úředníky i s krajskými politiky na toto téma jsem strávil hodně času a jsem rád, že se to konečně pohnulo dopředu. Tělocvičnu nám totiž kraj několikrát slíbil a na poslední chvíli se to vždycky  o rok posunulo. To se vícekrát opakovalo. Dnes se snažím výstavbu tělocvičny tlačit a hlídat v rozpočtové komisi kraje.
                                        To LS: Pro Chotěbořské gymnázium mám slabost a záleží mi na jeho rozvoji. Za prvé je to skutečně kvalitní škola a je pro město důležitá. Za druhé jsem tam sám studoval, pak několik let externě učil a nyní jsem členem jeho školské rady. Vybojovat si na kraji výstavbu tělocvičny pro gymnázium bylo jednou z priorit minulého volebního období. Jednáními s krajskými úředníky i s krajskými politiky na toto téma jsem strávil hodně času a jsem rád, že se to konečně pohnulo dopředu. Tělocvičnu nám totiž kraj několikrát slíbil a na poslední chvíli se to vždycky  o rok posunulo. To se vícekrát opakovalo. Dnes se snažím výstavbu tělocvičny tlačit a hlídat v rozpočtové komisi kraje. Přeložka je nesmysl, protože přivede provoz blíže k bytovkám. To snad ani podle současných předpisů nejde schválit. Takže z toho zbude jen ten terminál na obecňáku, pokud ho kraj zaplatí. To pak autobusy, které nyní mohou využít celé šíře jednosměrného náměstí a do křižovatky u Jiřičky si najet, budou na hlavní silnici vjíždět asi u knihovny. No to bude paráda.
                                        Přeložka je nesmysl, protože přivede provoz blíže k bytovkám. To snad ani podle současných předpisů nejde schválit. Takže z toho zbude jen ten terminál na obecňáku, pokud ho kraj zaplatí. To pak autobusy, které nyní mohou využít celé šíře jednosměrného náměstí a do křižovatky u Jiřičky si najet, budou na hlavní silnici vjíždět asi u knihovny. No to bude paráda. Souhlasím, obchvat je v Chotěboři nezbytný! Odvést dopravu mimo náměstí nic neřeší, Chotěboř se občas stává neprůjezdnou. Zastupitelé by se opravdu měli zamyslet a do územního plánu tuto změnu zapracovat. Takto se doprava řeší ve většině měst a ne nějakou přeložkou, to je již dávno překonané. Při současném nárůstu dopravy je zkrátka obchvat mimo město nutnost!!!
                                        Souhlasím, obchvat je v Chotěboři nezbytný! Odvést dopravu mimo náměstí nic neřeší, Chotěboř se občas stává neprůjezdnou. Zastupitelé by se opravdu měli zamyslet a do územního plánu tuto změnu zapracovat. Takto se doprava řeší ve většině měst a ne nějakou přeložkou, to je již dávno překonané. Při současném nárůstu dopravy je zkrátka obchvat mimo město nutnost!!! Při plánování obchvatu je nutno zodpovědět tři základní otázky: 1.Kudy povede? 2.Kolik bude stát? 3.Kdo ho zaplatí? Na první otázku je nutno odpovědět, že to bude ta delší a dražší varianta, protože přes Koukalky kolem kaple sv. Anny to kvůli chráněné oblasti nepůjde. Takže zbývá obrovský oblouk kolem celé Chotěboře z opačné strany, který musí obejít i areál strojíren a nádraží. Náklady na takovou obrovskou a několik kilometrů dlouhou stavbu se dají odhadovat ve stamilionech, které nikdo nemá. A protože to není silnice 1. třídy, stát ji platit nebude. tento obchvat by musel zaplatit kraj Vysočina, Z toho také vyplývá odpověď na otázku, proč se žádný takový obchvat nechystá.
                                        Při plánování obchvatu je nutno zodpovědět tři základní otázky: 1.Kudy povede? 2.Kolik bude stát? 3.Kdo ho zaplatí? Na první otázku je nutno odpovědět, že to bude ta delší a dražší varianta, protože přes Koukalky kolem kaple sv. Anny to kvůli chráněné oblasti nepůjde. Takže zbývá obrovský oblouk kolem celé Chotěboře z opačné strany, který musí obejít i areál strojíren a nádraží. Náklady na takovou obrovskou a několik kilometrů dlouhou stavbu se dají odhadovat ve stamilionech, které nikdo nemá. A protože to není silnice 1. třídy, stát ji platit nebude. tento obchvat by musel zaplatit kraj Vysočina, Z toho také vyplývá odpověď na otázku, proč se žádný takový obchvat nechystá. Vážená Martino Nováková, žádné město nemá ve svém rozpočtu dostatek peněz na výstavbu obchvatu. Stát přiděluje městům a obcím finance, které s bídou stačí na běžný provoz a pár investic, spíše menších. Proto také obchvaty kolem měst a obcí musí plně hradit stát. Ale ten je zatím staví jen na státních silnicích, což jsou pouze dálnice a silnice první třídy! A taková přes Chotěboř nevede, tady jsou to všechno jenom krajské dvojky a trojky. Silnice první třídy však vede přes Čáslav, Golčův Jeníkov, Habry, Havlíčkův Brod a také přes Českou Bělou, kde se asi brzy začne obchvat stavět také. Tady by musel obchvat postavit, to znamená zaplatit, kraj Vysočina. Kraj je na tom finančně  mnohem hůř než stát, jeho rozpočet se spíš blíží k tomu městskému. Ale potřebných dopravních staveb je v kraji Vysočina evidováno více než 500! To znamená, že na některé z nich se nedostane řada a peníze ani za 50 let. To je prostě realita, jsme jediné město v širokém dalekém okolí, přes které nevede žádná státní silnice 1. třídy. Kromě již zmiňovaných měst vede i přes Chrudim, Ždírec, Žďár, Přibyslav, Humpolec, Hlinsko, Poličku... A tato města také obchvaty nemají. Určitě však přijdou na řadu dřív než Chotěboř.
                                        Vážená Martino Nováková, žádné město nemá ve svém rozpočtu dostatek peněz na výstavbu obchvatu. Stát přiděluje městům a obcím finance, které s bídou stačí na běžný provoz a pár investic, spíše menších. Proto také obchvaty kolem měst a obcí musí plně hradit stát. Ale ten je zatím staví jen na státních silnicích, což jsou pouze dálnice a silnice první třídy! A taková přes Chotěboř nevede, tady jsou to všechno jenom krajské dvojky a trojky. Silnice první třídy však vede přes Čáslav, Golčův Jeníkov, Habry, Havlíčkův Brod a také přes Českou Bělou, kde se asi brzy začne obchvat stavět také. Tady by musel obchvat postavit, to znamená zaplatit, kraj Vysočina. Kraj je na tom finančně  mnohem hůř než stát, jeho rozpočet se spíš blíží k tomu městskému. Ale potřebných dopravních staveb je v kraji Vysočina evidováno více než 500! To znamená, že na některé z nich se nedostane řada a peníze ani za 50 let. To je prostě realita, jsme jediné město v širokém dalekém okolí, přes které nevede žádná státní silnice 1. třídy. Kromě již zmiňovaných měst vede i přes Chrudim, Ždírec, Žďár, Přibyslav, Humpolec, Hlinsko, Poličku... A tato města také obchvaty nemají. Určitě však přijdou na řadu dřív než Chotěboř.Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.
Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky